نظافت و شستشوی سالن های ورزشی

3 تیر 1396

سالن های ورزشی از جمله محیط های پر طرفدار در مراکز آموزشی و همچنین اماکن تفریحی شهری به حساب می آیند. این محیط ها، عمدتا برای انجام فعالیت های مختلف ورزشی استفاده می شوند. البته ابعاد و اندازه آن ها، موجب شده تا افراد جهت برگزاری مراسم هایی چون همایش ها، نمایشگاه ها و مجمع های عمومی که با حضور تعداد زیادی از افراد برگزار می گردد، از این سالن ها بهره می برند. بنابراین حجم استفاده از سالن های ورزشی موجب شده تا امر نظافت آن ها، نیازمند توجه بیشتری باشد. در این مقاله به بررسی نحوه نظافت محیط های ورزشی بوسیله روش های دستی و دستگاه های نظافتی چون اسکرابر صنعتی ، پولیشر و جاروبرقی پرداخته می شود.

 

اهمیت شستشو و نظافت سالن های ورزشی

شستشوی کفپوش سالن ورزشیشستشو و نظافت سالن های ورزشی، عامل ضروری جهت حفظ و نگهداری از کفپوش آن می باشد. این امر نه تنها سبب زیبا و دلپذیر تر شدن محیط می شود بلکه هزینه های مربوط به تعمیر و سرویس آن را نیز کاهش می دهد. یک محیط ورزشی تمیز و عاری از آلودگی، در رغبت بیشتر افراد جهت انجام فعالیت های ورزشی و کاهش آسیب دیدگی های ناشی از سر خوردن روی سطح آلوده موثر است.

 

نظافت و پاکسازی سالن های ورزشی

بطور کلی امر نظافت یک سالن ورزشی، شامل دو  بخش نظافت، شستشوی سطح می شود. برای انجام این امور، روش های دستی راه کاری متداول و قدیمی بوده اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری تجهیزات نظافتی جدیدی ارائه شده است.

 

نظافت

مکنده سالن ورزشیقبل از انجام هرگونه عملیات شستشو و استفاده از مواد شوینده، نیاز است تا زباله و خاک ریخته شده بر روی سطح زمین جمع آوری شود. انباشت این آلودگی ها، مانند سنباده بر روی سطح کفپوش تاثیر منفی می گذارد. با توجه به وسعت این محیط ها، روش های دستی نظافت راهگشا نبوده و می بایست از تجهیزاتی چون جاروبرقی یا سویپر استفاده نمود. چه در جایی که محیط آنقدر بزرگ است که به سویپر خودرویی جهت نظافت نیاز است یا در محیط هایی که عملیات با یک جاروبرقی قابل انجام است، اجتناب از بکارگیری سطل آب و تی اهمیت دارد. چنین تجهیزاتی آب را در پشت خود به جای می گذارند و خطر لغزش افراد را در پی خواهند داشت.

 

شستشو با اسکرابر

اسکرابر خودرویی و نظافت سالن ورزشیبعد از نظافت محیط، نوبت به استفاده از آب و مواد شوینده می رسد. در حین انجام فعالیت های ورزشی، عرق و آب دهان افراد بر روی کفپوش سالن ریخته شده بطوریکه استفاده از آب به تنهایی در رفع آن ها موثر نیست. در این شرایط برای شستشوی کف، می بایست از پاک کننده های کف در کنار دستگاه اسکرابر صنعتی بهره برد. اسکرابر ها، ابتدا محلولی از آب و مواد شوینده را بر روی سطح پاشش نموده و سپس با استفاده از سامانه برس زنی ، آلودگی ها را از بین می برند. بعلت تناسب جنس برس با نوع سطح و سرعت بالای چرخش برس ها، آلودگی های سطحی و عمیق به خوبی توسط کفشوی ها بر طرف می شوند. این دستگاه ها در مصرف آب صرفه جویی نموده و زمان شستشو را کاهش می دهند. با توجه به وجود سامانه خشک کن در این دستگاه ها نیز، کف زمین بعد از عملیات سریعا خشک شده و می توان بلافاصله بعد از عملیات، از سالن استفاده نمود. این امر از جذب آب در کفپوش های چوبی و در نتیجه آسیب آن ها جلوگیری می نماید. برای انتخاب بین اسکرابر دستی و خودرویی، حجم عملیات و وسعت محیط اهمیت دارد. برای شستشوی سالن های با وسعت کم معمولا اسکرابر دستی و جهت شستشوی سالن های بزرگ ، کفشوی خودرویی بکار می آید. زمان شستشوی کف سالن های ورزشی بسته به نوع دستگاه مورد استفاده از نیم ساعت تا نهایتا یک ساعت متفاوت است.

 

لینک های مفید :

کف شوی : فهرستی از دستگاه های نظافتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: