نظافت هتل ( اتاق ها و وسایل داخل اتاق)

22 آبان 1396

افراد در هر نقطه از جهان هستی جهت گذران اوقات فراغت، کار و به هر دلیل دیگری به شهرهای دیگر سفر می کنند و اسکان آنها در شهرهای مقصد معمولا در هتل ها و مهمانخانه ها می باشد از این رو این مراکز روزانه پذیرایی تعداد زیادی مسافر بوده که نیاز به آرامش و استراحت دارند. از این رو برقراری شرایط مطلوب جهت حفظ آرامش افراد در تمامی بخش های هتل ضرورت می یابد. یکی از فاکتورهای موثر جهت ایجاد این شرایط مطلوب در هتل انجام نظافت هتل به طور صحیح و حفظ بهداشت و پاکیزگی تمامی قسمتها می باشد که در اینصورت سبب آسایش خاطر مهمانان شده و از سویی دیگر تضمین کننده سلامت آنها نیز می باشد. در این مقاله چگونگی انجام نظافت بهینه اتاق ها در هتل را مورد بررسی قرار می دهیم.


اتاق های هتل

نظافت هتلیک هتل از تعدادی اتاق تشکیل می شود که جهت حفظ آرامش افراد مجهز به اسباب و وسایلی همچون تخت، صندلی، میز، آیینه، حمام، دستشویی و … می باشد. هر یک از این بخش ها در معرض آلودگی های بسیاری قرار دارند که عدم نظافت آنها سلامت افراد را تهدید می نماید و از سویی دیگر زیبایی محیط را بر هم می زند و جلوه بصری اتاق را دچار مخاطره نموده و افراد در چنین فضایی احساس آرامش نخواهند کرد. با انجام نظافت مداوم می توان از ایجاد آلودگی بیشتر در این محیط جلوگیری نموده و سبب پاکیزگی و درخشش تمامی سطوح شده که جلب رضایت مهمانان و مسافران را به ارمغان می آورد. با شناسایی نوع و میزان آلودگی ها می توان روش های بهینه از بین بردن آنها را بکار گرفته و از انتشار آلودگی ها در محیط جلوگیری به عمل آورد. امروزه تجهیزات مدرن نظافت صنعتی در طیف وسیعی عرضه گردیده اند و کمپانی نیلفیسک دانمارک که از برترین برندهای تجهیزات نظافتی است با بکارگیری ایده های نوآورانه و خلاقیت تیم طراحان توانسته است انواع این تجهیزات را مطابق با نیازهای نظافتی در هتل ها عرضه نموده و سبب افزایش کیفیت، سرعت و سهولت در انجام نظافت هتل گردیده است.

 

بخارشوی

نظافت هتل تخت از مهم ترین وسایل موجود در اتاق های هتل می باشد که انواع آلودگی ها همچون گرد و غبار، میکروب و عوامل بیماری زا سطح آن را می پوشاند. شستشوی ملحفه روی تخت به صورت منظم الزامی می باشد و پس از هر بار تخلیه اتاق پرسنل نظافتی، ملحفه روی تخت را جدا نموده و به منظور شستشوی و ضدعفونی به بخش لاندری هتل ارسال می کنند. اما تشک تخت از جمله وسایلی است که همواره دچار آلودگی می شود و نیاز به نظافت و پاکسازی دارد. دستگاه بخار شوی مناسب ترین گزینه جهت میکروب زدایی از این قسمت ها می باشد. این دستگاه با پاشش فشار بر سطح تشک عملیات ضدعفونی را نیز فراهم می آورد و سبب پاکیزگی آنها می شود. بخارشوی دستگاهی کاربردی است که جهت پاکسازی سطح مبلمان و صندلی اتاقهای هتل نیز می توان از آن استفاده نمود. بخار شوی از جمله ابزار نظافتی کارآمد جهت نظافت هتل می باشد که در بسیاری موارد دیگر نیز در این مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جاروبرقی صنعتی

نظافت هتلرفت و آمد افراد در اتاق های هتل امکان ورود گرد و خاک از طریق کفش افراد را افزایش می دهد و از سویی دیگر انواع زباله های کوچک همچون بقایای خوراکی های مصرفی افراد و میان وعده هایی که افراد میل می کنند نیز سبب آلودگی سطوح کف در اتاق های هتل می شود. با استفاده از جاروبرقی صنعتی مناسب می توان نظافت اتاق ها را به انجام رسانده و از انتشار این آلودگی ها در محیط جلوگیری نمود. کمپانی نیلفیسک جاروبرقی های مخصوص هتل را با سطح صدای پایین طراحی و تولید نموده است و در صورت استفاده از این دستگاه ها در ساعات مختلف روز هیچگونه مزاحمتی برای مسافران در حال استراحت به وجود نخواهد آمد. جهت انجام نظافت هتل و غبارروبی از پرده ها در بسیاری از بخش ها در این مکان ها از جاروبرقی استفاده می شود و این دستگاه تاثیر چشم گیری در برقراری بهداشت در محیط دارد.

 

واترجت

نظافت هتل حمام و دستشویی از بخش های پر تردد اتاق هتل می باشد و پاکیزگی این بخش نقش عمده ای در بهداشت کلی محیط اتاق ایفا می نماید. آب و مواد شوینده و همراه شدن این دو با انواع آلودگی ها لایه ای را بر انواع سطوح ایجاد می نماید که در میان خلل و فرج نفوذ نموده و از درخشندگی و زیبایی آنها می کاهد اما با استفاده از آب فوق فشار قوی یا دستگاه واترجت می توان این لایه های سخت ایجاد شده بر سطح را جدا نموده و سبب درخشش سطوح در حمام و دستشویی اتاق هتل شد. عملکرد دستگاه واترجت به گونه ای است که از جهت شستشوی انواع آلودگی های عمقی مناسب بوده و جهت انجام نظافت هتل کاربردهای فراوانی دارد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: