۵ گام ساده جهت نظافت محیط با دستگاه اسکرابر صنعتی

27 آبان 1396

سطوح کف در یک محیط کارگاهی ، صنعتی ، تجاری و یا اداری و آموزشی ، بعلت قرار گرفتن در معرض انواع گرد و خاک ، رد پای افراد و زباله ، دچار آلودگی می شود. رفع این آلودگی ها جزء وظایف اصلی نگهداری و نظافت این محیط ها بوده و موجب حفظ بهداشت و زیبایی محیط می گردد. بهترین ابزار جهت انجام امور شستشو و نظافت سطوح کف ، دستگاه اسکرابر صنعتی است که با برخورداری از سیستم مکانیزه خود ، مزایای متعددی را فراهم نموده است. در این مقاله مراحل انجام عملیات شستشو با اسکرابر شرح داده می شود.

 

معرفی اسکرابر صنعتی

مخزن آب تمیز اسکرابردستگاه اسکرابر صنعتی ، یکی از سریع ترین و موثرترین تجهیزات ابزار جهت نظافت سطوح کف سخت می باشد. این دستگاه کاربر را نسبت به روش دستی نظافت کم تر دچار خستگی می نماید. اسکرابر ها برای شستشوی سطوح ، از برس ها و سامانه پاشش محلول شوینده یا آب بهره می برند. خشک کردن همزمان سطح نیز ، بوسیله تی مکش و موتور مکنده انجام می شود. کف شوی برخلاف تی دستی آلودگی ها را بر روی سطوح حرکت نمی دهد و به خوبی از پس نظافت موثر سطح بر می آید. منبع تغذیه اغلب اسکرابر ها از طریق جریان برق یا باتری تامین می شود. همچنین هدایت مدل های مختلف این دستگاه ها به دو صورت دستی و خودرویی امکان پذیر است.

 

مهیا سازی کفشوی

قبل از شروع کار با کف شوی ، می بایست اموری مد نظر قرار گیرد :

۱باتری اسکرابر صنعتی-شارژ باتری : مدل هایی از زمین شوی ، از طریق باتری تغذیه می شوند. بیشتر این دستگاه ها از باتری هایی استفاده می کنند که در حالت پر بین ۲/۵ تا ۴ ساعت شارژدهی می نمایند. کاربر قبل از شروع کار با دستگاه باید باتری را شارژ کرده باشد تا عملیات بطور کامل و بدون وقفه انجام شود.

۲-بررسی نشت و آسیب : قبل از استفاده از کفشوی ، حتما بررسی کنید که آبی از بخش های دستگاه نشت نکرده باشد. همچنین آسیب های احتمالی وارد شده را بررسی کنید و هر دو مورد را تعمیر نمایید.

 

 

 

۳محکم کردن شلنگ کفشوی-اتصال شلنگ ها : به منظور امکان عملکرد صحیح دستگاه ، شلنگ های مخازن آب تمیز و کثیف و موتور مکش باید به درستی محکم شده باشد.

۴-پیروی از دستورالعمل ها : هر دستگاه اسکرابر صنعتی با یک دفترچه راهنما و مجموعه دستورالعمل هایی در ارتباط با میزان استفاده از مواد شوینده ارائه می شود. یک محلول شستشوی مناسب باید با دستگاه سازگار باشد و سطح را به خوبی تمیز نماید. از مواد شوینده و رقیق کننده های سخت در کارخانجات و انبار های با سطح بتنی استفاده کنید.

 

 

۵مخزن آب تمیز اسکرابر-پر کردن مخزن آب تمیز : هر اسکرابر صنعتی دارای یک مخزن آب تمیز می باشد. کاربر کف شوی می بایست این مخزن را قبل از شروع عملیات شستشو با آب تمیز پر نماید.

۶- انتخاب پد یا برس مناسب : زمین شوی ها بوسیله برس یا پد ، آلودگی هایی را از سطح جدا می نمایند. برای شستشوی سطح ، از برس یا پد مناسب با نوع و جنس سطح استفاده نمایید. استفاده از برس های سخت بر روی سطوح نرم و حساس می تواند به آن ها آسیبی برساند. همچنین استفاده از برس های نرم بر روی سطوح سخت مانند بتن، سبب عدم اثربخشی دستگاه در رفع آلودگی ها می شود.

 

فرآیند های بکارگیری زمین شوی

برای شستشوی سطوح کف با اسکرابر مراحل زیر را انجام دهید:

۱رفع موانع کفشوی-آماده سازی محیط کار : هرگونه مانع مانند مبل یا لوازم دیگر را که در حرکت اسکرابر مزاحمت ایجاد می کند ، از سر راه بردارید.

۲-نظافت محیط : قبل از بکارگیری اسکرابر ، هرگونه زباله را بوسیله جاروی دستی جمع آوری کنید. اگر هرگونه زباله ای بر روی سطح باقی بماند ، می تواند به دستگاه آسیب برساند. زباله ها ممکن است در زیر تی مکش به دام بیفتند و موجب ایجاد خط و خش بر روی سطح شوند.

۳-شروع عملیات نظافت :عملیات شستشو را از کناره ها آغاز کنید و با یک برنامه منظم ، تمام سطح را تمیز نمایید. سامانه مکش و برس زنی را روشن کنید و با هدایت دستگاه ، آلودگی ها را بر طرف نمایید. با حرکت دایره ای و چرخش تی مکش، امکان جمع آوری تمام آب را از روی سطح فراهم کنید.

 

۴تخلیه مخزن آب کثیف اسکرابر-تکرار عملیات : در صورتی که سطح آلودگی عمیق است و در نقطه ای از سطح، آلودگی ها هنوز باقی مانده، فرآیند را تکرار کنید.

۵-پایان کار : در پایان سامانه برس زنی و مکش را خاموش کنید. مخزن آب کثیف را بوسیله شلنگ آن تخلیه نمایید و آنرا با آب تمیز شستشو دهید. فیلتر ها و شناور مخازن را با آب تمیز بشویید. زمین شوی را در محلی مناسب پارک کنید. در مدل های خودرویی حتما کلید را از روی دستگاه بردارید. در پایان ، اجسام جابجا شده را سر جای خود بگذارید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: