نظافت اتاق تمیز در کارخانه های صنایع غذایی و داروسازی با استفاده از مکنده صنعتی

30 مرداد 1396

اصولا اتاق تمیز محیطی جهت انجام آزمایش و تحقیق در صنایع غذایی و داروسازی می باشد که کنترل آلودگی های محیطی در این بخش بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اهمیت فعالیت ها و عملیات انجام شده در اتاق تمیز، حفظ و نگهداری این محیط در برابر آلودگی ها نیاز به روش ها و تجهیزات نظافتی تخصصی داشته و در صورت عدم جمع آوری آلاینده های ریزی همچون گرد و غبار، باکتری ها و میکروبهای معلق در هوا سطح بهداشت این محیط کاهش می یابد. بدین منظور از تجهیزات نظافتی مدرن جهت انجام نظافت موثر در اتاق تمیز استفاده می شود که مکنده صنعتی یکی از آنهاست که  امکان حذف آلاینده ها را در حد قابل قبولی فراهم نموده است. این دستگاه با مکش آلاینده ها سبب حفظ سلامت کارکنان شده و از آلودگی محصولات تحت آزمایش جلوگیری به عمل می آورد.


جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط اتاق تمیز

مکنده صنعتیدر ابتدا به بررسی منابع انتشار دهنده آلودگی ها در محیط اتاق تمیز می پردازیم. دو عامل مهم نیروی انسانی و تجهیزات، بیشترین نقش را در ایجاد و انتشار آلاینده ها در اتاق تمیز دارند لذا با رعایت چند نکته کلیدی می توان کنترل آلودگی ها در این محیط امکان پذیر نمود. از آنجا که کارکرد تجهیزات اتاق تمیز تقریباً اتوماتیک می باشد، به ندرت نیازمند فعالیت های انسانی است و در صورت لزوم انجام کار توسط نیروی انسانی، پوشیدن لباس ایمنی، دستکش و ماسک مناسب می تواند از انتشار آلاینده ها در محیط جلوگیری به عمل آورد. همانطور که گفته شد از دیگر منابع بالقوه به وجود آورنده و منتشر کننده آلودگی در محیط اتاق تمیز، تجهیزات می باشند که در روند کار میزان قابل توجهی آلودگی را به صورت گرد و غبار و ذرات ریز در محیط منتشر می نمایند. در اینجا استفاده از یک دستگاه جاروبرقی صنعتی دارای فیلتراسیون قدرتمند می تواند از انتشار آلاینده های ناشی از عملکرد تجهیزات در اتاق تمیز جلوگیری به عمل می آورد.

 

مکنده صنعتی مناسب نظافت اتاق تمیز

مکنده صنعتیمهم ترین فاکتور در انتخاب یک مکنده صنعتی مناسب برای استفاده در اتاق تمیز سیستم فیلتراسیون آن می باشد. جارو برقی صنعتی مناسب اتاق تمیز باید مجهز به فیلتر هپا  باشد. این فیلترها توان جمع آوری تا ۹۹.۹۷% ذرات را  در محیط فراهم آورده و ذراتی تا اندازه ۰.۳ میکرون را به دام می اندازند. معمولا مکنده های صنعتی مناسب برای اتاق تمیز، دارای سیستم فیلتراسیون دو مرحله ای هستند که یک فیلتر اولیه ذرات بزرگتر را فیلتر نموده و بعد از آن فیلتر هپا بعنوان فیلتر ایمنی دستگاه عمل نموده و از بازگشت ریزترین ذرات و گرد و غبار به محیط جلوگیری می نماید.

 

 

از دیگر ویژگی های جارو برقی صنعتی مناسب در اتاق تمیز، یکپارچگی بدنه و سایر بخش های دستگاه می باشد. عدم یکپارچگی دستگاه و ناهمواری سطوح آن سبب جذب آلودگی ها بر روی آن می شود، بدین منظور در طراحی جاروبرقی های مناسب نظافت اتاق تمیز از بدنه فولادی ضد زنگ، خرطومی های یکپارچه و غیر متخلخل استفاده شده است که این امر سهولت نظافت و نگهداری دستگاه جاروبرقی  را به دنبال دارد. بعلاوه به دلیل بهره مندی از بدنه ی فولادی ضد زنگ این تجهیزات از مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی و ضربات احتمالی برخوردارند.

 

 

نتیجه گیری

مکنده صنعتیدر کارخانه های صنایع غذایی و داروسازی به منظور برقراری بهداشت در تمامی بخش ها علی الخصوص اتاق تمیز، سطح بهداشت محیط به صورت مداوم تحت کنترل می باشد. در این راستا شیوه های نظافتی متفاوتی در این فضاها قابل اجرا بوده و تجهیزات نظافتی در تنوع مختلفی جهت به انجام رساندن نظافت صنعتی در این کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های مکنده صنعتی با قدرت فیلتراسیون بالا عملیات نظافت را در محیط های صنعتی با سهولت بالایی همراه نموده اند و قادر به مرتفع نمودن بسیاری از نیازهای نظافتی در صنایع می باشند. مکنده صنعتی به دلیل بهره مندی از ویژگی های منحصر به فردی همچون قدرت فیلتراسیون بالا و بدنه مقاوم یکی از تجهیزات کاربردی جهت نظافت اتاق تمیز می باشند.

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: