لزوم بهره مندی از تجهیزات مدرن نظافتی در بیمارستان ها

1 مرداد 1397

بیمارستان ها از جمله مراکز درمانی پرتردد هستند که رعایت بهداشت و تمیزی محیط در این مکان ها همواره از اهمیت بالایی برخوردار است. سهل انگاری و نادیده گرفتن اصول و نکات بهداشتی در این اماکن مشکلات جبران ناپذیری را به بار می آورد که این مشکلات گریبان گیر بیماران و همراهان آنها نیز می شود. از این جهت به منظور حفظ بهداشت و از بین بردن باکتریها و عوامل بیماری زا در اینگونه محیط ها، انجام نظافت بیمارستان و در برخی مواقع ضدعفونی سطوح از الزامات به شمار می رود.


شناسایی انواع باکتریهای بیمارستانی

باکتری ها و عوامل بیماری زا در انواع قسمت های بیمارستان اعم از سطوح کف و دیوارها اجتناب ناپذیر است. تحقیقات نیز نشان داده است بسیاری از بیماران در بیمارستان ها از طریق باکتری ها و میکروب های بیمارستانی جان خود را از دست داده اند. این باکتری ها از طرایق متفاوتی همچون تماس دست افراد، تماس با زخم یا پوست به بدن افراد منتقل شده و سیستم دفاعی بدن افراد را تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از این باکتری ها شامل، استافیلوکوکوک، آنتروکوک، سودوموناس آئروژینوزا، کاندیدا آلبیکانس، اشرشیا کلای و روتا ویروس هستند که عوامل بیماری های عفونی و سرطانی می باشند. در مراکز درمانی همچون بیمارستان ها در صورت عدم ضدعفونی و همچنین عدم انجام به موقع نظافت و شستشوی سطوح، زمینه جهت پرورش و شیوع این بیماری ها فراهم می آید.

حفظ بهداشت و نظافت بیمارستان

در مقوله رعایت، حفظ بهداشت و نظافت بیمارستان توجه به نکات بسیاری ضرورت دارد. این نکات به صورت دستورالعمل و طرحی منظم لازم الاجرا می باشند و با رعایت این اصول می توان بهداشت را در بیمارستان ها همواره در سطح قابل قبولی حفظ نمود. یکی از مهم ترین این نکات شامل نظافت و شستشوی منظم سطوح کف می باشد. اگر گندزدایی از اینگونه سطوح به سرعت و نظم قابل قبولی صورت گیرد می توان از رشد و نمو بسیاری از عوامل بیماری زا در این مکانها ممانعت نمود. اما در اینجا بحث چگونگی انجام امور نظافتی به میان می آید.

نظافت بیمارستان

انواع تجهیزات نظافتی مورد استفاده در بیمارستان

بکارگیری تجهیزات مدرن نظافتی

کمپانی های فعال در زمینه ساخت و عرضه تجهیزات نظافت صنعتی با علم به مشکلات و نیازهای موجود در جوامع در مقوله های نظافتی، اقدام به طراحی و ساخت تجهیزات متناسب با انواع محیط می نمایند. این تجهیزات عمدتا از توان نظافتی و قابلیت های منحصر به فردی برخوردارند و استفاده از آنها مزایای بسیاری را به ارمغان می آورد لذا جهت بهینه سازی فرآیند نظافت بیمارستان از انواع این تجهیزات استفاده می شود. از جمله مهم ترین مزایای بکارگیری تجهیزات نظافتی ارتقای سطح کیفی امور نظافتی، سرعت، سهولت و کاهش هزینه های مصرفی در این زمینه می باشد. در این جا تجهیزات پرکاربرد قابل استفاده در بیمارستان ها را معرفی می نمائیم.

جاروبرقی صنعتی

انجام نظافت سطوح و حذف غبارات ناشی از تردد افراد بر سطوح کف و دیواره ها از طریق دستگاه های جاروبرقی امکان پذیر می باشد. این تجهیزات دارای مخازن بزرگی هستند که حجم قابل توجهی از زباله ها و مواد را از محیط جمع آوری می کند. همانطور که اشاره شد تجهیزات نظافت صنعتی مطابق با شرایط موجود در انواع محیط طراحی و عرضه می شوند. جاروبرقی های صنعتی از دیگر تجهیزات مناسب جهت نظافت بیمارستان می باشند که در صورت استفاده از دستگاه مناسب، این تجهیزات دارای سطح صدای پایینی نیز می باشند. این تجهیزات همچنین هیچ گونه مزاحمتی برای بیماران حاضر در بیمارستان نیز ایجاد نمی کنند.

اسکرابر

پس از انجام نظافت سطوح کف نوبت به انجام عملیات شستشوی و حذف آلودگی ها عمقی از کفپوش ها در بیمارستان می رسد که انجام این امر با استفاده از دستگاه های اسکرابر امکان پذیر گردیده است. این دستگاه مشکلات متدوامل شیوه های سنتی همچون استفاده از تی را مرتفع نموده و امکان خشک نمودن همزمان سطح را بلافاصله پس از شستشوی فراهم نموده اند. این دستگاه آلودگی ها را به کمک برس های دوار از عمق کفپوش خارج نموده و به صورت محلول در آب در می آورند. از طرفی امکان استفاده از انواع مواد شوینده تخصصی و ضدعفونی کننده های مناسب استفاده در بیمارستان ها در مخزن آب تمیز دستگاه های اسکرابر وجود دارد که عملیات نظافت بیمارستان را بسیار هدفمندتر می نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: