به منظور افزایش کارایی و طول عمر اسکرابر چه کارهایی می توان انجام داد؟

7 اسفند 1395

سطح زمین و کفپوش ها در محیط های مختلف به مرور زمان و بعلت ایجاد انواع آلودگی ها، از وضعیت اولیه خود خارج شده و نیازمند شستشو می باشند. استفاده از دستگاه اسکرابر که یک کفشوی مکانیزه به حساب می آید، راه حل مناسبی برای امر شست و شوی سطوح می باشد. این کف شو ها، برای جدا نمودن آلودگی ها از سطوح، بطور همزمان پاشش آب و برس زنی سطح را انجام می دهند. عدم توجه به نکاتی، می تواند هزینه صرف شده برای خرید دستگاه را بی ارزش نموده و حتی عملیات شست و شو را با کیفیت پایین ارائه دهد. بنابراین استفاده درست از اسکرابر و نگهداری و سرویس آن می تواند بهترین نتیجه را موجب شود.

 

مزایای استفاده از اسکرابر

شستشوی سطح بوسیله کفشوی صنعتی اگر افراد دارای کسب و کار هایی باشند که محیط بزرگی داشته و چندین نیروی خدماتی برای انجام عملیات شستشوی آن ها لازم باشد، بکارگیری اسکرابر ها می تواند بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها را موجب شود. این دستگاه ها همچنین راه ساده و سریعی برای رفع آلودگی ها بوده بطوریکه روش های دستی را کاملا کنار زده است. بعلاوه با خشک شدن زمین پس از عملیات شستشو توسط کف شو ها، سطح لغزنده نمانده و تردد افراد در اماکن شلوغ بدون کم ترین مشکل صورت می پذیرد. سازگاری داشتن کف شوی با محیط زیست نیز بدلیل کاهش مصرف آب و مواد شوینده به اثبات رسیده است.

 

افزایش کارایی و طول عمر اسکرابر

نظافت محیط صنعتی با اسکرابراسکرابر ها که دو دسته کلی خودرویی و سرنشین دار تولید می شوند، از طریق جریان برق یا باتری، تغذیه می شوند. در صورتیکه بهترین کف شو نیز انتخاب شود، اگر نحوه استفاده درست از آن به کاربر آموزش داده نشود، کارایی لازم را نخواهد داشت. بنابراین امر آموزش نحوه عملکرد دستگاه، در صدر نکات مهم در جهت افزایش بهره وری کار می باشد. توجه به دیگر مواردی که در ادامه توضیح داده می شود نیز در افزایش کارایی و همچنین طول عمر این زمین شوی ها، موثر است.

 

انتخاب مناسب دستگاه اسکرابر

انتخاب کف شوی مناسب با توجه به مساحت محیط، در این زمینه دارای اهمیت است. متناسب بودن ساختار و کارایی دستگاه با محیط می تواند بطور قابل توجهی در بهره وری آن موثر باشد. بعلاوه نوع سطح نیز در انتخاب یک کفشوی مناسب موثر است. برای مثال دستگاهی که برای نظافت بتن طراحی شده، بعلت قدرت سایش بالا، ممکن است به دیگر سطوح آسیب بزند. همچنین کفپوش ها و لمینت ها به نوع خاصی از این کفشور را نیاز دارند.

 

مهیا نمودن محیط و دستگاه جهت شست و شو

شستن کفپوش سالن ورزشی با اسکرابردر ابتدای شروع کار با کفشوی باتری دار، بهتر است باتری دستگاه به طور کامل شارژ شده باشد. این امر در کاهش زمان عملیات تاثیر گذار است. بعلاوه تمامی موانع سر راه آن می بایست قبل از شروع به کار، برداشته شود. جاروب نمودن سطح و از میان برداشتن موانع آسیب زا به دستگاه مانند زباله هایی که می توانند به زیر تی رفته و موجب آسیب آن شوند نیز در این زمینه دارای اهمیت است. همچنین تناسب برس یا پد با نوع سطح می تواند از هرگونه آسیب جلوگیری نماید. عملیات شست و شو بهتر است از کناره ها شروع شده تا شست و شوی بخشی از سطح فراموش نشود.

 

نظافت و نگهداری از اسکرابر

در صورتیکه که نکات مرتبط با نظافت و نگهداری اسکرابر رعایت نشود، کارایی دستگاه مختل شده و هزینه ای به افراد تحمیل می شود. در این زمینه در نظر گرفتن چند عامل مد نظر است.

برس دستگاه

برس دستگاه زمین شویبرس زمین شوی در حین شست و شوی سطح، به آلودگی هایی دچار شده که می تواند عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دارد. بنابراین نظافت مویی برس ها باید بعد از هر مرحله شست و شو، انجام شود تا از عملکرد نا مناسب دستگاه جلوگیری شود. برس های زبر و آسیب دیده نیز بهتر است در زمان مناسب تعویض شود تا به سطح آسیبی وارد نشود.

 

تی خشک کن

مشکلی که در حین نظافت برای برس ها ذکر شد، برای تی خشک کن اسکرابر نیز وجود دارد. یک تی کثیف و آلوده، در حین عملیات، اثراتی بر روی زمین به جا می گذارد. در نتیجه افراد مجبور می شوند، سطح را در دو یا چند مرحله دیگر تمیز نمایند. بنابراین قبل از استفاده از دستگاه، از تمیز بودن تی آن اطمینان حاصل کنید تا آلودگی ها به طور موثر از بین بروند.

باتری

کف شور فروشگاه در زمین شوی های باتری دار، بررسی منظم باتری دستگاه مورد توجه است. بازیابی یک باتری مستهلک شده، با ریختن آب مقطر بر روی درگاه آن در حین شارژ، موثر است. البته در زمان انجام این کار، باید مراقب سر ریز شدن آب باشید تا اسید باتری، به سطح زمین آسیب نرساند. بعلاوه انتخاب باتری ایمن مانند نمونه های ژلی نیز، از نشت باتری جلوگیری می نماید. برای افزایش طول عمر آن به خاطر داشته باشید که باتری بطور کامل تخلیه شارژ نشود. همچنین تعویض نمودن باتری که شارژ دهی آن کافی نبوده می تواند در افزایش سرعت نظافت، تاثیر چشم گیری داشته باشد.

مخازن آب

مخزن آب کثیف اسکرابر بعد از هر مرحله نظافت می بایست تخلیه و نظافت شود. باقی ماندن آلودگی در این مخزن، عملکرد فیلتر را مختل نموده و کارکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. عدم تخلیه مخزن همچنین بوی نامطبوعی ایجاد نموده و موجب جرم گرفتن مخزن می شود.



لینک های مفید:

دستگاه کفشور : فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: