سوییپر صنعتی و تاثیر آن در افزایش بهره وری

17 آذر 1395

نظافت محیط کسب و کار از جمله مواردیست که می تواند تاثیر قابل ملاحظه ایی در روحیه پرسنل داشته و با افزایش انگیزه فعالیت در کارکنان موجب افزایش راندمان کاری شود. از سوی دیگر محیط تمیز کارخانه ها، صنایع، انبار و شرکت ها، با ارتقا تصویر ذهنی مراجعه کنندگان و مشتریان از سیستم مدیریتی، باعث افزایش اعتبار کسب و کار می گردد. سوییپر ها و اسکرابر ها از جمله دستگاه های صنعتی نظافت می باشند که به واسطه ابعاد متنوعی که دارند، می توانند پاسخگوی نیاز های نظافتی انواع کسب و کار ها باشند.

 

سویپر صنعتی یا اسکرابر صنعتی

سوییپر و نظافت محیط کارانتخاب دستگاه مناسب برای نظافت صنعتی آسان نبوده و تاثیر قابل ملاحظه ایی در بهره وری دستگاه و کیفیت نظافت دارد، به عنوان نمونه، در صورت وجود گرد و خاک و ذرات ریز آلاینده بر روی سطوح کف، شاید اولین گزینه برای جمع آوری آنها، استفاده از دستگاه های مکانیزه جاروکشی یا سوییپر ها باشد، اما از آنجایی که استفاده از آب در جمع آوری موثر این آلاینده ها نقش مهمی ایفا می کند، استفاده از اسکرابر ها نتایج بهتری در پی خواهد داشت. دستگاه های سوییپر بیشتر برای جمع آوری آلاینده هایی با ابعاد درشت مانند تراشه های چوب، براده های فلزات، کاغذ ها و فیبر ها کارآیی بهتری دارند. از این رو توجه به نکاتی مانند ابعاد و حجم آلاینده ها، ماهیت آلایندها، نوع و ابعاد سطوح کف می تواند راهنمای خوبی در انتخاب دستگاهی منطبق با نیاز های نظافتی باشد.

 

استفاده از سوییپر خودرویی یا سوییپر دستی

سوییپر دستی یا سوییپر سرنشین داربررسی های انجام شده نشان می دهد که قسمت اعظم هزینه های نظافتی در یک کسب و کار مربوط به نیروی خدماتی می باشد. از این رو کاهش در تعداد نیروی خدماتی می تواند تاثیر قابل ملاحظه ایی در کاهش هزینه ها داشته باشد. استفاده از سوییپر های صنعتی علاوه بر کاهش در تعداد نیروی خدماتی، کیفیت و سرعت نظافت را افزایش داده و نقش مهمی در کاهش هزینه ها ایفا می کنند. بر خلاف نمونه های دستی، سوییپر های خودرویی یا سرنشین دار مجهز به صندلی کاربر بوده و کاربر با قرار گرفتن بر روی صندلی، دستگاه را هدایت می کند، از این رو نه تنها سرعت نظافت با سوییپر های خودرویی بیشتر از نمونه های دستی می باشد بلکه کاربر کمتر خسته شده و توانی بیشتری برای ادامه نظافت خواهد داشت، از این رو استفاده از سوییپر های سرنشن دار تاثیر قابل ملاحظه ایی در افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه دارد.

 

توجه به ابعاد دستگاه و تناسب آن با ابعاد و مساحت محیط

سوییپر صنعتی و جاروب خیابانیتناسب ابعاد دستگاه با محیط نظافتی با افزایش سرعت در نظافت همراه است. ابعاد مخزن سویپر متناسب با ابعاد دستگاه می باشد. از این رو استفاده از سوییپر های کوچک در نظافت محیط های وسیع به دفعات بیشتری برای تخلیه مخزن احتیاج داشته و باعث کاهش در سرعت نظافت و نهایتا کاهش راندمان کاری می شود. از سوی دیگر دستگاه های بزرگ قابل استفاده در محیط های باریک، محدود و متراکم نبوده و نمی تواند نیاز های نظافتی را بر طرف نماید، از این رو توجه به ابعاد دستگاه و محیط تاثیر قابل ملاحظه ایی در بهره وری دستگاه و راندمان کاری خواهد داشت.

 

مراقبت از سطوح کف با استفاده از برس های مناسب

سوییپر صنعتی و جاروب خیابانیتناسب جنس برس های سوییپر و سطوح کف از موارد دیگری است که می تواند تاثیر قابل ملاحظه ایی در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری داشته باشد. معمولا از برس هایی با الیاف زبر و خشن برای نظافت سطوح سختی مانند بتن و آسفالت استفاده می شود، اما استفاده از همین برس ها در جمع آوری آلاینده های سطوحی با استقامت کمتر، خسارات جبران ناپذیری به سطوح وارد کرده و هزینه های گزافی برای تعویض یا تعمیر سطوح کف بر صاحبان کسب و کار تحمیل می نمایند. استفاده از برس های متناسب با جنس سطوح نه تنها آسیبی به سطوح وارد نکرده بلکه با نظافت موثر و با کیفیت سطوح، عمر مفید کف پوش ها را افزایش می دهد.

 

لینک های مفید:

سوییپر صنعتی: فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: