شستشو و نظافت موثر فرش و موکت با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

6 شهریور 1396

فرش و موکت از جمله کفپوش های مورد استفاده در فضاهای داخلی ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی می باشند و اغلب به دلایل متفاوتی همچون عبور و مرور افراد، گرد و خاک، ریختن مایعات و… دچار آلودگی می شوند. از این رو زدودن این آلودگی ها از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه استفاده از تجهیزات نظافتی مدرن، سبب سهولت ویژه ای در انجام امور نظافتی و شستشوی در محیط های وسیع صنعتی گردیده اند. استفاده از تجهیزاتی همچون فرش و موکت شور صنعتی و جاروبرقی امکان انجام نظافت و شستوی موثر این کفپوش را فراهم نموده و سبب افزایش سطح بهداشت محیط شده و سلامت افراد را تضمین می نماید.


نظافت فرش و موکت

جاروبرقیذرات گرد و خاک همانند تیغ به الیاف فرش و موکت رسوخ نموده و با عبور افراد از بخش های آلوده این غبارات به الیاف آسیب وارد می نمایند و موجب پوسیدگی و از هم گسستگی بافت فرش و موکت می شوند. از طرفی دیگر نفوذ این غبارات به الیاف فرش و موکت سطح بهداشت محیط را کاهش داده و سبب بروز بیماری های تنفسی و آلرژی در میان افراد می شود. بنابراین نظافت این نوع کفپوش از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت انجام صحیح و به موقع نظافت، از ایجاد عوامل و مشکلات ذکر شده جلوگیری به عمل خواهد آمد. مکش ذرات گرد و غبار و جداسازی آن از سطح فرش و موکت با استفاده از جاروبرقی مناسب امکان پذیر می باشد. جاروبرقی ها نظافت موثر این کفپوش را با استفاده از نازل های متفاوت، پمپ مکنده قدرتمند و سایر تجهیزات طراحی شده را به صورت عمیق و مفید به انجام می رسانند. انجام زمان بندی شده نظافت فرش و موکت می تواند از انباشت بیش از حد آلودگی ها جلوگیری به عمل آورده و افراد را در حفظ و نگهداری این کفپوش یاری نماید.

شستشوی فرش و موکت

شستشوی موکت اغلب افراد بر این باورند که شستشوی فرش و موکت تنها زمانی لازم است که این کفپوش واقعا کثیف و آلوده باشد اما این باور کاملا اشتباه است زیرا گاهی آلودگی ها قابل دیدن نبوده و وجود آنها در میان الیاف سبب آسیب به بافت این نوع کفپوش می شود و به تدریج با تغییر رنگ فرش و موکت، از زیبایی آن می کاهند. درگذشته شستشوی فرش و موکت تنها به شیوه های سنتی امکان پذیر بود که این شیوه ها توان رفع تمامی نیاز های نظافتی را نداشتند و مسائلی همچون زمانبر بودن امر شستشو، باقی ماندن آب در میان الیاف و بوی نامطبوع از بزرگترین مشکلات شستشوی فرش و موکت به شیوه های سنتی بوده اند. به علاوه برخی مسائل همچون متراژ بالای فرش و موکت، شستشوی به شیوه های سنتی را عملا غیرممکن نموده است.

 

دستگاه موکت شور مکانیزه

موکت شوربا پیشرفت تکنولوژی در عرصه تولید تجهیزات نظافتی، دستگاه های فرش و موکت شور این مشکلات را به کلی مرتفع نموده و با شستشوی موثر کفپوش امکان حذف لکه ها و آلودگی های سخت را با انحلال آنها در آب فراهم می نماید. عملکرد این تجهیزات به گونه ای است که ابتدا آب بر روی سطح پاشش می شود سپس برس های سیلندری دستگاه آلودگی را از عمق فرش و از میان الیاف فرش و موکت بیرون می کشند سپس پمپ مکنده قدرتمند دستگاه تمام آب آلوده را از میان الیاف مکش نموده و به مخزن آب آلوده منتقل می نماید. همانطور که گفته شد پمپ مکنده قدرتمند دستگاه تمام آب آلوده را از سطح مکش می نماید که به دنبال آن زمان زیادی صرف خشک شدن فرش و موکت نخواهد شد. دستگاه های فرش و موکت شوی راهکاری ایده آل و کارآمد در انجام شستشوی موثر این کفپوش بوده و در محیط های پر رفت و آمد به دلیل وجود حجم بالای آلودگی، استفاده از این دستگاه در صورت الزام یک الی دوبار در ماه مناسب می باشد.

مزایای استفاده از موکت شور

موکت شوردستگاه موکت شور شستشوی فرش و موکت را در مقایسه با شیوه های سنتی با سرعت بسیار بالاتری به انجام می رسانند و از حجم بالای کار و فعالیت در محیط همانند جابجایی سایر وسایل قرار گرفته بر روی این کفپوش و نقل و انتقال آن به بخش دیگر، جلوگیری به عمل می آورند. از سوی دیگر مکش آب آلوده از باقی ماندن آلاینده ها در میان الیاف جلوگیری به عمل آورده و سبب افزایش سطح بهداشت محیط می شود. از آنجا که آب باقی مانده در میان الیاف فرش سبب پوسیدگی فرش و موکت می شود این تجهیزات با مکش آب سبب افزایش طول عمر آنها نیز می شوند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: