کاربرد جاروبرقی صنعتی در کارخانه کاشی و سرامیک

8 خرداد 1398

کارخانه های کاشی و سرامیک از صنایع فعال در کشور هستند و سالانه حجم عظیمی از محصولات توسط این کارخانه ها تولید شده و به بازار ارائه می شود. ماده اولیه و پایه به کار رفته در کاشی و سرامیک خاک رس است. رس حاوی ترکیبات و مواد آلی مختلف همانند سیلیس، کربنات کلسیم و … است. رس، کلسیم و سایر مواد آلی به صورت گرد و خاک و ذرات پودری در محیط کارخانه کاشی و سرامیک پراکنده شده و به صورت آلودگی پدیدار می شود. استنشاق گرده های دارای ترکیبات آلی سبب التهاب چشم، آسیب به سیستم تنفسی، ریه ها، سرفه، عطسه، سردرد، سرگیجه، تهوع و دیگر آسیب های جسمانی برای افراد مشغول به کار در کارخانه خواهد شد. افزایش سطح کلسیم شدت جراحات را افزایش می دهد که می تواند باعث خارش و بثورات پوست و مشکلات حاد ریوی شود. ایجاد و پخش ذرات زیان آور در کارخانه های کاشی و سرامیک اجتناب ناپذیر است اما با استفاده از جاروبرقی صنعتی امکان مقابله با آن ها و حذف سریع این مواد از محیط وجود دارد.



مقابله با آلاینده ها در صنایع کاشی و سرامیک

برای کنترل گرد و غبار در کارخانه های تولید کاشی و سرامیک لازم است در سیستم های تهویه مناسب برای کارخانه طراحی شود و در کنار دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی کارآمد و حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد. جلوگیری از انباشت ذرات آلاینده نه تنها برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی و تنفسی ضروری است بلکه برای حفظ ایمنی محیط کار نیز ضرورت دارد. تجمع این گرد و غبار با امکان بروز انفجار و آتش سوزی همراه می باشد.گرد و غبار حاوی کلسیم پراکنده شده در هوا یک خطر بالقوه است که بخار و یا الکتریسیته ساکن آن را به یک خطر بالفعل تبدیل می کنند.

 

 

 

مبارزه با چالش های نظافتی توسط جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی یک مکنده حرفه ای و پیشرفته است. این دستگاه ها با هدف حذف آلاینده های صنعتی که با روش های متداول قابل جمع آوری نیستند، طراحی و تولید شده اند و در انواع محیط های صنعتی قابل به کارگیری هستند. کارخانه تولید کاشی و سرامیک از جمله صنایعی به شمار می آیند که جاروبرقی صنعتی به حفظ ایمنی محیط کار و سلامت کارکنان کمک زیادی می کند. تفاوت جاروهای صنعتی با جاروهای متداول خانگی و تجاری در ساختار، موتور، پمپ، سیستم فیلتراسیون و … بوده و این بدان معنا است که مکنده های صنعتی نسبت به تجهیزات ساده کارایی بسیار بالاتر و غیر قابل مقایسه دارند.

 

 

تفاوت و کارایی فیلتر جاروبرقی صنعتی

یکی از برتری های مهم دستگاه های جارو برقی صنعتی سیستم فیلتراسیون قوی آن است. جاروهای صنعتی همواره به یک فیلتر اولیه کارآمد و تجهیز می شوند و در صورت لزوم امکان نصب فیلتر ثانویه بر روی آن ها قرار دارد. فیلترهای اولیه غالباً از نوع ستاره ای هستند و بسته به ظرافت بافت ذراتی به کوچکی ۱ یا ۳ میکرون را در خود نگه می دارند. فیلتر ثانویه یا فیلتر هپا هنگامی به کار می رود که گرد و غبار و ذرات بسیار ریز در محیط وجود داشته باشد و ذرات ۳/۰ میکرونی را فیلتر می کند. در صورت نیاز می توان جاروبرقی صنعتی به کار گرفته شده در کارخانه کاشی و سرامیک را به فیلتر هپا تجهیز نمود.

 

 

اهمیت فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی در صنایع کاشی و سرامیک

با توجه سیستم فیلتراسیون قدرتمند و کارآمدی که بر روی دستگاه های جاروبرقی صنعتی قرار دارد، از این دستگاه می توان به بهترین نحو در کارخانه کاشی و سرامیک بهره گرفت زیرا آلاینده های پراکنده شده در کارخانه گرد و غبار ریز حاوی کلسیم هستند و سیستم فیلتراسیون مکنده های صنعتی به راحتی می تواند با این ذرات مبارزه کند. عملکرد با راندمان بالای فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی خطراتی ناشی از گرد و غبار کاشی و سرامیک را از میان برمی دارد. جاروهای صنعتی قابلیت کارکرد پیوسته و طولانی مدت دارند و هنگامی که به طور مداوم در محیط کارخانه کاشی و سرامیک به کار گرفته شوند، فرصتی برای انباشت آلاینده ها به وجود نخواهد آمد و به این ترتیب ضریب ایمنی و بهداشتی کارخانه افزایش پیدا می کند.

 

 

جارو برقی صنعتی ابزاری چند منظوره

انواع سطوح در کارخانه های تولید کاشی و سرامیک با استفاده از مکنده های صنعتی نظافت می شوند. آلودگی های سطح زمین، ماشین آلات صنعتی و دیگر سطوح به همراه جاروهای صنعتی و نازل های مناسب طراحی شده برای آن از بین می رود. برای جمع آوری آلاینده های سطح زمین کفی پارویی و برای نظافت ماشین آلات نازل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین توسط یک دستگاه انواع سطوح با ویژگی های متفاوت تمیز می شوند.

 

 

لینک های مفید :

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: