مزایای استفاده از دستگاه های سوییپر شهری

25 بهمن 1395

نظافت و جمع آوری آلاینده ها از سطح خیابان ها و معابر یکی از اصلی ترین دغدغه های سیستم های مدیریت شهری می باشد. گرد و خاک نشست کرده بر روی سطوح، ریزش برگ درختان در ایام سرد سال، نزولات جوی و زباله های ایجاد شده توسط عابرین و رهگذاران در همه ایام سال به ویژه مناسب های مذهبی، از عوامل مهم در آلودگی سطوح شهر و کاهش جلوه های بصری محیط می باشد. وسعت بالای خیابان ها و معابر و حجم زیاد آلاینده ها نظافت دستی و سنتی شهر ها را دشوار نموده است. استفاده از دستگاه های صنعتی و ماشین آلات مکانیزه ایی چون دستگاه های سوییپر شهری، با کاهش در زمان لازم برای نظافت، و افزایش کیفیت آن تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری دارند.


اساس عملکرد دستگاه های سوییپر شهری

سوییپر شهری و نظافت سطوح شهراساس عملکرد دستگاه های سوییپر شهری کاملا مشابه سوییپر های صنعتی می باشد. به عبارت دیگر، سوییپر های شهری مجهز به برس های جانبی بوده که چرخش این برس ها تمامی ذرات آلاینده و گرد و خاک را به قسمت میانی دستگاه هدایت می نماید. آلاینده های جمع شده در قسمت میانی دستگاه، توسط سیستم مکش قدرتمند دستگاه به داخل مخزن هدایت می شوند در نتیجه با عبور دستگاه، سطوحی عاری از آلودگی و کاملا تمیز بر جای می ماند.


مزایای استفاده از سویپر شهری در نظافت

سوییپر شهری و کارآیی ویژه آندستگاه های سویپر نسبت به شیوه های سنتی، سرعت بیشتری در نظافت دارند. استفاده از تجهیزات و لوازم جانبی گوناگون در ساختار سویپر ها، تاثیر بسزایی در ارتقا کیفیت نظافتی دارد. بکار گیری بازو های متحرک در سوییپر های شهری، امکان دسترسی به سطوحی چون پله ها و سطوح زیرین مبلمان شهری را برای دستگاه فراهم می نماید. از این رو این دستگاه ها از توانایی بالایی در جمع آوری آلاینده ها و برگ های خشک برخوردار می باشند. بر خلاف شیوه های سنتی نظافت که هیچ گونه کنترلی بر روی گرد و غبار نداشته و با استفاده از جارو موجب انتشار ذرات ریز در هوا می شد، این دستگاه ها با استفاده از سیستم های کنترل گرد و غبار چون سیستم مکش یا سیستم پاشش آب بر روی برس های جانبی مانع از انتشار ذرات گرد و غبار در هوا می شوند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که بخش اعظم هزینه های بخش نظافت مربوط به نیروی خدماتی می باشد. استفاده از جاروب های خیابانی سرعت عمل بسیار بالاتری از شیوه های سنتی داشته و عملیات نظافت را در زمان کوتاه تری انجام می دهند. این دستگاه ها با کاهش در تعداد نیروی خدماتی تاثیر قابل ملاحظه ایی در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری دارند.


ویژگی های دستگاه مکانیزه جاروب خیابانی

سوییپر شهری و استفاده از خرطومی متحرکطراحی فشرده و ابعاد کوچک دستگاه سویپر شهری از جمله بزرگترین ویژگی های این دستگاه می باشد، زیرا امکان دسترسی و نظافت معابر و فضا های باریک را برای کاربر فراهم نموده است. قدرت مانور و قابلیت جا به جایی این دستگاه ها به واسطه ابعاد کوچکشان بسیار بالا می باشد. استفاده از بازو های متحرک مجهز به برس در قسمت جلوی دستگاه علاوه بر اینکه پهنای نظافتی دستگاه را افزایش می دهد امکان دسترسی به نقاط دور از دسترسی چون سطوح زیرین مبلمان شهری را برای دستگاه فراهم نموده است. این مدل از سوییپر ها به منظور افزایش کارآیی قابلیت تجهیز به بازوی خرطومی متحرک دارند. استفاده از خرطومی متحرک امکان نظافت و جمع آوری آلاینده ها را از سطوح مرتفعی چون پله ها و معابر متراکم و باریکی که امکان دسترسی به آنها برای سویپر شهری امکان پذیر نیست را برای دستگاه فراهم نموده است. علاوه بر این سوییپر های شهری امکان تجهیز به نازل های پاشش آب پر فشار به منظور شستشو و نظافت سطل های زباله را نیز دارا می باشند. با استفاده از لوازم جانبی متنوع در این مدل از دستگاه ها، می توان کارآیی دستگاه را تغییر داده و از آنها برای امور متنوعی چون چمن زنی و پیرایش فضای سبز استفاده نمود.


لینک های مفید:

سوییپر صنعتی: فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: