کاربرد تجهیزات نظافتی در صنایع چوب

18 فروردین 1397

چوب، از مواد پر کاربرد جهت ساخت خانه،لوازم، اشیا و ابزار های مختلف می باشد. صنایع چوب با استفاده از این ماده و ابزار های برش و پرداخت، نیاز جامعه را در این زمینه تامین می نمایند. جمع آوری تراشه ها و ذرات ریز گرد و غبار و نظافت محیط از دغدغه های مهم افراد در محیط کارگاه های چوب بری و صنایع چوب می باشد. برای نظافت این محیط ها، بکارگیری دستگاه های نظافت صنعتی مانند جاروبرقی و سوییپر عاقلانه و مقرون به صرفه بوده و نسبت به روش های سنتی ساده تر و با کیفیت تر می باشد.

 

ضرورت نظافت موثر محیط در صنایع چوب

نظافت محیط در صنایع چوبکارکنان واحد های تولید کننده چوب باید در یک محیط ایمن و به دور از گرد و غبار فعالیت کنند تا آسیبی متوجه آن ها نشود. تنفس طولانی مدت در یک فضای مملو از گرد و غبار موجب ابتلای افراد به بیماری های تنفسی می گردد. همچنین انباشته شدن حجم بالایی از تراشه ها و خاک اره بر روی تجهیزات محیط کار، آسیب هایی را به آن ها وارد می نماید. این گرد و غبار قابلیت اشتعال زایی بالایی دارند و انباشته شدن حجم بالایی از آن ها، خطر بالقوه ای برای افراد به حساب می آید. چنین معضلاتی موجب می شود تا در صنایع چوب، استفاده از تجهیزات نظافتی کارآمد ضروری به نظر بیاید.

 

 

مزایای استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی برای صنایع چوب

همانطور که اشاره شد، دستگاه های نظافتی کارآمد، نیاز یک کارگاه تولید چوب به حساب می آیند. در این صنایع، دستگاه های جاروبرقی یا مکنده صنعتی برای بازیابی مداوم گرد و غبار و تراشه های چوب از روی ماشین آلات برش کاری و غیره و دستگاه های سوییپر به منظور نظافت موثر سطوح کف کاربردی هستند. مزایای استفاده از این دستگاه ها عبارتند از :

جاروبرقی صنعتی-صنایع چوب۱-تضمین کیفیت محصولات

۲-دستیابی به یک محیط کار تمیز و زیبا

۳-افزایش بازدهی

۴-صرفه جویی در زمان نظافت

۵-افزایش ایمنی کارکنان

 

 

بازیابی خاک اره از سطح ماشین آلات با جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیدر صنایع چوب از دستگاه جاروبرقی برای بازیابی مداوم و بی وقفه خاک اره و خرده چوب های انباشته شده بر روی سطح دستگاه هایی ماند برش زنی استفاده می شود. این دستگاه علاوه جمع آوری مقادیر حجیم ضایعات که بر روی دستگاه های برش باقی مانده اند، در زمان نظافت نیز صرفه جویی می نماید. همچنین جاروبرقی برای مکش مداوم آلودگی ها از روی دستگاه سنباده زن استفاده می شود. در نتیجه بخش های چوب بطور کامل تمیز شده و برای مرحله رنگ آمیزی مهیا می گردد. جاروبرقی مرکزی یا ثابت بسته به وسعت محیط و کاربرد مورد نظر قابل استفاده هستند. ضمنا در محیط هایی که احتمال خطر انفجار وجود دارد، استفاده از مکنده های صنعتی ضد انفجار ایمنی را افزایش می دهد.

 

نظافت سطوح کف با سویپر صنعتی

سوییپر صنعتیکف زمین در کارگاه های چوب بری و صنایع تولید چوب به آلودگی هایی نظیر پودر چوب و خاک اره دچار می شود. این آلودگی ها را می توان به سرعت و با استفاده از دستگاه سوییپر جمع آوری نمود. سویپر ها با برخورداری از برس های نظافت، سطح زمین را با کیفیت بالا تمیز و عاری از آلودگی می نمایند. این دستگاه ها که صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه های نظافت انجام می دهند، بسته به فضای محیط کاری، در مدل های دستی یا خودرویی با ابعاد متفاوت قابل استفاده هستند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: