چگونه باید از باتری اسکرابر نگهداری کنیم؟

27 مرداد 1397

امر نظافت سطوح کف با بکارگیری تجهیزات نظافتی کارآمد بطور موثر تر، سریع تر و با هزینه کم تری انجام می شود. اسکرابر صنعتی یکی از این دستگاه هاست که مخصوص شستشوی انواع سطوح کف و خشک کردن آن ها می باشد. منبع تغذیه مدل هایی از این دستگاه توسط باتری تامین می شود. در این اسکرابر ها استفاده صحیح و نگهداری دقیق از باتری، اهمیت ویژه ای دارد.

اسکرابر باتری دار

اسکرابر باتری داراسکرابر های باتری دار برای تامین انرژی لازم جهت حرکت چرخشی برس ها و انرژی موتور مکش و سیستم برق دستگاه، از چند باتری قابل شارژ بهره می برد. این باتری ها در داخل دستگاه تعبیه می گردند و بعد از مدتی استفاده از اسکرابر، باید شارژ شوند. این کفشوی ها هم بصورت دستی و هم بصورت خودرویی طراحی شده و در دسترس قرار دارند. اسکرابر باتری دار برای شستشوی سطح، از برس ها و آب استفاده می کند و سپس از تی مکنده و موتور مکش به منظور جمع آوری آب و خشک کردن سطوح بهره می برد. به دلیل عدم نیاز به پریز برق، اسکرابر باتری دار به سهولت در محیط آلوده بخصوص محیط های وسیع بدون دسترسی به پریز برق قابل استفاده است.

باتری اسکرابر

باتری اسکرابرباتری اسکرابر ها اغلب یا از نوع اسیدی تر و یا ژل ( بدون نیاز به تعمیر و نگهداری) هستند. در باتری های اسیدی، از محلول آب اسید استفاده می شود. این نوع باتری قیمت مناسبی داشته و به آسانی در بازار یافت می گردد. البته تعمیر و نگهداری منظم و خطرات احتمالی اسید باتری، موجب شده تا این نوع باتری ها کم تر مورد توجه باشند. باتری ژل، باتری های خشکی هستند که به تعمیر و نگهداری خاصی نیاز ندارند. در باتری ژل، الکترولیت بصورت مایع جریان ندارد و اغلب بصورت ژل یا خمیر است. در بعضی از اسکرابر های دستی کوچک نیز از باتری لیتیومی استفاده می شود.

 

نکات مهم جهت نگهداری و شارژ باتری کفشوی صنعتی

رعایت نکات مهم در استفاده از باتری اسکرابر و نگهداری آن موجب می شود تا دستگاه عملکرد رضایت بخش تری داشته باشد و مدت زمان استفاده از اسکرابر و طول عمر باتری بطور چشم گیری افزایش یابد.

باتری اسکرابرشارژ باتری در روز

باتری اسکرابر بهتر است یکبار در روز شارژ شود. بیش از یکبار شارژ کردن باتری در یک روز می تواند به مرور زمان طول عمر باتری را کاهش دهد.

تخلیه شارژ باتری

باتری دستگاه اسکرابر صنعتی نباید به هر دلیل در مدت زمان طولانی در وضعیت تخلیه بماند. بنابراین توصیه می شود، حتی در صورت عدم استفاده موقت از دستگاه به هر دلیل، آنرا هر یک ماه یکبار به شارژ بزنید.

 

بررسی سطح الکترولیت باتری

سطح الکترولیت باتری اسیدی اسکرابر ها، بعد از مدتی کاهش می یابد. بنابراین باید آنرا بطور منظم بررسی نموده و در صورت لزوم آب مقطر به باتری اضافه شود. قبل از شارژ باتری، سطح الکترولیت باید کمی بالاتر از صفحات باتری باشد.

شارژ ناقص باتری

شارژ سریع باتری در بین استفاده از دستگاه، موجب کاهش طول عمر باتری می شود. در واقع بعلت حذف زمان خنک شدن باتری، فرآیند شارژ به خوبی صورت نمی گیرد. بهتر است یک دوره شارژ کامل در یک روز انجام شود.

 

باتری اسکرابرشارژ باتری با تجهیزات غیر مرتبط

باتری اسیدی نسبت به ژل به ولتاژ بالاتری برای شارژ نیاز دارد. بنابراین نباید از شارژر باتری ژل برای شارژ باتری اسیدی استفاده شود. همچنین ولتاژ بالا برای باتری ژل مشکلاتی را درست کرده و از شارژر باتری اسیدی نباید برای شارژ باتری ژل استفاده نمود.

تمیز کردن باتری

قطب ها و بست کابل های باتری، باید بصورت منظم بررسی شوند. تمیز کردن این بخش ها و جلوگیری از خوردگی باید مد نظر قرار گیرد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: