ضرورت آشنایی با تجهیزات اسکرابر صنعتی

9 مرداد 1399

نظافت صنعتی به عنوان نوعی از نظافت عمومی محسوب می شود که بخش های صنعتی جامعه را در بر می گیرد و مسلما برای شستشو و تمیز کاری در این حوزه نیاز به دستگاه نظافت صنعتی وجود دارد زیرا با کمک نیروی خدماتی انسانی کارها بسیار طولانی و با زحمت فراوان خواهد بود و هزینه های زیادی را در برخواهد گرفت. همانطور که دستگاه های جدیدی باتوجه به تکنولوژی روز برای نظافت بخش های غیر صنعتی مانند منازل مسکونی طراحی و تولید شده است امروزه دستگاه های بسیار پیشرفته ای برای محیط های بزرگ صنعتی تولید شده است که کار نظافت را بسیار ساده کرده اند. زمین شور صنعتی یکی از این تجهیزات است که کف شویی مراکز صنعتی را با سرعت و کیفیت بالا انجام می دهد. تجهیزات اسکرابر صنعتی به گونه ای طراحی شده است که توانایی شستشو و تمیز کردن سطوح را دارد.

اجزا دستگاه زمین شوی صنعتی

به طور کل تجهیزات اسکرابر صنعتی از سه بخش مهم تشکیل شده است که هر یک با ویژگی های خود به صورت ویژه بر روی نظافت تاثیر خواهند گذاشت. این سه بخش در ادامه بررسی می شوند.

اجزا زمین شوی صنعتی

اجزا زمین شوی صنعتی

– برس

برس های دستگاه به راحتی آلودگی هایی که به کف و سطح چسبیده است را پاک می کند. برسها در جلو دستگاه هستند و به شکل غلطکی و دیسکی می باشند. برس غلطکی در مرکز دستگاه وجود دارد و بیشتر برای زمانی استفاده می شود که آشغال های ریز در کف وجود داشته باشد که همزمان با شستشو این آشغال ها را به داخل مخزن آلودگی ها می فرستد. برس دیسکی بیشتر برای پاک کردن آلودگی هایی است که در سطح کف تثبیت شده اند. اندازه برس ها در تجهیزات اسکرابر صنعتی مشخص کننده میزان وسعتی است که دستگاه می تواند طی آن کف را شستشو دهد.

– مخزن

مخازن آب از اجزای اسکرابر صنعتی است که دارای دو نوع آب تمیز و آب آلوده است و برای شستن از مخزن آب تمیز استفاده می شود و سپس آب آلوده با کمک سیستم مکش به سمت مخزن آب آلوده می رود.

– سیستم مکش

سیستم مکش از تجهیزات دستگاه اسکرابر صنعتی است که همراه با تی که در انتهای دستگاه تعبیه شده، موجب جمع کردن آب های آلوده می‌شوند. موتوری که موجب مکش آب به داخل مخزن ها می شود بسیار قدرتمند بوده و آب های جمع آوری شده با کمک شلنگ به سمت مخزن هدایت می شود.

عیب یابی و تعویض اجزا زمین شوی صنعتی

دستگاه های مکانیزه که در آنها فناوری های نوین بکار برده می شود نیازمند نگهداری و مراقبت ویژه می باشد و بهتر است با بررسی همیشگی عیب های پیش آمده به سرعت رفع گردد تا دستگاه عمر بیشتری داشته باشد. یکی از راه های عیب یابی، شناخت تجهیزات اسکرابر صنعتی و چگونگی کارکرد آنها است. در واقع بهتر است کاربر با اجزای دستگاه زمین شوی صنعتی آشنا شوند و به درستی از آن استفاده و نگهداری نماید. با این روش از خرابی های احتمالی دستگاه پیشگیری خواهد شد.

عیب یابی و تعویض اجزا زمین شوی صنعتی

عیب یابی و تعویض اجزا زمین شوی صنعتی

– عدم پاشش صحیح آب

در صورتی که آب تمیز به درستی بر روی سطح پاشیده نشود، لازم است تا از سالم بودن مخزن آب تمیز و نازل های پاشش اطمینان حاصل شود. یکی از این موارد پر بودن مخزن آب تمیز است. اگر شلنگ منتقل کننده آب دچار گرفتگی و یا پارگی باشد نیز ممکن است در پاشش آب مشکلاتی به وجود آید.

– عدم جمع آوری صحیح آب آلوده

اگر آب از سطح زمین به خوبی جمع نشود باید اتصال شیلنگ مکش بررسی گردد. همواره لازم است تا تعادل دستگاه و به ویژه بخش تی دستگاه بررسی گردد. فیلتری که در بخش مکش وجود دارد باید تمیز شده تا قدرت مکش کاهش نیابد.

– شستشوی بی کیفیت

اگر شستشو به خوبی انجام نشده باشد و یا رد آلودگی بر روی سطح باقی بماند لازم است تا تی و برس ها بررسی شوند تا در صورت پارگی و استهلاک تعویض گردند.

– عدم حرکت مناسب دستگاه

اگر دستگاه حرکت خوبی نداشته باشد لازم است تا از عملکرد صحیح و وضعیت مناسب باتری دستگاه اطمینان حاصل شود. برخی از دستگاه ها برای حرکت بهتر دارای موتور حرکتی نیز می باشند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: