اصول مراقبت از سطوح کف براساس میزان تردد

27 بهمن 1397

زباله های خشک مانند ماسه، شن و گرد و غبار همیشه بر روی سطوح کف یافت می شوند. البته در بیشتر مکان ها، حضور این آلودگی ها مشکل قابل توجهی ایجاد نمی کند اما تردد افراد و تجهیزاتی مانند ویلچر ها و ترولی ها بر روی سطح می تواند این موضوع را به مشکل جدی تبدیل کند. تردد افراد و تجهیزات موجب پخش شدن آلودگی ها، فرسایش سطح و حتی آسیب به کفپوش های حساس شود. بنابراین بسته به میزان تردد افراد شرایط نظافت و نوع تجهیزات نظافتی مانند اسکرابر و جاروبرقی و همچنین نحوه نگهداری از کفپوش متفاوت می گردد.

دستگاه های نظافتی مناسب برای نظافت و شستشوی کف

تجهیزات نظافتی اسکرابرابزار های دستی نظافت مانند جارو و تی دشواری های مخصوص به خود را داشته و برای نظافت روزانه یک اداره یا فروشگاه و پاساژ بکار نمی آیند. معایب مختلف این ابزار ها مانند پایین بودن کیفیت و زمان بر بودن و همچنین خستگی کاربر در حین کار با این ابزار ها موجب شده تا افراد به سمت استفاده از تجهیزات مکانیزه روی بیاورند. اسکرابر صنعتی یکی از این تجهیزات است که با برخورداری از برس های نظافتی برای شستشوی سطوح کف استفاده می شوند. پولیشر و جاروبرقی دیگر تجهیزات مکانیزه ای هستند که جهت نظافت و شستشوی سطح مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انتخاب تجهیزات نظافتی مناسب با توجه به میزان تردد

به منظور انجام فرآیند نظافت حرفه ای در نظر گرفتن میزان تردد افراد در محیط و شلوغ یا خلوت بودن آن دارای اهمیت است. یک محیط شلوغ قطعا با حجم تردد بالاتری مواجه بوده و باید بیش از یکی دوبار در روز تمیز شوند. در مقابل محیط های دارای تردد پایین اغلب با یک بار نظافت در روز تمیز شده و نیاز به مراقبت کمتری دارند. نوع تجهیزات و ابزار های نظافتی مورد استفاده در یک محیط شلوغ یا خلوت نیز می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در ادامه بهترین استراتژی برای نظافت محیط ها بر طبق میزان تردد در آن ها بیان می شود.

تردد پایین

جاروبرقی یک محیط با میزان رفت و آمد پایین می تواند یک اداره یا یک فروشگاه خرده فروشی کوچک باشد. در چنین محیط هایی در حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر در طول روز در فضای داخلی تردد می نمایند. بسته به نیاز مجموعه ممکن است نظافت روزانه برای جمع آوری آلودگی ها مورد نیاز باشد اما تی کشیدن یا استفاده از تجهیزات مکانیزه مانند اسکرابر برای شستن سطح، بصورت هفته ای یک یا دو بار کفایت می کند.

 

 

تردد متوسط

بعضی از محیط ها در مقایسه با دسته بندی قبلی دارای تردد بیشتری هستند اما نه اینکه بعنوان یک محیط شلوغ به حساب بیایند. در این محیط های با میزان تردد متوسط معمولا بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر در محیط رفت و آمد دارند. برای چنین فضاهایی فرآیند نظافت و شستشوی روزانه با استفاده از تجهیزات مکانیزه مانند جاروبرقی و اسکرابر صنعتی پیشنهاد می گردد. بسته به فضای محیط و میزان کارایی دستگاه، از اسکرابر مناسب استفاده نمایید.

تردد بالا

نظافت و شستشوی محیطمحیط های پرتردد که دارای رفت و آمد بالایی هستند بایستی بطور دقیق تر و بهتر نظافت شوند. این محیط ها با تردد ۱۵۰۰ یا بیشتر در طول روز مواجه هستند و شامل ساختمان های اداری بزرگ، ایستگاه های راه آهن، پایانه ها، فرودگاه ها و مراکز آموزشی و درمانی وسیع می گردند. سطح زمین در این محیط ها بطور پیوسته در معرض آلودگی ها قرار می گیرد و بنابراین شستشو و نظافت آن باید چندین بار در روز انجام گیرد. البته در این محیط ها نیز برخی بخش ها مانند لابی و ورودی های مراکز تجاری و فروشگاهی دارای تردد بیشتری هستند و بنابراین سبک نظافتی ویژه ای را انتظار دارند. این بخش ها در محیط های با تردد پایین یا متوسط نیز یافت می شوند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: