راهکار های نظافتی برای اماکن مذهبی

21 بهمن 1396

در اماکن مذهبی رعایت سطح بهداشت و زیباسازی محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تردد بالای افراد و ازدحام جمعیت در بسیاری از این اماکن ، سبب شده تا امور نظافتی و شستشوی سطوح مختلف به کمک روش های سنتی قدیمی دشوار باشد. بنابراین امروزه دستگاه های نظافتی مانند اسکرابر ، سوییپر و واترجت برای شستشو و تمیز کردن سطوح کف و دیگر بخش ها بکار گرفته می شوند. در این مقاله انواع مختلف دستگاه های نظافتی قابل استفاده در مساجد و زیارتگاه ها مورد بررسی قرار می گیرند.

 

روش دستی نظافت و شستشو و معایب آن در اماکن مذهبی

نظافت اماکن مذهبیمساجد و زیارتگاه ها عمدتا داری صحن های بیرونی وسیع و البته پر تردد هستند. سطح زمین در این بخش ها، باید بطور منظم نظافت و شستشو شود. بنابراین نیروهای خدماتی وظیفه دشواری در انجام امور نظافت با تجهیزات و ابزار های دستی دارند. مزاحمت در تردد افراد و عدم ارائه کیفیت مطلوب از معایب دیگر استفاده از روش دستی شستشو می باشد. همچنین در داخل فضاهای مسقف فرش، سطوح کف و دیوار ها باید به خوبی تمیز و بهداشتی شوند تا سلامت افراد تضمین شود. در این بخش نیز استفاده از دستگاه های نظافتی امر شستشو و نظافت را به مراتب ساده تر و با کیفیت تر می نماید.

 

 

کاربرد چند دستگاه های نظافتی در اماکن مذهبی

برای نظافت و شستشوی سطوح مختلف و بهداشتی نمودن محیط در اماکن مذهبی، دستگاه های نظافتی مختلفی از جمله اسکرابر، سوییپر، واترجت صنعتی،جاروبرقی و بخارشوی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

اسکرابر صنعتی

اسکرابر اماکن مذهبیدستگاه اسکرابر، بوسیله سامانه پاشش آب و برس زنی سطح را تمیز می نماید و بوسیله سامانه مکش و تی، سطح را همزمان با شستشو، خشک می کند. این دستگاه بصورت دستی یا خودرویی و به سهولت توسط کاربر هدایت می گردد. کفشوی برای شستشوی سطوح کف صحن های حرم ها و اماکن زیارتی و شبستان ها و بخش های روباز مساجد مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به خشک شدن سطح توسط دستگاه، احتمال سر خوردن افراد در حال تردد از بین می رود و فرآیند شستشو بدون اختلال قابل انجام است. مخازن بزرگ، کاربری آسان و پهنای شستشوی عریض اسکرابر خودرویی موجب شده تا این دستگاه برای شستشوی چنین محیط های وسیعی مناسب باشد.

 

 

واترجت صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی ، با پاشش آب پر فشار سطوح کف، تجهیزات و لوازم را شستشو می نماید. آبی که از پمپ فشار قوی این دستگاه خارج می شود، از طریق لنس و نازل به سطح پاشش می گردد. در اماکن مذهبی از واترجت می توان در شستشوی دیوار های بیرونی، وضو خانه ها، سطوح کف سرویس های بهداشتی و دیگر سطوح و تجهیزات بیرونی استفاده نمود. فشار آب خروجی از این دستگاه در کنار مواد شوینده ( در صورت نیاز) به خوبی قادر به از بین بردن آلودگی های هستند.

 

سوییپر صنعتی

نظافت اماکن مذهبی سوییپر اسکرابردستگاه سویپر صنعتی یک جاروی مکانیزه می باشد که با برس های کناری و مرکزی ، زباله و گرد و خاک را از روی سطح زمین جمع آوری می کند. این دستگاه بصورت دستی و خودرویی هدایت می شود و برای نظافت محیط های بیرونی وسیع و فرش و موکت قابل استفاده است. در اماکن مذهبی این دستگاه به منظور جاروب کشیدن کف سنگ و بتن و نظافت سطح فرش و موکت مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های سوییپر اسکرابر با قابلیت جمع آوری خاک و زباله و شستشوی سطوح کف ، دستگاه ایده آلی برای چنین محیط های وسیعی به حساب می آید.

 

 

جاروبرقی

دستگاه جاروبرقی از پر کاربرد ترین تجهیزات نظافت سطوح به شمار می آید که برای جمع آوری آلودگی های سطح زمین و فرش و موکت کاربرد دارد. این دستگاه با توان مکش بالای خود، نیاز های نظافتی اماکن زیارتی و مساجد را برطرف می نماید. جاروبرقی در مدل هایی قابلیت مکش زباله های جامد و مایع را داشته و برای تمیز کردن فضاهای داخلی این اماکن استفاده می شود.

 

بخارشوی

دستگاه بخارشوی بوسیله بخار آب، سطوح دیوار ها، شیشه و .. را تمیز و بهداشتی می نماید. دیگ بخار این دستگاه، آب را به بخار تبدیل می کند و با پاشش آن بر روی سطوح موجب جدا شدن جرم ها و ضد عفونی محیط می شود. بخار شوی در اماکن مذهبی در بخش های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. حرارت آب این دستگاه موجب ضدعفونی شدن پنجره های ضریح ها و دیوار های سنگی و مرمری می شود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: