نکاتی در رابطه با استفاده از جاروبرقی

17 مرداد 1396

نظافت خانگی از طریق جاروبرقی به سادگی انجام می شود. اما به منظور نظافت بهینه و انتخاب بهترین نوع جارو‌برقی می توان با کسب دانش و شناخت کامل محیط، فرآیند نظافت را بهبود بخشید. در صورت انتخاب بهترین دستگاه مکنده خانگی، نکاتی وجود دارد که با رعایت این نکات نظافت در بهترین حالت صورت می گیرد. به همین دلیل در ادامه برخی از این نکات را بیان می کنیم.

 

۱- جلوگیری از وارد شدن آلودگی به خانه

نکاتی در رابطه با جاروبرقی کشیدنمی توان با کاهش آلودگی هایی که به خانه وارد می شوند سطح گرد و غبار و آلاینده ها را پایین آورد. برای مثال ورود به خانه با کفش و یا نگهداری از حیواناتی که آلودگی ایجاد میکنند، مسائلی هستند که می توان با جلوگیری از انجام آن ها به بهینه شدن نظافت و برقراری ساده تر پاکیزگی با جاروبرقی کمک کرد.

 

۲- برنامه ریزی در زمان نظافت

نظافت با استفاده از جاروبرقیبهتر است فواصل انجام نظافت کوتاه تر شود تا سطح آلودگی و گرد و غبار کاهش یافته و فرآیند نظافت ساده تر صورت گیرد. برنامه ریزی برای انجام نظافت با جاروبرقی موجب منظم تر شدن کار‌ های خانگی شده و از انباشته شدن آلودگی جلوگیری می کند.

 

۳- نظافت دور از دسترس ترین بخش ها با استفاده از لوله جاروبرقی

جاروبرقی کشیدناز مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت، نظافت کامل می باشد که در این صورت باید با بهره گیری از همه تجهیزات جارو برقی، همه نقاط دور از دسترس را نیز تمیز نمود؛ در غیر این صورت، آلودگی ها در گوشه و کنار خانه باقی مانده و روی هم تلنبار می شوند. به این ترتیب سطح آلودگی بالا رفته و نظافت دشوار تر خواهد شد. برای برقراری پاکیزگی کامل می توان از تجهیزات جاروبرقی مانند لوله آن کمک گرفت. برای این منظور می بایست نازل پارویی را جدا نمود و سپس با لوله، به نظافت پرداخت.

 

۴- تخلیه و تعویض مرتب کیسه فیلتر و مخزن

جاروبرقی خانگیکیسه فیلتر پر شده از قدرت مکش جارو برقی می کاهد. به همین دلیل در صورتی که به موقع نسبت به نظافت کیسه داخلی جاروبرقی اقدام نشود، ممکن است فرآیند نظافت بیهوده شود و قدرت لازم برای مکش آلودگی ها وجود نداشته باشد. همچنین در جاروبرقی هایی که بجای کیسه قابل تعویض، مجهز به مخزن می باشند می بایست پیش از شروع نظافت از خالی بودن مخزن اطمینان حاصل کرد.

 

۵- آماده سازی سطوح پیش از شروع

جاروبرقی آب و خاکسطح تحت نظافت می بایست پیش از شروع فرآیند نظافت با جاروبرقی آماده گردد. برای این کار بهتر است هر جسمی که ممکن است به داخل مخزن مکش شود، جمع آوری گردد. همچنین باید توجه داشت در صورتی که جاروبرقی مناسب جمع آوری آلودگی های خشک است، از نظافت سطوح خیس با این مکنده جلوگیری شود.

 

۶- اقدامات حین نظافت

جاروبرقی و نظافت منزلبهترین روش برای دستیابی به نظافت بهینه، تمرکز روی جارو کشیدن در حین نظافت است. برای دستیابی به این هدف بهتر است از بالا ترین نقاط منزل شروع به نظافت کرد تا غباری که از بالا بر روی زمین ریخته شده، در انتها مکش گردد. یکی دیگر از اقدامات حین نظافت که به بهینه شدن و افزایش کیفیت کمک می کند، جابجایی وسائل به منظور دستیابی بهتر به نقاط دور از دسترس است. به این طریق پاکیزگی کامل پس از جاروبرقی کشیدن برقرار خواهد شد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: