شستشوی ماشین آلات سنگین ساختمانی و معدنی با واترجت صنعتی

19 دی 1397

در صنعت ساخت و ساز انواع ماشین آلات سنگین به کار می روند و به دلیل کاربرد این وسایل در شرایط کاری سخت، حجم انبوهی از آلودگی ها مانند گرد و خاک، گل و لای، روغن، دوده و … آن ها را فرا می گیرد. نظافت و شستشوی ماشین آلات سنگین ساختمانی کاری بس دشوار و زمان بر خواهد بود و با توجه به این که تجهیزات تمیز نسبت به تجهیزات آلوده کارایی بهتر و طول عمر بیشتری دارند، فرآیند شستشو از ماشین آلات محافظت می کند. شستشوی فشار قوی یعنی بهره مندی از دستگاه های واترجت صنعتی بیش از هر روش دیگری به تمیزی سریع تر و عمیق تر ماشین آلات سنگین منجر می شود.

ماشین آلات سنگین چه تجهیزاتی هستند؟

صنعت ساخت سازه های عظیم مانند برج ها، پل ها، سدها، اسکله، و … و هم چنین صنایع معدنی دارای ماشین آلات سنگین و غول پیکری می باشند که کاربرد مداوم این وسایل در محیط های پر گرد و خاک و آلوده به کثیفی آن ها سرعت می بخشد. ماشین آلات و تجهیزات صنعتی که در صنایع ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند، دربردارنده انواع گوناگونی هستند که از مهم ترین آن ها می توان به بولدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، لیفتراک، لودر، شاول، ماشین حفاری، سنگ شکن، میکسر بتن و … اشاره نمود. انواع دیگری از ماشین آلات تخصصی جهت استفاده در صنایع حفاری، استخراج معادن، حمل و نقل و … طراحی و ساخته شده اند که در صنایع سنگین کاربردهای متنوعی ارائه می دهند.

 

 

کاربرد واترجت صنعتی در شستشوی ماشین آلات سنگین

دستگاه های واترجت صنعتی با هدف انجام شستشوهای عمیق طراحی و تولید گشته اند و از همین رو ساختاری کاملاً سخت کار و صنعتی دارند و بنابراین برای شستشوی ماشین آلات سنگین ابزارهای بسیار مناسب و ایده آل به شمار می آیند. شرکت ها و یا افرادی که صاحب این ماشین آلات هستند کاملاً بر این موضوع مهم اشراف دارند که حفاظت از ماشین آلات سنگین در حقیقت حفاظت از یک سرمایه گذاری می باشد.

 

 

 

واترجت صنعتی و سازه های در حال ساخت

ساختمان ها، برج ها، پل ها و سدهای در حال ساخت برخلاف تصور نیازمند نظافت و پاکسازی هستند که در نوع خود می تواند عملی دشوار باشد. تمیز نمودن پنجره ها، از بین بردن گرد و غبار، پرداخت فلزات، آماده سازی سطوح برای رنگ آمیزی، شستشوی داربست ها، جداسازی بتن های خشک و سفت شده از میکسر بتن و … عملیات نظافتی مهمی به شمار می آیند. واترجت صنعتی سطوح سنگی، بتنی، فلزی و سایر سطوح مقاوم به آب را شستشو داده و روغن، گریس، دوده، گرد و خاک را از بین می برد. با انتخاب دستگاه های کارواش صنعتی با فشار بالاتر و نازل های مناسب امکان حذف لایه های قیر، سیمان و آلاینده های سخت مشابه فراهم می آید. واتر جت صنعتی بخش های مختلف یک سازه را در کوتاه ترین زمان و بالاترین کیفیت شستشو داده که شرایط کاری را آسان تر نموده و زمینه را برای انجام مراحل بعدی ساخت و ساز آماده می سازد.

 

 

واتر جت صنعتی و صنایع راه سازی

شستشوی ماشین آلات راه سازی، ماشین آلات معادن و تجهیزات کاربردی برای تخریب سازه های قدیمی به خودی خود یک چالش اساسی به حساب می آید. عملیات شستشو برای این ماشین آلات تنها جنبه زیبایی ندارد بلکه به عنوان مراحلِ مهمی از تعمیر و نگهداری این وسایل و اقدامات پیشگیرانه برای آن ها مطرح می گردد. جریان آب فشار قوی خارج شده از نازل واترجت صنعتی تمامی بخش های در دسترس و دور از دسترس ماشین آلات سنگین را شستشو داده و همه آلودگی های سخت و تثبیت شده را از میان برمی دارد. شستشو با دستگاه واترجت سبب بهبود کارایی ماشین آلات، کاهش مصرف سوخت و خرابی کمتر این تجهیزات می گردد.

 

 

 

 

مزایای استفاده از واترجت صنعتی برای شستشوی ماشین آلات سنگین

شستشوی روزانه و منظم با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که آلودگی به عنوان ذرات مواد ساینده عمل می کنند و در نهایت باعث به وجود آمدن اصطکاک و استهلاک تجهیزات می شوند. ماشین آلاتی که روزانه و یا دوره های زمانی مشخص شستشو می گردند در مقایسه با ماشین آلاتی که دیر به دیر تمیز می شوند، شستشوی راحت تر و خرابی کمتر دارند.

– یکی دیگر از مزیت های شستشوی تجهیزات صنعتی کاهش دما می باشد؛ با استفاده مداوم از دستگاه ها دما افزایش می یابد و دمای بیش از اندازه خود می تواند عاملی برای خرابی تجهیزات باشد، از همین رو جریان آب سرد به جلوگیری از این پدیده کمک بسیار زیادی می کند.

– شستشو و حذف آلودگی یک فرصت مناسب برای بررسی و یافتن مشکلات است؛ کنار زدن آلودگی ها ترک خوردگی، پوسیدگی، فرسایش، زنگ زدگی و محل نشتی را نمایان می سازد و پیش از گسترش خرابی و به بار آمدن مشکلات بیشتر نیروهای مکانیکی می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

– ماشین آلات ساختمانی تمیز ایمنی بیشتری دارند و استفاده از وسایل ضعیف و فرسوده ایمنی کاربر و سایر افراد مشغول به کار را به مخاطره می اندازد. با وجود آلودگی در اطراف سیستم های هیدرولیکی و یا الکتریکی امکان دارد فشار یا ولتاژ افزایش یابد که در نهایت با خطر انفجار همراه است.

– نیروهای تعمیراتی و مکانیکی بر ماشین آلات تمیز تسلط بیشتری داشته و بهره وری این افراد بالا می رود. از طرف دیگر کثیفی های روغنی سطح ماشین را لغزنده ساخته و خطر لغزش و سقوط تعمیرکار را در حین تعمیر دستگاه به دنبال دارد. هنگامی که سطح ماشین صنعتی تمیز باشد حوادث به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

 

لینک های مفید :

واترجت صنعتی : فهرستی از محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: