جلوگیری از صدمات انسانی با استفاده از اسکرابر

4 تیر 1397

از بزرگترین معضلات موجود در امر نظافت فضاهای وسیع و پرتردد، صدمات انسانی می باشد. صدمات انسانی گاها در حین کار برای افراد و پرسنل نظافتی و در مواقعی برای مراجعین به وجود می آید. به طبع این مشکل شایع خطرات و هزینه های جبران ناپذیری را به بار آورده و موجب نارضایتی افراد از نحوه به انجام رسانی عملیات نظافت نیز می شود. عدم رعایت اصول و نکات ایمنی در انجام نظافت از مصادیق آسیب و صدمات انسانی حین انجام نظافت می باشد. از طرفی آمارها نشان داده است که در حدود ۲۵ درصد از صدمات انسانی در محیط های پرتردد به دنبال لیز خوردن و زمین خوردن افراد رخ می دهد که ناشی از شستشوی نادرست سطوح کف است. اما با روی کار آمدن تجهیزات مدرن نظافت صنعتی همچون دستگاه های اسکرابر صنعتی، مشکلات انجام امور نظافتی و به خصوص صدمات انسانی تا میزان قابل ملاحظه ای رفع گردیده است. در این مقاله عملکرد دستگاه اسکرابر را شرح داده و راهکارهای متناسبی را جهت کاهش صدمات انسانی تشریح نموده ایم.


عملکرد دستگاه اسکرابر صنعتی

اسکرابراسکرابر یک دستگاه زمین شوی صنعتی می باشد که عملیات شستشوی سطوح هموار کف را به صورت کاملا مکانیزه بدون نیاز به دخالت فرآیندهای انسانی صورت می پذیرد. بخش های اصلی اسکرابر شامل برس، مخازن آب تمیز و کثیف، تی و سیستم مکنده می باشند. با فعال شدن دستگاه ابتدا آب از مخزن آب تمیز بر سطح پاشش می شود و آلودگی های موجود در میان خلل و فرج به کمک الیاف برس و آب تمیز به خوبی از سطح پاکسازی می شوند. در نهایت آب آلوده باقی مانده به کمک تی دستگاه که به صورت هلالی شکل می باشد به خوبی از سطح جمع آوری شده و موتور مکنده آب آلوده را به مخزن آب کثیف منتقل می کند. در این صورت هیچ گونه آبی بر سطح باقی نمانده و نشان و ردی از آب کثیف بر کفپوش باقی نمی ماند. اما درجهت بهینه سازی فرآیند نظافت با استفاده از دستگاه اسکرابر و کاهش صدمات انسانی چند راهکار پیشنهادی ارائه می گردد.

 

 

۱- استفاده از برنامه نظافتی منظم

اسکرابردر گذشته جهت شستشوی سطوح کف در مکان های وسیع و پرتردد از شیوه های سنتی و دستی استفاده می شد. انجام نظافت با استفاده از این شیوه ها با سرعت پایین تری انجام می گرفت و پس از پایان فرآیند تی کشی میزانی از آب ناشی از شستشوی و آلودگی ها بر سطح باقی می ماند. از دیگر مشکلات انجام نظافت به شیوه سنتی، افزایش تعداد نیروهای انسانی بود که این موضوع خود مشکلات و طبعات بسیاری را به دنبال داشت. این عوامل امکان استفاده از برنامه نظافتی متناسب را ناممکن نموده است. اما با استفاده از دستگاه اسکرابر بسیاری از این مشکلات به خوبی رفع گردیده است و این تجهیزات امکان نظافت پرسرعت را فراهم آورده اند و از خطرات احتمالی جلوگیری می گردد.

 

 

 

۲- انجام نظافت به موقع و سریع

اسکرابردر صورت ایجاد آلودگی ها بر سطوح کف، عبور و مرور افراد موجب تثبیت این آلودگی ها بر کفپوش می شوند. اگر آلودگی ها در لحظات ابتدایی از سطح پاکسازی شوند، از نفوذ آنها به عمق کفپوش ممانعت به عمل می آید. با استفاده از زمین شوی صنعتی امکان پاکسازی آلودگی ها با سرعت بالا و به موقع فراهم می آید. با انجام شستشوی سریع سطح و خشک نمودن همزمان آن از باقی ماندن رطوبت بر سطح نیز جلوگیری به عمل می آید. در این صورت از سرخوردن افراد بر سطح نیز ممانعت به عمل می آید.

 

 

 

۳- کاهش بهم ریختگی در محیط

اسکرابردر روش نظافت و شستشوی سنتی سطوح کف همواره ابزار و تجهیزات نظافتی بسیاری همچون تی، سطل، مواد شوینده، جارو، تنظیف و دستمال های نظافتی مورد استفاده قرار می گیرند. وجود این ابزار و وسایل در محیط، مانعی برای تردد افراد در محیط می باشد و در مواقعی عدم مهار این تجهیزات منجر به سرنگون شدن آنها و ایجاد آلودگی بیشتر در محیط می کند. این در حالی است که دستگاه های اسکرابر صنعتی با ساختاری منسجم، نیاز به این تجهیزات را رفع نموده و موجب بهینه سازی انجام عملیات نظافت سطوح کف شده اند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: