مزایای استفاده از غبارگیر صنعتی سایکلون دار در صنایع داروسازی

19 اسفند 1396

ملزومات ایمنی برای تجهیزات مورد استفاده در بخش های تولید دارو بعلت انتشار غبارات سمی و دیگر آلودگی ها ضرورت دارند. بطور ویژه، سیستم های بکار برده شده جهت به دام اندازی و انتقال گرد و غبار، به یک بهبود مناسب نیازمندند تا تضمین کنند پرسنل در معرض مواد خطرناک قرار نگیرند و در برابر آلودگی های انتشار یافته از محصولات محافظت گردند. استفاده از غبارگیر صنعتی با سایکلون جداگانه چنین شرایطی را در محیط تولید دارو فراهم می نماید.

مقایسه غبارگیر تخصصی سایکلون دار با غبارگیر معمولی

در بیشتر صنایع تولید کننده دارو، استفاده از غبارگیر تخصصی سایکلون جدا به مکنده های استاندارد غبارگیر ترجیح داده می شود. در واقع گرد و غبار باید قبل از انتشار در محیط جمع آوری گردند تا سیستم تنفسی نیروهای مشغول در آن محیط آسیبی نبیند. غبارگیر تخصصی مجهز به سایکلون جداگانه که به یک یا چند فیلتر هپا متصل است، با قدرت بالا غبارات را به دام می اندازد و تخلیه ایمن مواد جمع شده را تضمین می نماید.

چند مزیت غبارگیر صنعتی تخصصی برای صنایع داروسازی

غبارگیر صنعتی مجهز به سایکلون جدا مزایای متعددی را برای صنایع مختلف از جمله صنایع تولید کننده دارو فراهم می نماید. چند مورد از مهم ترین مزایای چنین سیستم های نظافتی برای صنایع داروسازی در ادامه بیان می شود.

نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کم

سهولت تعمیر و نگهداری غبارگیر تخصصدر سیستمی که بر فیلتر هپا تکیه دارد، مهم ترین امر در جهت نگهداری و مراقبت از آن، تعویض فیلتری می باشد که دچار گرفتگی شده است. چون سایکلون جداگانه، فیلتری ندارد، غبارگیر صنعتی تخصصی از امور نگهداری و مراقبت بی نیاز می باشد. غبارات جمع شده درون سایکلون با استفاده از یک شیر پروانه ای و یک کیسه خارج می شوند. غبارات در داخل کیسه تخلیه می گردند و در پایان کیسه جدید جایگزین می شود.

محافظت از نیروهای خدماتی

دلیل شماره یک برای استفاده از این غبارگیر ها، حفاظت از نیروهای خدماتی و افراد مشغول در برابر خطرات محیط کار می باشد. این سیستم، ایمنی نیروی کار را مطابق با استاندارد OSHA ( سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ) برآورده می نماید. این استاندارد، ملزوماتی را برای کارفرما ها جهت حفظ شرایط ایمن و بهداشتی نیروهای کار تعیین نموده است. بهترین راه برای حذف غبارات سمی خطرناک و جلوگیری از فرار آن ها در محیط که تطابق کاملی با استاندارد OSHA دارد، یک سیستم غبارگیر تخصصی مجهز به سایکلون جدا می باشد.

جلوگیری از انتشار گرد و غبار

محافظت از نیروی خدماتی اولویت اول می باشد اما حفاظت از محصولات در برابر غبارات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آلودگی های انتشار یافته در محیط موجب کاهش کیفیت محصولات و تحمیل هزینه های پیش بینی نشده می شود. همچنین در این وضعیت، نتایج حاصل از بازرسی کیفیت محصولات توسط مسئولان ذی ربط موجب خدشه دار شدن اعتبار تولیدی و در بدترین حالت موجب لغو مجوز شرکت می گردد. غبارگیر صنعتی تخصصی با استفاده از سیستم فیلتراسیون قدرتمند، جلوی رخ دادن چنین آسیب هایی را می گیرد.

غبارگیر صنعتیدر غبارگیر های صنعتی معمول، نظافت فیلتر هپا بدون بیرون آوردن آن و بوسیله هوای فشرده انجام می گیرد. این شیوه نظافت، می تواند خطر های زیر را موجب شود:

۱-مواد درون خرطومی یا بخش های دیگر ممکن است به دوباره در محیط منتشر شوند

۲- افزایش فشار درون فیلتر، در صورت نشتی سیستم، موجب پراکندگی گرد و غبار می گردد. در صورت حذف سیستم نظافت فیلتر با هوای فشرده، همواره فشار منفی درون دستگاه وجود داشته و از پراکندگی غبارات جلوگیری می شود.

غبارگیر تخصصی از یک سایکلون جدا قبل از فیلتر هپا بهره می برد. این تکنولوژی تا ۹۹ درصد در گیر انداختن غبارات موفق است. در نتیجه نیازی به سیستم هوای فشرده نیست و طول عمر فیلتر افزایش می یابد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: