نظافت مکانیزه سطوح با دستگاه فرش و موکت شوی

22 دی 1397

نظافت سطوح کف از وظایف مهم و پر تکرار نیروهای خدماتی در یک هتل، اداره، مرکز تجاری و یا حتی مسجد می باشد. در این بین، بعضی از محیط ها، ترجیح می دهند که در برخی سالن ها و بخش ها از فرش و موکت برای سطح کف استفاده نمایند. موکت ها دارای سطح ضخیم و سنگینی هستند و برای عایق کردن فضا و افزودن رنگ به تزیین محیط کاربرد دارد. سطح موکت و یا فرش در اثر تردد افراد و بر جای ماندن آلودگی ها، نیازمند نظافت منظم و دقیق است. استفاده از جاروبرقی تنها برای نظافت روزانه یا هفتگی و جمع کردن آلودگی از روی سطح زمین کارایی داشته و برای شستن فرش و حذف آلودگی های عمیق بایستی از دستگاه دیگری استفاده شود. دستگاه مکانیزه فرش شور یا فرش شوی یکی از بهترین ابزار ها جهت شستن فرش یا موکت است که در این مقاله ویژگی ها و کاربرد های آن بررسی می گردد.

ضرورت شستن موکت و فرش

فرش شویجارو کردن فرش به تنهایی فقط سطح ظاهری آنرا تمیز می کند و آلودگی های عمیق الیاف فرش را بیرون نمی کشد. همچنین لکه های سطح فرش با جارو از بین نمی رود، که این امر موجب کاهش زیبایی فرش و کدر شدن آن می شود. از مزایای دیگر شستن فرش یا موکت می توان به افزایش طول عمر فرش، جلوگیری از فرسایش زودهنگام، افزایش سطح بهداشت در محیط و حذف بوی نامطلوب فرش اشاره نمود.

 

 

 

معرفی دستگاه فرش شوی و ویژگی های متمایز کننده آن

فرش شویدستگاه فرش و موکت شوی یک دستگاه تخصصی برای شستشوی فرش و موکت بدون نیاز به جابجایی و یا جمع کردن فرش می باشد. مهم ترین بخش های این دستگاه، برس های شستشو، سیستم مکش آب و آلودگی و لوازم جانبی مانند تی مخصوص سطوح سخت و سری مخصوص شستشوی مبل هستند. این دستگاه بر روی فرش در همان محل قرارگیری فرش در محیط حرکت می کند و سطح آنرا تمیز می نماید. ابتدا آب یا محلول شستشوی بر روی فرش پاشیده می شود و برس دستگاه با نفوذ به عمیق الیاف فرش، آلودگی ها را از الیاف فرش جدا می کند. بطور همزمان سیستم مکش این دستگاه، آب آلوده را از عمق فرش بیرون می کشد تا سطح خشک و تمیز شود. سرعت بالای خشک شدن فرش و عدم نیاز به جابجایی آن از مزایای استفاده از دستگاه مکانیزه موکت شور می باشد. این دستگاه برای نگهداری آب تمیز و آلوده از دو مخزن جداگانه مخصوص بهره می برد. تامین منبع تغذیه دستگاه فرش شوی نیز اغلب جریان مستقیم برق یا باتری می باشد.

معرفی چند کاربرد دستگاه مکانیزه فرش شوی

دستگاه فرش شویبعضی از سالن های همایش، سالن ها تئاتر و سینما به منظور زیباتر شدن آن ها و دلایل دیگر، از فرش و موکت بهره می برند. این سطوح مفروش بعد از مدتی باید نظافت و شستشوی شوند تا زیبایی سالن حفظ شود. دستگاه موکت شور مکانیزه دستگاهی مناسب و سریع برای شستن فرش های سالن ها می باشد. همچنین در برخی مراکز آموزشی و اداری سطوح مفروش دیده می شود که رفع آلودگی های آن ها بعد از نظافت اولیه بوسیله فرش شوی مکانیزه قابل انجام است. موتور مکنده سه مرحله ای بعضی از مدل های فرش شوی سبب شده تا آب آلوده به طور کامل از عمیق فرش بیرون کشیده شود و در نتیجه بعد از چند دقیقه سطح خشک شود. هتل ها از دیگر بخش هایی هستند که نیازمند استفاده از یک دستگاه مکانیزه فرش شوی برای تمیز کردن فرش لابی و راهرو طبقات می باشند. زیبایی و تمیزی هتل قطعا در جلب نظر مراجعین تاثیر گذار است. مساجد و دیگر اماکن مذهبی نیز دارای سطح داخلی مفروش هستند که تمیز کردن و شستن آن ها بهتر است با استفاده از تجهیزات مکانیزه مانند دستگاه فرش شوی انجام گیرد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: