چه تجهیزات نظافتی برای صنایع سرامیک کاربردی هستند؟

28 بهمن 1396

کاشی و سرامیک از خاک رس و مواد معدنی زمین ساخته شده اند. برش یا خرد شدن این مواد، موجب ایجاد گرد و غباراتی می شود که برای سیستم تنفسی افراد بویژه افراد دارای بیماری تنفسی خطر آفرین هستند. در بعضی موارد نیز این گرد و غبار سبب مشکلات پوستی برای افراد می شود. بنابراین نیاز است تا تجهیزات نظافتی مانند سوییپر و جاروبرقی در صنایع سرامیک و کاشی استفاده گردد. جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری گرد و غبار محیط و سوییپر برای نظافت سطوح کف بکار برده می شوند.

 

انواع تجهیزات نظافتی و مزایای آن ها برای نظافت محیط در کارخانجات سرامیک

دستگاه های زیر راه حل مناسبی برای نظافت بخش های مختلف در صنایع سرامیک هستند.

۱نظافت کف در صنایع سرامیک با جاروبرقی-جاروبرقی متحرک برای تمیز کردن سطوح و نگهداری از ماشین آلات

۲-مکنده انتقال مواد برای انتقال لعاب و رنگ دانه ها

۳-جاروبرقی مرکزی ثابت برای نظافت کلی کارخانجات تولیدی

۴- سوییپر صنعتی جهت نظافت سطوح کف

مزایای عمده این دستگاه ها، تضمین کیفیت محصولات، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ماشین آلات، افزایش ایمنی کاربر و افزایش بازدهی می باشند.

 

بخش های مختلف نظافت محیط در صنایع سرامیک

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، دستگاه های سوییپر و جاروبرقی برای نظافت محیط در صنایع سرامیکی و ایجاد محیط ایمن و سلامت مناسب هستند. این دستگاه ها با عملکرد سریع و مکانیزه، امر دشوار نظافت این محیط ها را تسهیل می بخشند. گرد و غبار ایجاد شده در مرحله تخلیه مواد اولیه، خط تولید، کوره پزی و در اطراف نوار نقاله ها از جمله آلودگی هایی هستند که در کارخانجات کاشی و سرامیک باید جمع آوری شوند. سطوح کف و سالن های تولید و بخش های دیگر کارخانه نیز به نظافت نیاز دارند تا ایمنی کارگران تضمین گردد.

 

نظافت کلی کارخانه

سوییپر صنعتیبرای نظافت کلی سطوح کف کارخانه سرامیک و کاشی، دستگاه های جاروبرقی و سوییپر بکار می آیند. جاروبرقی متحرک یا مرکزی برای جمع آوری پیوسته مقادیر زیاد گرد و خاک محیط مناسب بوده و حداکثر بازدهی را دارد. در صنایع کاشی و سرامیک جاروبرقی مرکزی سازگاری بیشتری با وسعت محیط دارد. این دستگاه بطور همزمان در بخش های مختلف کارخانه توسط چند کاربر استفاده می شود. سوییپر خودرویی گزینه دیگری جهت نظافت محیط کارخانه می باشد. این دستگاه در مدل هایی قادر است تا ۱۶ هزار متر مربع را در یک ساعت جاروب نماید. سویپر در مدل های باتری دار و یا دیزلی و دوگانه سوز تولید می شوند.

 

 

انتقال رنگدانه و لعاب با جاروبرقی

نظافت صنایع کاشیدر صنایع کاشی و سرامیک، انتقال پنوماتیک مواد بطور گسترده در فرآیند های تولید مورد استفاده قرار می گیرد. در این صنایع برای انتقال لعاب و رنگدانه ها در طی فرآیند رنگ زدن کاشی و سرامیک از این مکنده ها استفاده می شود. افزایش سرعت عملیات و بهبود بازدهی کاری از مزایای استفاده از مکنده های انتقال مواد می باشند.

 

 

 

نظافت و نگهداری تجهیزات

جاروبرفی مناسب صنایع سرامیکدر حین فرآیند تولید، بر روی سطح ماشین آلاتی که در خط تولید مورد استفاده قرار می گیرند، گرد و غباراتی ایجاد می شود. این غبارات می توانند به دستگاه ها و محصولات آسیب وارد نمایند. مکنده صنعتی، با استخراج و انتقال لعاب ها و گریت اضافی، کیفیت بالای محصولات را تضمین می کند. با تجهیز جاروبرقی به یک فیلتر HEPA، ذرات زیر و گرد و غبار خطرناک به طور کامل جمع آوری می شوند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: