نظافت فرودگاه با بهره گیری از تجهیزات مدرن نظافتی

21 اسفند 1396

فرودگاه ها همه روزه در تمامی ساعات شبانه روز میزبان مسافران می باشند و حجم تردد افراد در این مکان عمومی بسیار بالا می باشد. حفظ پاکیزگی و زیبایی محیط در فرودگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از بزرگترین چالش های مدیریتی در این مکان ها انجام نظافت می باشد. با پیشرفت تکنولوژی امروزه طیف گسترده ای از تجهیزات مدرن نظافتی به منظور سهولت در انجام فرآیند نظافت در مکانهای وسیعی همچون فرودگاه ها بکار گرفته می شوند. در صورت بهره گیری از این تجهیزات به منظور نظافت فرودگاه محیطی همواره پاکیزه و زیبا حاصل شده و مسافران مدت زمانی را که در این مکان حضور دارند در آرامش و آسایش کامل خواهند بود. تجهیزات نظافتی مناسب جهت استفاده در فرودگاه ها شامل انواع دستگاه های زمین شوی صنعتی، جاروبرقی صنعتی، واترجت، سوییپر و پولیشر می باشند. با توجه به تطابق پذیری بالای دستگاه ها با محیط فرودگاه انواع دستگاه های نظافتی متناسب با نوع و میزان آلودگی ها در فرودگاه ها قابل استفاده می باشند.



لزوم بکارگیری تجهیزات مکانیزه نظافتی

فرودگاه ها عموما وسعت بالایی داشته که شامل محیط های سر پوشیده همچون سالن های انتظار و محوطه بیرونی مانند پارکینگ ها می باشند. این فضاها با توجه به شرایط محیط مستعد انواع آلودگی ها می باشند. نظافت هر یک از این بخش ها با توجه به نوع آلودگی ها صورت می پذیرد. در گذشته نظافت فرودگاه با استفاده از شیوه های سنتی به انجام می رسید که موجب بروز مشکلات بسیاری به شرح مصرف قابل توجه آب و مواد شوینده، آسیب به افراد و ماشین آلات، زمانبر بودن امور نظافتی، کیفیت نامطلوب نظافت، باقی ماندن آلودگی ها و انتشار بیش از پیش آنها در محیط می باشد. در صورت بکارگیری تجهیزات مکانیزه نظافتی بسیاری از مشکلات مرتفع گردیده و کیفیت فرآیند نظافت فرودگاه ارتقا یافته است.

 

سالن انتظار

سالن انتظار در فرودگاه محلی است با حداکثر میزان تردد افراد و تعدادی صندلی که مسافران تا اعلام زمان پرواز هواپیما در این بخش استقرار می یابند. سطوح کف در این سالن در معرض انواع آلاینده های خشک و تر قرار می گیرد که از طریق کفش افراد، چرخ های ترولی حمل چمدان و بسیاری عوامل دیگر در محیط منتشر می شود. انجام نظافت این بخش با توجه به شرایط ذکر شده کمی دشوار می نماید و در صورت عدم رعایت اصول نظافتی در این بخش، خطرات جبران ناپذیری به بار می آید. به عنوان مثال با توجه به حجم بالای ترد افراد، در صورتی که حین انجام نظافت، سطوح کف زمین برای مدت زمان طولانی مرطوب باقی بماند، ریسک زمین خوردن افراد افزایش می یابد.

 

جاروبرقی صنعتی

نظافت موضعی سطوح و زدودن آلودگی ها از محیط در سالن انتظار به موجب حفظ بهداشت محیط فرودگاه بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از کارآمدترین تجهیزات به منظور نظافت فرودگاه دستگاه جاروبرقی صنعتی می باشد که این دستگاه برترین گزینه جهت نظافت موضعی سطوح و حذف گرد و غبار از محیط می باشد. دستگاه جاروبرقی صنعتی توان مکش گرد و غبار ریز را دارا بوده و به دلیل برخورداری از فیلترهای قدرتمند از بازگشت ریزترین آلاینده ها به محیط جلوگیری به عمل می آورد لذا محیط سالن انتظار فرودگاه را همواره از وجود غبارات ریز آلرژی زا حفظ می نماید.

 

 

اسکرابر صنعتی

لکه ها و آلاینده های تر سطوح کف در سالن انتظار فرودگاه را بر اثر عوامل متفاوتی فرا می گیرند. به منظور شستشوی سطوح کف در سالن انتظار از دستگاه اسکرابر استفاده می شود. این دستگاه فرآیند شستشوی و خشک نمودن سطوح کف را به صورت همزمان و با بکارگیری مکانیزمی خاص به انجام می رساند. دستگاه های اسکرابر در انواع دستی و سرنشین دار در فرودگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و امکان انجام نظافتی ایمن را در سطح کیفی بسیار مطلوب فراهم می نمایند.

 

 

 

محوطه بیرونی

وسعت فضایی در فرودگاه ها بالا بوده و هر یک ازبخش ها در فرودگاه با هدف خاصی تعبیه می شود. محوطه بیرونی متشکل از فضای پارکینگ و ورودی سالن ها می باشد که در نگاه اول در ذهن مراجعین تاثیر بسیاری دارد. لذا حفظ پاکیزگی این بخش ضرورت داشته و از مقوله های تخصصی در نظافت فرودگاه می باشد. طیف گسترده ای از تجهیزات نظافت صنعتی در محوطه بیرونی فرودگاه قابل استفاده می باشند که به کمک این تجهیزات فرآیند نظافت با کیفیت قابل قبولی صورت می پذیرد.

 

 

 

سوییپر صنعتی

دستگاه جاروی محوطه یا سوییپر یکی از کاربردی ترین دستگاه به منظور نظافت محوطه بیرونی فرودگاه می باشد. این دستگاه توسط یک نفر کاربر هدایت شده و برس های دوار تعبیه شده در بخش زیرین دستگاه امکان جمع آوری آلودگی های خشک را فراهم می آورد و آلودگی های جمع آوری شده را به مخازن بزرگ دستگاه انتقال می دهد.

 

 

 

واترجت صنعتی

درب های ورودی و نمای بیرونی سالن انتظار به موجب شرایط محیطی در معرض آلودگی های بسیاری قرار می گیرد که این آلودگی ها از زیبایی ظاهری ساختمان فرودگاه می کاهد. به منظور شستشوی آلاینده ها از سطوح شیشه ای نمای خارجی می توان از دستگاه واترجت صنعتی استفاده نمود. این دستگاه شوینده فشار قوی توان حذف سخت ترین آلاینده ها را فراهم آورده و سبب درخشش و زیبایی فضای بیرونی ساختمان می شود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: