عوامل موثر در عملکرد دستگاه های واترجت صنعتی

24 اردیبهشت 1397

تجهیزات نظافت صنعتی امروزه در طیف گسترده ای به بازارهای جهانی عرضه می شوند. هر یک از این ماشین آلات و تجهیزات با هدف خاصی طراحی شده اند و به منظور حذف نوع خاصی از آلاینده مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه ای از این تجهیزات دستگاه های واترجت صنعتی هستند که با پاشش آب فشار قوی، لایه های آلودگی را در هم شکسته و آلاینده ها را به خوبی از سطح پاکسازی می نمایند. در این میان چند عامل اصلی، عملکرد بهینه دستگاه های واترجت صنعتی را تحت تاثیر قرار می دهد. خریداران با توجه به این چند پارامتر انتخاب هدفمندتری داشته و به طبع دستگاهی متناسب با نیاز نظافتی خود را تهیه می نمایند. در این مقاله به بررسی پارامترهای موثر در عملکرد دستگاه های واترجت صنعتی می پردازیم.


مزایای بهره گیری از واترجت صنعتی

واترجت صنعتی

امروزه تجهیزات مکانیزه نظافتی همچون دستگاه های واترجت به عنوان جایگزین شیوه های سنتی نظافتی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا دو فاکتور مهم کیفیت و سرعت را در امور نظافتی افزایش می بخشند. از این جهت افراد استفاده از این تجهیزات را ارجح دانسته و اقدام به تهیه دستگاه های مکانیزه نظافتی می نمایند. هر چند که هزینه اولیه ای که صرف خرید این تجهیزات می شود کمی بالا است اما با مصرف بهینه آب، مواد شوینده، کاهش تعداد نیروی خدماتی، صرفه زمانی و عواملی از این قبیل، استفاده از این ماشین آلات از لحاظ اقتصادی نیز قابل توجیه می شود.

 

 

 

عوامل موثر بر عملکرد دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتیدو پارامتر اصلی فشار و دبی در دستگاه های واترجت صنعتی بسیار حائز اهمیت می باشند که این دو عامل مستقیما کیفیت و سرعت انجام امور نظافتی را تحت تاثیر قرار می دهند.فشار آب در این تجهیزات با واحد بار و دبی یا میزان جریان آب که بر حسب لیتر در دقیقه می باشد. هر چه دبی آب بیشتر باشد، توان نظافتی دستگاه نیز افزایش یافته و در نتیجه سرعت انجام نظافت نیز افزایش می یابد. از طرفی با افزایش فشار آب آلودگی های سخت تری از سطوح قابل حذف بوده و لذا کیفیت انجام نظافت نیز افزایش می یابد. اما عوامل متعددی عملکرد این تجهیزات را تحت تاثیر قرار می دهد که در ذیل به بررسی آنها می پردازیم:

 

 

 

 

درجه حرارت آب

واترجت صنعتیآب گرم در مقایسه با آب سرد از توان پاک کنندگی بالاتری برخوردار است و لذا شستشوی جرم های سخت و آلاینده های روغنی با آب گرم با کیفیت بالاتری صورت می پذیرد. در این صورت اگر محیط کاری به گونه ای است که سطح آن پوشیده از آلاینده های روغنی و جرم می باشد استفاده از واترجت صنعتی آب گرم پیشنهاد متناسب تری است. در ساختار این گروه واترجت ها جهت افزایش دمای آب از نوعی سیستم گرمکن استفاده شده است. قیمت کارواش صنعتی آب گرم در مقایسه با آب سرد بالاتر می باشد.

 

 

 

قابلیت استفاده از مواد شوینده

واترجت صنعتیبه منظور افزایش کیفیت شستشوی از مواد شوینده استفاده می شود. این مواد همراه با آب پر فشار امکان جداسازی لایه های سخت آلودگی از سطوح را فراهم می آورند در نتیجه استفاده از این مواد در عملکرد بهینه دستگاه تاثیر بسزایی دارد. به منظور جلوگیری از آسیب به سیستم های داخلی دستگاه کارواش صنعتی توصیه می شود حتی الامکان از مواد شوینده با خاصیت بازی استفاده نمود. زیرا مواد شوینده اسیدی، خاصیت خورندگی داشته و آسیب بسیاری به دستگاه وارد می نمایند.

 

 

 

لوازم جانبی

واترجت صنعتیدستگاه های واترجت صنعتی با انواع تجهیزات جانبی همراه عرضه می گردند که وجود این لوازم امکان دست یابی به بازدهی حداکثری از دستگاه را به ارمغان می آورد. انواع لنس و نازل کاربردی، کیفیت شستشوی را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله کارآمدترین لوازم جانبی همراه دستگاه های واترجت صنعتی ، نازل دوار، نازل چهار حالته، لنس تورنادو، لنس turbohammer می باشند.

 

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: