نکات مهم در هنگام انتخاب جاروبرقی صنعتی

8 آذر 1396

دستگاه جاروبرقی صنعتی یکی از دستگاه های نظافت صنعتی می باشد که کاربرد اصلی آن مکش ذرات و مواد از روی سطوح گوناگون می باشد. از مواردی که بر روی نتیجه نهایی عملکرد جاروبرقی تاثیر می گذارد می توان به توانایی آن در مکش ذرات و کیفیت عملکرد دستگاه اشاره کرد. بنابراین با انتخاب مناسب در این زمینه می توان نیاز کاربران را مرتفع کرد. برای انتخاب جاروبرقی مناسب باید به چند نکته اشاره کرد. در ادامه مقاله به این نکات اشاره می شود.

انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب

شاید در ابتدا انتخاب جاروبرقی صنعتی فرآیند سختی نباشد ولی بررسی دقیق تر و عمیق تر نشان می دهد که در انتخاب جاروبرقی صنعتی موارد و نکات مهمی موجود است که باید مد نظر قرار بگیرد. برای انتخاب جاروبرقی خانگی معمولا حجم مخزن، مقاومت و طول عمر بالا و همچنین مکش مناسب مواد بررسی می شود. در مقابل برای خرید جاروبرقی صنعتی فاکتور های دیگری را نیز باید در نظر گرفت و با دقت عمل کرد. در انتخاب این مدل جاروبرقی فاکتور های کاربرد، نوع آلودگی، محدود بودن فضای محیط و تجهیزات دخیل هستند. استفاده از جاروبرقی در محیط های صنعتی موجب افزایش بازدهی کار و ایمنی محیط می شود.

نوع مواد و ذرات مهمترین فاکتور

ذرات و مواد را می توان در چهار دسته کلی تقسیم کرد:

  • مواد پودری و گرد و غبار: گرد و غبار استاندار، گرد و غبار انفجاری و سمی شامل غبارات محصولات غذایی، پودرهای شیمیایی یا داروییی، براده های فلزی یا آلومینیومی
  • مایعات: گریس، امولسیون، روغن، آّب
  • دود یا فیوم: فیوم جوشکاری، ذرات پراکنده
  • جامدات: قطعات فلزی، گرانول، سنگ ریز، خرده شیشه سرامیک

با توجه به نوع موادی که قرار است پراکنده شود، مکنده صنعتی باید فیلتر مناسب و خصوصیات ویژه دیگری نیز داشته  باشد. فیلتر هپا، ساختار استیل و تجهیزات اختصاصی دیگر از جمله این تجهیزات هستند. به عنوان مثال اگر تمیز کردن فری که مواد غذایی داغ در آن مانده باشد، هدف کاربر باشد، جاروبرقی باید به فیلتر NOMEX  مناسب تجهیز شود. حرارت بالا نیز سبب می شود تا از مخزن و نازل مقاوم در برابر حرارت استفاده کرد.

نحوه به کار بردن جاروبرقی صنعتی

انتخاب جاروبرقی ممکن است به چهار دلیل صورت بگیرد. مکش در این چهار مورد باعث می شود که هیچگونه کندی در جریان خطوط تولید مشاهده نشود. استفاده از جاروبرقی مناسب با نیاز کاربر امنیت کارکنان را تضمین می کند. این چهار مورد شامل موارد زیر می شود:

  • نظافت محیط: جاروبرقی های متحرک برای مکش ذرات و نظافت سطوح در هر بخش از هر محیط صنعتی و در هر شرایط کاری قابل استفاده است.
  • مکش مستقیم از دستگاه: با جاروبرقی صنعتی می توان بر روی دستگاه های در حال حرکت و نوار نقاله ها عملیات مکش را انجام داد.
  • سیستم مکش مرکزی: در صورت نیاز به نظافت سطح وسیع و مکش مواد در نقاط مختلف می توان از جاروبرقی مرکزی استفاده کرد.
  • انتقال: برای انتقال مواد ار مکان به مکانی دیگر باید از مکنده انتقال مواد استفاده نمایید.

استاندارد های محیط های صنعتی

قوانین و نیاز حاکم بر محیط در انتخاب جاروبرقی تاثیر به سزایی دارد. به عنوان مثال در صنعت داروسازی باید از جاروبرقی ضد انفجار استفاده کرد.

محیط هایی که شرایط خاص در آن ها حاکم است عبارتند از:

  • هوای انفجاری: در بعضی صنایع نظیر صنایع غذایی، شیمیایی، چوب، پلاستیک خطر انفجار زیاد است لذا از مکنده های ضد انفجار استفاده می شود.
  • اتاق تمیز: در برخی صنایع نظیر داروسازی و صنایع هوایی باید از فیلتر قدرتمند استفاده کرد زیرا اتاق تمیز باید کاملا بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی باشد.
  • مکان های بدون جریان برق مانند کشتی ها نیاز به جاروبرقی هوا کار در این محیط ها می باشد.

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: