کدام تجهیزات نظافتی برای صنایع خودرو سازی کاربرد دارند؟

17 فروردین 1398

صنعت خودروسازی شامل بخش های طراحی، توسعه و تولید انواع لوازم نقلیه می باشد. در این صنایع کارخانجات متعددی مشغول به فعالیت در زمینه تولید قطعه و مونتاژ خودرو هستند. بخش های مختلف این کارخانجات مانند سالن های تولید، تاسیسات و تجهیزات و انبار ها به مرور زمان دچار آلودگی شده و نیازمند نظافت می باشند. تجهیزات نظافتی مانند اسکرابر و جاروبرقی تضمین کننده سلامت و ایمنی محیط برای کارکنان و افزایش طول عمر کفپوش ها هستند. در این مقاله نقش و کاربرد این تجهیزات در بخش های مختلف کارخانجات خودرو سازی مورد بررسی قرار می گیرد.

مزایای استفاده از تجهیزات نظافتی برای صنایع خودروسازی

نظافت کارخانه خودروسازیتمیزی محیط در بخش های مختلف کارخانه خودروسازی موجب بهبود ایمنی برای کارکنان مشغول به کار می شود. در نتیجه زمانیکه سطح کفپوش کارخانه با تجهیزات نظافتی اسکرابر و جاروبرقی نظافت و شستشو می گردد، کارکنان در یک محیط ایمن فعالیت می کنند. ایمنی محیط باعث کاهش آسیب های احتمالی و همچنین کاهش بیماری ها و مشکلات تنفسی می شود.

 

 

تجهیزات نظافتی مناسب صنایع خودروسازی

در کارخانجات خودروسازی در بخش های مختلف خط تولید، انبار ها و بخش های اداری، از کفپوش های مخصوص استفاده می شود. این کفپوش ها و سایر سطوح کف داخلی و بیرونی در صنایع خودروسازی با دستگاه سوییپر صنعتی دستی یا خودرویی نظافت می گردند. بعد از این نظافت اولیه نیاز است تا شستشوی سطوح کف با دستگاه اسکرابر صنعتی مد نظر قرار گیرد. اسکرابر ها بعد از نظافت اولیه برای شستشو و خشک کردن سطح بکار گرفته می شوند. جمع آوری ضایعاتی مانند براده های آهن و … در بخش های مختلف تولید نیز با استفاده از مکنده یا جاروبرقی صنعتی امکان پذیر است. دیگر دستگاه نظافتی قابل استفاده در صنایع خودروسازی واترجت صنعتی می باشد که برای شستشوی نهایی خودرو ها یا حذف رنگ از روی سطوح در سالن ها رنگ مورد استفاده قرار می گیرند.

نظافت با جاروبرقی

نظافت کارخانجات خودروسازی با جاروبرقیدر کارخانجات خودروسازی از دستگاه جاروبرقی برای کاربرد های مختلفی مانند جمع آوری ضایعات و غبار گیری استفاده می شود. یکی از کاربرد های این دستگاه، جمع آوری زباله های خشک و مرطوب در خط تولید و سالن های مونتاژ می باشد. مثلا در سالن های تولید برای جمع آوری پودر رنگ از دستگاه های مکنده مخصوص مجهز به فیلتر مناسب استفاده می شود. همچنین مکنده های تخصصی مکش مایعات برای جمع آوری روغن برجای مانده بر روی سطوح بکار می آیند. استفاده از غبار گیر نیز در خط تولید خودرو برای حذف گرد و غبار تمامی بخش های خودرو صورت می گیرد.

شستشوی سطوح با واترجت صنعتی

یکی از کاربرد های واترجت در کارخانجات تولید خودرو، شستشوی سطوح رنگی در سالن های رنگ می باشد. در سالن های رنگ حین رنگ آمیزی خودرو معمولا بخشی از رنگ ها در اطراف محل باقی می مانند. آب پر فشار خروجی از دستگاه واترجت صنعتی قادر است جرم ها و رنگ های سطوح کف را در کارخانجات از بین ببرند. واترجت ها دارای یک پمپ فشار قوی هستند که موجب افزایش فشار آب ورودی به دستگاه می شود تا آلودگی ها و رنگ های بر جای مانده بر روی سطح بطور موثر از بین بروند. استفاده از نازل های مخصوص کف واترجت صنعتی در حذف آلودگی ها و رنگ های کف نتیجه به مراتب بهتری را در پی دارد. از این دستگاه در کارخانجات خودروسازی برای کاربرد های دیگری مانند شستن تاسیسات و قطعات نیز استفاده می شود.

شستشوی کف با کفشوی صنعتی

شستشوی محیط با اسکرابربعد از نظافت اولیه سطوح با سوییپر و جاروبرقی نوبت به شستشوی کف سالن ها با دستگاه اسکرابر می رسد. اسکرابر ها در حین شستشو، سطح را خشک می کنند و بنابراین نیازی به جمع آوری آب نیست. سالن ها و بخش های اداری، سالن های تولید و انبار ها با استفاده از این دستگاه بطور دقیق و ایمن شستشوی می شوند. افزایش سرعت عملیات، افزایش کیفیت شستشوی، کاهش زمان خشک شدن سطح، کاهش مصرف آب و مواد شوینده و کاهش هزینه ها از مزایای استفاده از اسکرابر در سالن های کارخانجات خودروسازی می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: