انجام عملیات شستشو با دستگاه کارواش خانگی

22 مهر 1399

با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های صنعتی بسیار زیادی تولید شده اند که می توانند زندگی را برای انسان ها بهتر و با کیفیت تر نمایند. یکی از این تجهیزات، دستگاه کارواش دستی می باشد. شستشوی قطعات و ماشین آلات، یکی از پر زحمت ترین روش های نظافتی است، که مصرف آب بسیار بالایی نیز دارد. به همین دلیل است که امروزه استفاده از روش هایی که بتواند با کمترین آب مصرفی، بیشترین آلودگی را از بین ببرد، بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. به همین منظور استفاده از دستگاه کارواش دستی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای روش های سنتی و قدیمی در شستشو باشد. در ادامه قصد داریم شما را با دستگاه کارواش خانگی به طور کامل آشنا کنیم.

شستشو با دستگاه کارواش دستی

شستشو با دستگاه کارواش دستی 

شستشو با دستگاه کارواش دستی

واترجت خانگی یا همان دستگاه کارواش دستی، یکی از روش های مکانیزه در شستشو بوده که با استفاده از قدرت و با فشار زیاد آب آلودگی ها را تمیز می نماید. واترجت ها در گروه دستگاه های شوینده فشار قوی می باشند که، معمولا با حداکثر فشار ۲۰۰ بار عمل می نمایند. از دستگاه کارواش دستی خانگی معمولا برای شستشوی ماشین و موتور، شستشوی نمای ساختمان، سنگفرش، نرده، پنجره، باربیکیو و … استفاده می گردد. استفاده از این دستگاه بسیار راحت و کارآمد می باشد. آب مصرفی توسط یک منبع خارجی وارد پمپ دستگاه کارواش خانگی شده و پس از آن با شروع فعالیت موتور فشار آب افزایش می یابد. با خروج آب از پمپ و ورود آن به تفنگی می توان آب را به سمت مورد نظر هدایت نمود. همچنین ماشه ای که روی تفنگی قرار گرفته است ورود و خروج آب را کنترل می  نماید. نازل یکی از قطعات داخلی واتر جت خانگی می باشد که در انتها، وظیفه پاشش آب را به عهده دارد. این قطعه آب را به صورت پرفشار به بیرون هدایت می نماید تا آلودگی ها از سطح جدا شود.

مزایای دستگاه کارواش دستی خانگی

مزایای دستگاه کارواش دستی خانگی

مزایای دستگاه کارواش دستی خانگی

دستگاه کارواش دستی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– استفاده از دستگاه کارواش دستی، برای شستشوی هر گونه آلودگی موثر می باشد. این دستگاه با فشار آب می تواند چربی ها، آلودگی های سخت، گرد و غبار، چسب و … را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد.

– استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و هر کاربری می تواند از آن استفاده کند.

– شستشو با دستگاه کارواش دستی نیازمند اعمال نیروی زیادی راز سوی کاربر نمی باشد.

– این دستگاه با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان آلودگی ها را از بین می برد.

– ساختار دستگاه کارواش دستی به گونه ای است که کاملا با محیط زیست، سازگاری دارد. زیرا مصرف موادهای شوینده شیمیایی را به حداقل می رساند و در مصرف آب نیز به طور چشم گیری صرفه جویی می نماید.

آشنایی با قطعات کارواش دستی خانگی

آشنایی با قطعات کارواش دستی خانگی

آشنایی با قطعات کارواش دستی خانگی

قطعات دستگاه کارواش دستی، به دو گروه قطعات داخلی و قطعات خارجی تقسیم بندی می شود. که در ادامه به شناخت هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

– پوشش دستگاه

پوشش رویی کارواش خانگی از جنس پلاستیک سخت می باشد تا به کارگیری دستگاه در محیط های مختلف را بلامانع کند.

– لنس

این قطعه از دستگاه کارواش دستی، میان شلنگ و نازل قرار گرفته است که وظیفه تعیین زاویه نازل را به عهده دارد. به همین دلیل در تعیین جهت فشار آب بسیار موثر است.

– موتور

موتور از اصلی ترین قطعات در دستگاه کارواش دستی می باشد. که انرژی مورد نیاز تمامی قطعات را تامین می نماید. این قطعه به کمک لایه ای عایق پوشانده شده است تا، از ورود آب به درون آن جلوگیری شود.

–  پمپ آب

از دیگر قطعات کارواش دستی خانگی که در عملکرد آن بسیار موثر است، پمپ آب می باشد. این پمپ با ایجاد حرکات رفت و برگشتی، آب وارد شده از منبع را به آب فشار قوی تبدیل می نماید.

– شلنگ فشار قوی

این شلنگ ها از لاستیک سیمی تقویت شده ساخته شده اند. به همین دلیل می توانند فشار آبی ۱۲۵ برابر بیشتر از شلنگ های استاندارد معمولی تحمل کنند. برای اینکه این شلنگ ها در برابر فشار آب مقاومت خود را از دست ندهند، از روکش های دو لایه مقاومتی در ساخت آنها استفاده می گردد. مقاومت این قطعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا آب فشار قوی با عبور کردن از آن، آلودگی ها را تمیز می نماید.

– نازل شوینده فشار قوی

نازل شوینده فشار قوی

نازل شوینده فشار قوی

این قطعه نحوه خروج آب را از دستگاه مشخص می کند که می تواند در انواع مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. انتخاب نوع نازل معمولا با توجه به نوع آلودگی و میزان فشار آبی که برای تمیز کردن آن نیاز است، انجام می شود. افرادی که قصد دارند دستگاه های واترجت خانگی تهیه و خریداری نمایند. بهتر است قبل از خرید با انواع نازل ها به طور کامل آشنا شوند تا بتوانند از دستگاه به طور کاربردی تر استفاده نمایند.

– – نازل ۴۰ درجه

این نوع نازل برای شستشوی آلودگی های معمولی و نرمال کاملا مناسب است. بنابراین اگر برای استفاده روزمره و معمولی از دستگاه استفاده می کنید بهتر است این نازل را تهیه نمایید. برخورداری از سری پهن این نازل را برای شستشوی شیشه ایده آل می نماید.

– – نازل ۲۵ درجه

معمولا برای تمیز کردن آلودگی های باقی مانده روی سطح زمین این نازل مورد استفاده قرار می گیرد. با رعایت نکات ایمنی و اعمال دقت کافی به منظور شستشوی ماشین و قایق نیز می توان از این نازل  استفاده نمود.

– – نازل ۱۵ درجه

این نازل معمولا برای تمیز کردن زمین بتنی و شستشوی سطوح حساس و نرم نظیر چوب بسیار مناسب است. همچنین به منظور پاشش رنگ نیز از این نازل استفاده می شود.

– – نازل های صفر درجه

یکی از کاربردی ترین و قوی ترین نوع نازل که معمولا برای سخت ترین لکه ها مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا باریک ترین و نازک ترین نازل است. بنابراین می تواند با بیشترین شدت، سطوح بسیار کوچک تری را تمیز نماید. از میان برداشتن علف های هرز از میان بلوک های بتنی یکی از مهم ترین موارد استفاده از این نازل ها می باشد.

– – نازل بخار

این نوع نازل هنگام نیاز به آب گرم مورد استفاده قرار می گیرد و به منظور تولید بخار مرطوب با دمای بالا، طراحی و تولید شده است.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: