نظافت و شستشوی خودرو با دستگاه کارواش خانگی

9 اسفند 1396

نظافت و شستشوی خودرو با دستگاه کارواش خانگی راه حلی مناسب برای رسیدگی به خودرو می باشد. برای برطرف کردن آلودگی ها از روی بدنه خودرو باید از فشار، نازل و تجهیزات مناسب استفاده شود. بسیاری از افراد به مراقبت از ظاهر خودرو خود علاقمند هستند. و برای نظافت و جلا دادن به فضای داخل و خارج خودرو وقت صرف می کنند. از سوی دیگر، نظافت خودرو می تواند در شرایط کنونی و مشغله های زیاد روزمره کاری خسته کننده باشد و بسیاری علاقمند به استفاده زا کارواش اتوماتیک هستند تا در عرض ده دقیقه خودرو خود را نظافت کنند. بسته به اینکه آیا شخصی علاقمند در زمینه نظافت خودرو خود باشید یا کسی که دوست دارد سریعتر این مهم انجام شود، استفاده از دستگاه کارواش خانگی یک راه حل تاثیر گذار و با کیفیت برای نظافت و شستشوی سطوح خارجی خودرو می باشد. در ادامه مقاله طریقه استفاده از دستگاه و نحوه انتخاب تجهیزات مناسب جهت انجام این امر آموزش داده می شود.

انتخاب فشار و نازل مناسب

زمانی که از کارواش خانگی برای شستشوی خودرو استفاده می کنید بسیار مهم است که یک فشار(بار) و دبی آب(لیتر بر دقیقه) مناسب انتخاب شود. فشار بیشتر باعث افزایش قدرت بیشتر پاشش بر روی سطح می شود و امکان دارد بر روی سطح خط و خش ایجاد کند. دبی بیشتر آب باعث افزایش آب خارج شده از دستگاه می شود. این واحد ها نشان دهنده قدرت پاشش و مقدار آب مورد استفاده در دستگاه واترجت خانگی می باشد. اثربخشی واترجت حاصل بار در دبی می باشد و به صورت زیر بیان می شود:

اثر پذیری = بار X دبی

. نکته: شستشوی خودرو نیازمند کارواش خانگی با اثرپذیری بین ۳۸۰ تا ۵۶۰ می باشد.

. نکته: دستگاه کارواش خانگی بسیار موثر تر از استفاده از شیلنگ می باشد و مصرف آب آن بسیار کمتر می باشد. جدول زیر مقایسه بین این دو را به شکل کلی بیان می کند.

کارواش خانگی

نکته: می توان از بین دو نوع واترجت برقی و دیزلی یکی را انتخاب کرد ولی اصولا کارواش های دیزلی بسیار پر قدرت هستند و مناسب فعالیت های سبک مانند شستشوی خودرو نمی باشند، پس در نتیجه برای جلوگیری از آسیب دیدن رنگ بدنه خودرو از کارواش خانگی برقی با بار مناسب استفاده کنید.

تعداد بسیار زیاد نازل برای انتخاب وجود دارد. انتخاب مناسب ترین آن علاوه بر افزایش کیفیت نظافت، به بدنه خودرو آسیب نمی رساند. انتخاب کارواش خانگی با فشار بار ۸۰ – ۱۳۰ برای شستشوی خودرو بسیار مناسب می باشد و نگرانی از بابت آسیب رسیدن به خودرو وجود ندارد.

انواع نازل کارواش خانگی

نازل های گوناگونی برای فعالیت های مختلف طراحی و تولید می شود که در زیر به چند نمونه از آن اشاره می شود.

. نازل صفر درجه

پاشش این نازل به صورت نقطه ای می باشد و مناسب رسوب زدایی بسیار عمیق می باشد و برای خودرو مناسب نمی باشد.

. نازل ۱۵ درجه

این نازل مناسب برای رنگ زدایی و آماده سازی سطوح برای رنگ پاشی می باشد.

. نازل ۲۵ درجه

زدودن آلودگی از روی سطوح سخت را می توان با این نازل انجام داد. و بسیار مناسب شستشوی بدنه خودرو و لاستیک ها می باشد.

. نازل ۴۵ درجه

سطح وسیعی را پوشش می دهد و بسیار مناسب پاشش مواد شوینده بر روی سطح خودرو می باشد.

 

کارواش صنعتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: