تجهیزات مکانیزه نظافتی تسهیل کننده فرآیند نظافت هتل

29 دی 1397

جلب رضایت مسافران و افزایش درآمد و سود دهی هتل ها تا حد قابل توجهی به کیفیت نظافت اتاق ها، لابی و دیگر بخش ها و همچنین زیبایی و تمیز بودن هتل بستگی دارد. یک هتل دارای امکانات عالی ولی بدون نظافت مناسب قطعا نمی تواند مسافران را به سمت خود جذب کند. بنابراین رعایت اصول نظافتی در اتاق ها، راهرو، رستوران ها، ورودی و لابی هتل دارای اهمیت است. استفاده از تجهیزات مکانیزه مانند اسکرابر ، واترجت ، جاروبرقی و موکت شوی راهکاری مناسب و سریع برای نظافت هتل می باشد. در این مقاله موارد استفاده از این دستگاه ها و مزایای آن ها در نظافت هتل بیان می شود.

شستشوی سطوح کف با اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتیلابی و سطوح سنگی و سرامیکی غیر مفروش راهرو ها در هتل بر اثر تردد افراد و جابجایی چمدان مسافر دچار آلودگی می شود. عدم نظافت این سطوح که شامل لابی، راهرو ها، فضای داخلی و سالن ها می شوند، علاوه بر تاثیر گذاری در فروش و جلب رضایت مسافر، سطح بهداشت محیط را پایین می آورد. برای شستشوی این سطوح، استفاده از اسکرابر صنعتی راهکاری ایده آل و موثر است که مزایای متعددی را فراهم می کند. یک اسکرابر دارای برس های چرخان آغشته به محلول شستشویی است که با چرخش بر روی سطح جرم ها را از بین می برد و بطور همزمان با تی مکنده آلودگی و آب را جمع آوری می کند. با استفاده از اسکرابر در لابی هتل و دیگر بخش ها، سطح تمیز، خشک و براق می شود. سالن غذاخوری و رستوران هتل بخش دیگری است که از اسکرابر صنعتی می توان برای شستن سطح آن استفاده نمود. اسکرابری که در رستوران استفاده می گردد، باید بتواند به راحتی از بین میز ها عبور کند.

نظافت هتل با موکت شوی

موکت شوی هتلبخشی از سطوح کف در هتل ها برای جلوه بهتر با فرش و موکت تزیین شده اند. این سطوح علاوه بر نظافت روزانه و منظم باید هرچند وقت یکبار یا حتی بصورت روزانه شستشو شوند. شستشوی آسان فرش و موکت هتل بدون نیاز به جابجایی آن ها بوسیله دستگاه مکانیزه موکت شوی قابل انجام است. این دستگاه فرش و موکت را در همان وضعیت که بر روی سطح زمین است، تمیز می نماید. موکت شوی دارای برس های غلطکی است که جرم و آلودگی را به کمک سیستم پاشش محلول شستشوی از الیاف فرش حذف می نمایند. سیستم مکش چند مرحله ای آن نیز جرم ها و آب آلوده را از عمق فرش بیرون می کشد و به مخزن آب کثیف دستگاه می فرستتد.

شستشوی سطوح آلوده با واترجت

نظافت هتل با واترجتواترجت یا شوینده فشار قوی از آب پر فشار برای حذف آلودگی ها بهره می برد. این دستگاه در بخش های مختلف هتل از نمای شیشه ای تا ورودی ها و حتی آشپزخانه کاربرد دارد. شیشه و نمای هتل یکی از بخش های مهمی است که زیبایی و تمیزی آن از داخل و بیرون دارای اهمیت است. زیبایی نمای هتل در جذب مسافر و گردشگران تاثیر بسزایی دارد. برای شستن نمای هتل باید در کنار واترجت از یک لنس بلند برای دسترسی مناسب به نما و سهولت کاربری استفاده نمود. این روش نسبت به دیگر روش های سنتی نیازمند داربست یا خطرآفرینی خاصی نیست و کاربر فرآیند شستشوی را از روی سطح زمین انجام می دهد. در رستوران و آشپزخانه هتل نیز استفاده از واترجت برای افزایش سطح بهداشت و ضدعفونی محیط پیشنهاد می شود. در آشپزخانه ها حذف چربی و روغن سطوح کف و تجهیزات مورد استفاده به طور موثر با بکارگیری واترجت بخصوص واترجت آب گرم امکان پذیر است. همچنین در هتل های دارای استخر یک بخش نظافت به مجموعه اضافه می شود. آب و رطوبت موجود در استخر خود عاملی برای گسترش قارچ و میکروب است و بنابراین برای پیشگیری از بوجود آمدن این مشکل، می توان از یک واترجت صنعتی استفاده نمود.

نظافت هتل با جاروبرقی

جاروبرقی هتلیاتاق های هتل ها بعد از اقامت مسافر، کثیف و آلوده می شوند و نیازمند نظافت و تمیز کردن هستند. جاروبرقی هتلی دستگاه مناسبی برای انجام نظافت روزانه اتاق ها و راهروهای طبقات هتل می باشد. جاروبرقی با ایجاد خلا در داخل مخزن موجب مکش مواد به درون آن می گردد. با توجه به زمان محدود بین تعویض مسافران و آمدن مسافر جدید، جاروی هتلی باید دارای سرعت مکش بالا باشد. سطح صدای پایین جاروبرقی از ویژگی های مهم یک جاروبرقی جهت نظافت هتل است. از جمله امور مهم در ارتباط با استفاده از جاروبرقی، نظافت یا تعویض به موقع فیلتر، عدم جابجایی جارو با کشیدن خرطومی و انتخاب جاروی دارای چرخ های روان می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: