اهمیت استفاده از مکنده انتقال پنوماتیک مواد در صنایع دارویی

28 مهر 1397

صنایع داروسازی در حال حرکت به سمت تولید مداوم و پیوسته دارو هستند. نتیجه این تغییر و تحول در صنایع داروسازی موجب می شود که بحث انتقال مواد پیوسته اهمیت پیدا کند. مکنده انتقال مواد بعنوان یک سیستم پیشرفته در جهت انتقال مداوم و پیوسته مواد کاربرد دارد. این سیستم ها قادرند مواد را از یک دستگاه مکش کرده و با استفاده از خرطومی های بلند به دستگاه دیگر انتقال دهند.

صنایع دارویی و الزامات بهداشتی و نظافتی محیط

صنایع داروسازی، از جمله صنایعی هستند که از نظر بهداشتی باید در سطح بالایی قرار گیرند. فرآیند تولید دارو و انتقال مواد اولیه در بخش های مختلف تماما باید با رعایت کامل بهداشت و در یک محیط بسیار تمیز و بدون گرد و غبار انجام گیرد. انتقال ایمن پودر ها از محلی به محل دیگر از دیگر مواردی است که باید در صنایع دارو مد نظر قرار گیرد.

مکنده صنعتی انتقال مواد

مکنده صنعتییک دستگاه مکنده انتقال مواد، ذرات ریز پودری از یک نقطه کارخانه به نقطه دیگر منتقل می کند. این دستگاه ابتدا ذرات و مواد را به داخل مکش نموده و سپس آنرا از طریق خرطومی های بلند به بخش های دیگر انتقال می دهد. این سیستم کم صدا که دارای انعطاف پذیری بالایی است، مواد را تحت شرایط بهداشتی بسیار مناسب منتقل می نماید. بعلت سادگی و انعطاف پذیری مکنده انتقال مواد، افراد می توانند از این سیستم جهت جداسازی گرد و غبار، تخلیه ماشین آلات صنعتی یا انواع مخازن و توزیع مواد پودری در چندین محل تخلیه استفاده نمایند. روش های قدیمی انتقال مواد بوسیله یک سیستم باز، بر خلاف این سیستم ها موجب افزایش خطر آلودگی محصولات می شوند و زمان بیشتری از افراد می گیرند.

 

ویژگی های مکنده انتقال مواد

مکنده های انتقال مواد دارای چند ویژگی مهم هستند. یکی از این ویژگی ها انتقال پنوماتیک مواد است. فیلتر های ایمن مخصوص تماس با مواد دارویی و غذایی، سیستم نظافت فیلتر خودکار در اغلب آن ها و سیستم منعطف با خط تولید مجموعه از دیگر ویژگی های این مکنده ها به حساب می آیند.

مزایای استفاده از مکنده انتقال مواد در صنایع داروسازی

سه دلیل برای تطابق و سازگاری مکنده انتقال مواد با صنایع داروسازی عنوان شده است.

بهره وری بالا

مکنده انتقال موادیک مکنده انتقال مواد قادر است زمان بارگیری و انتقال مواد را بطور چشم گیری کاهش دهد و بهره وری را دو، سه و حتی چهار برابر کند. این موضوع کاملا ضروری بوده زیرا قابلیت های فرآیند قرص سازی و دستگاه های انکپسول افزایش یافته است. برای مثال بعضی از قرص سازی های چند لایه جدید تا ۴۰۰ هزار کیلوگرم در ساعت را پردازش می کنند. بنابراین امکان ندارد یک یا حتی چند نیرو بتوانند پودر ها را با سرعت به درون مخزن ها بریزند تا توانایی این دستگاه های جدید مطابقت داشته باشند.

 

اندازه کوچک تر

سیستم های انتقال اتوماتیک مواد دیگری مانند سیستم gravity-fed و drum handling هستند که البته هر دو بسیار بزرگ می باشند. هر دو سیستم فضای بسیار بزرگی نیاز دارند که در بیشتر مراکز تولید دارو در بخش تولید محصول در دسترس نیست. در مقابل، مکنده انتقال مواد ابعاد کوچکی داشته به گونه ای که کوچک ترین مکنده ساخت شرکت نیلفیسک حجمی در حدود یک فوت مکعب و بزرگترین آن در حدود ۲ برابر این حجم را در محیط اشغال می کند. این فضا بسیار کم تر از فضایی است که سیستم های دیگر یا حتی یک شخص اشغال می کند.

حفظ پیکربندی مواد

مکنده انتقال موادمکنده انتقال مواد در صنایع داروسازی، مواد را با فشار بالا و با یک جریان هوای بسیار کم انتقال می دهد. فشار بالا یکپارچگی محصول را حفظ می کند بطوریکه ذرات فرصتی برای حرکت در اطراف ندارند. این امر تضمین می کند که مواد با همان پیکربندی اولیه به نقطه دوم منتقل می شوند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: