سه اشتباه رایج هنگام استفاده از واترجت خانگی

16 آذر 1395

واترجت بعنوان یکی از محبوب ترین ابزارهای نظافت می باشد که کاربرد آن در عملیات نظافت خانگی رو به افزایش می باشد. اگرچه این دستگاه دارای ساختار ساده بوده و کار کردن با آن بسیار آسان می باشد، اما عدم کاربرد صحیح واترجت نه تنها در کیفیت و سرعت عملیات مورد نظر تاثیر نامطلوب گذاشته، بلکه می تواند به آسیب دیدگی دستگاه و بروز نقص در عملکرد آن منجر گردد.بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از مشکلات مرتبط با دستگاه های واترجت خانگی قابل پیشگیری می باشند و در حقیقت این مشکلات توسط کاربر ایجاد شده اند. در این مقاله سه اشتباه رایج کاربران هنگام استفاده از واترجت که می تواند موجب خرابی زودهنگام دستگاه و افت بازده و کیفیت عملکرد آن گردد مورد بررسی قرار گرفته اند.

قرار دادن واترجت خانگی در مد بای پس برای مدت زمان طولانی

واترجت خانگینخستین اشتباه و یکی از رایج ترین اشتباهات کاربران هنگام استفاده از دستگاه واترجت خانگی در مد بای پس برای مدت زمان طولانی می باشد. دستگاه های واترجت خانگی معمولا دارای بخشی به نام شیر تخلیه فشار هستند که آب را با رها کردن ماشه تفنگی، باز می گرداند. اگر واترجت برای مدت زمان طولانی بدون فشردن مجدد ماشه تفنگی، روشن گذاشته شود، آب داخل یک مسیر کوتاه به چرخش خود ادامه خواهد داد. هر بار که این آب از داخل پمپ عبور می کند، بعلت اصطکاک ایجاد شده در پمپ دمای آن بیشتر و بیشتر می شود. این آب پر حرارت به سرعت باعث فرسایش واشرها می گردد و تنش بالایی به پمپ واترجت خانگی وارد می نماید. می توان به سادگی با خاموش کردن دستگاه در زمان عدم استفاده از آن برای بیش از ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه، از بروز این مشکل جلوگیری نمود. باید توجه داشت که دمای آب به سرعت افزایش می یابد بنابراین بهتر است که در صورت توقف پاشش آب، واترجت خانگی را بلافاصله خاموش نمود.

استفاده از نازل با سایز نامناسب

اهمیت تناسب نازل واترجت خانگی با دبی و فشاریکی دیگر از اشتباهات رایج هنگام کاربرد کارواش خانگی ، استفاده از نازل نامناسب می باشد. نازل های واترجت با اندازه خروجی متنوع تولید و عرضه می شوند و سایز نازل تعیین کننده شکل و اندازه پاشش خروجی می باشد. برای مثال نازل صفر درجه یا سوزنی آب را در خطی مستقیم مشابه با پرتوی لیزر پاشش می نماید، حال آنکه نازل ۴۵ درجه دارای شکل کاردکی می باشد. هرچه پاشش آب توسط واترجت خانگی در سطح وسیع تری صورت بگیرد، ضربه ان کمتر خواهد بود و بالعکس هر چه سطح وسیع تری پوشش داده شود، فشار کمتر می شود. اندازه دریچه خروج آب سایز واقعی نازل می باشد که باید با فشار و دبی دستگاه واترجت خانگی متناسب باشد. یک واترجت خانگی با دبی بالا نیازمند نازل بزرگتر می باشد. اما باید توجه نمود که اگر نازل بیش از اندازه بزرگ باشد، قدرت آب کاهش می یابد.

عدم تعویض روغن پمپ

اهمیت چک کردن پمپ واترجت خانگیسومین اشتباه رایج کاربران در مورد دستگاه های واترجت خانگی، عدم تعویض روغن پمپ می باشد. اکثر مردم می دانند که روغن موتور باید عوض شود اما نسبت به اهمیت تعویض روغن پمپ نا آگاه می باشند. پمپ دستگاه های واترجت نیازمند روغنی بدون خاصیت کف کنندگی و شویندگی می باشند. عدم تعویض به موقع روغن پمپ می تواند باعث بروز انواع مشکلات همانند خرابی دستگاه گردد. بنابراین لازم است که سطح روغن هر چند وقت یکبار به دقت بررسی شده و روغن در صورت نیاز تعویض گردد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: