سوالات متداول در مورد دستگاه واترجت صنعتی

23 دی 1396

دستگاه واتر جت صنعتی از دستگاه های متداول جهت شستشوی سطوح کف و تجهیزات و قطعات می باشد. این دستگاه که از آب پر فشار جهت از بین بردن آلودگی ها استفاده می نماید، در صنایع مختلف ، مراکز تجاری ، مسکونی و .. کاربرد دارد. سوالات متداولی در ارتباط با واترجت وجود دارد که در این مقاله به برخی از مهم ترین آن ها پاسخ داده می شود.

 

نحوه عملکرد دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتیدستگاه واتر جت ، شوینده ای فشار قوی است که از پمپ فشار قوی، شلنگ، تفنگی، لنس و نازل بهره می برد. این دستگاه، ابتدا آب تمیز را از یک منبع دریافت می کند و سپس فشار آن را بوسیله پمپ فشار قوی افزایش می دهد. با نگه داشتن ماشه تفنگی ، آب به سمت لنس حرکت می نماید و از نازل دستگاه خارج می شود.

 

 

سوالات متداول در ارتباط با دستگاه واترجت

برخی از مهم ترین سوالات متداول در مورد دستگاه واترجت و پاسخ آن ها در ادامه بیان می شود.

 

تفاوت فشار و دبی آب خروجی چیست؟

دستگاه واترجت صنعتیفشار و دبی آب خروجی از واترجت، دو فاکتور بسیار مهم جهت انتخاب دستگاه مناسب با نیاز شما می باشد. فشار آب بر حسب بار اندازه گیری می شود و دبی ، بر حسب لیتر بر دقیقه بیان می گردد. فشار تعیین کننده مقدار نیروی اعمال شده به سطح جهت شکستن پیوند آلودگی ها و جرم هاست. دبی آب، تعیین کننده مقدار آبی است که بر حسب زمان از دستگاه خارج می شود و بر روی سرعت عملیات شستشو تاثیر می گذارد.

 

 

 

واترجت بنزینی یا الکتریکی ؟

هنگام خرید واتر جت صنعتی ، انتخاب بین واترجت بنزینی و الکتریکی اهمیت دارد. واترجت الکتریکی بیشتر برای کاربرد های خانگی و یا محیط های سرپوشیده پیشنهاد می گردد. سهولت کاربری و وزن کم از مزایای این نوع واتر جت هاست. در مقابل واتر جت بنزینی یا دیزلی با سهولت قابل حمل و جابجایی در محیط بوده و توان بالاتری دارند. در بیشتر محیط ها صنعتی روباز از این دستگاه جهت شستشوی تجهیزات و قطعات استفاده می شود.

 

چگونه یک کارواش آب سرد مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب واترجتمدل های مختلف واترجت در بازار ، انتخاب دستگاه مناسب با نیاز افراد را سخت نموده است. برای انتخاب مناسب از بین واترجت های آب سرد موجود، ابتدا نوع نیاز و کاربرد مد نظر خود را در نظر بگیرید. کاربری دستگاه نکته دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد. بعضی از واترجت ها دارای چرخ هستند تا کاربری را آسان تر کنند. در کاربرد های داخلی، مدل های الکتریکی برای امور نظافتی مناسب تر است. مدت زمان استفاده از دستگاه ، دیگر فاکتور مهم هنگام انتخاب واتر جت می باشد. برای کاربری های محدود مثلا هفتگی ، واترجت خانگی کفایت می کند اما برای امور انجام امور شستشوی پر کاربرد ، باید از واتر جت های صنعتی با توانایی کار روزانه استفاده نمود.

 

واترجت آب گرم یا آب سرد؟

در بیشتر کاربرد های خانگی، واترجت آب سرد نیاز کاربر را برآورده می نماید. اما برای کاربرد های خاص، باید دمای آب بیشتر باشد تا آلودگی ها از روی سطوح حذف شوند. لازم به ذکر است ، واترجت آب سرد هرگز نباید به منبع آب گرم متصل گردد. البته می توان با تجهیز واتر جت آب سرد به یک گرم کن، آن را بعنوان شوینده فشار قوی آب گرم نیز استفاده نمود. واتر جت آب گرم برای حذف آلودگی های روغنی ، گریس و سوخت مناسب است. به دلیل تجهیز این نوع کارواش های صنعتی به ترموستات و سیستم گرم کن ، وزن آن ها بیشتر از نمونه های آب سرد می باشد.

 

چه تجهیزات جانبی باید برای دستگاه واترجت تهیه شود؟

تجهیز جانبی واترجتهمانطور که انتخاب واترجت متناسب با نیاز کاربر دارای اهمیت است، انتخاب تجهیزات جانبی مناسب نیز اهمیت دارد. انواع مختلف تجهیزات جانبی واتر جت جهت بهبود بازدهی و سهولت کار با واترجت موجود هستند. این تجهیزات شامل لنس ، نازل ، برس شستشو ، شلنگ فشار قوی و دیگر تجهیزات کاهش دهنده زمان نظافت می شوند. تطابق نوع تجهیز با دستگاه و اتصالات آن و نوع نیاز کاربر در این زمینه اهمیت دارد.

 

 

 

چگونه شرایط را برای استفاده از کارواش خانگی فراهم کنیم؟

ابتدا منبع آب و در صورت بهره مندی از واتر جت الکتریکی ، پریز برق را در محیط جستجو کنید. سپس تمامی پنجره ها و درب ها را بطور کامل ببندید. لامپ های روشنایی ، صندوق پستی و دیگر مکان های که نباید به آن ها آب برسد را مکان یابی کنید. عینک ایمنی و تجهیزات ضد آب بپوشید و عملیات را آغاز کنید.

 

آیا استفاده از واترجت در محیط خانه ایمن است؟

واترجت خانگیبرای استفاده ایمن از واترجت در محیط خانگی ، ابتدا یکبار نحوه عملکرد دستگاه را بر روی یک بخش کوچک از سطح و بدون وسایل آسیب پذیر امتحان کنید. این کار موجب می شود ، نحوه کنترل دستگاه در عملیات اصلی شستشو آسان باشد. هرگز از نردبان استفاده نکنید، زیرا فشار آب می توان باعث افتادن شما از نردبان شود. تمامی پریز های برق را بپوشانید و با استفاده از عینک آفتابی از چشمان خود در برابر پاشش احتمالی آب محافظت کنید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: