نکات کلیدی در مورد تی دستگاه اسکرابر

21 خرداد 1397

اساسا دستگاه اسکرابر یک ماشین شستشوی مکانیزه سطوح هموار کف می باشد که در بسیاری از اماکن تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی کاربرد دارد. این دستگاه امکان شستشوی و خشک نمودن همزمان سطوح کف را فراهم می آورد، از این رو استفاده از آن مزایای بسیاری را به همراه می آورد. بخش های اصلی دستگاه های زمین شوی صنعتی شامل برس، تی، مخازن آب تمیز و کثیف و موتور مکنده می باشند که عملکرد هر یک از این بخش ها عملکرد بهینه دستگاه را به ارمغان می آورند. عملکرد این دستگاه نیز به گونه ای است که ابتدا آب از مخزن آب تمیز بر سطوح پاشش می شود، سپس با فعال شدن سامانه برس زنی آلودگی ها از میان خلل و فرج کفپوش خارج می شوند. در نهایت نیز آب آلوده باقی مانده بر سطح از طریق تی به خوبی جمع آوری شده و از طریق سیستم مکنده به مخزن آب کثیف انتقال می یابد.


عملکرد تی در دستگاه اسکرابر

در گذشته انجام شستشوی سطوح کف هموار به صورت دستی و به کمک تی صورت می گرفت که میزانی آب بر سطح باقی می ماند و موجب لغزندگی سطوح می شد. از سویی دیگر رطوبت باقی مانده بر سطوح زمینه را جهت جذب بیشتر آلودگی ها فراهم می آورد و از این جهت بهداشت محیط در حالت نامطلوبی قرار می گرفت. امروزه جهت شستشوی سطوح کف هموار از دستگاه های اسکرابر استفاده می شود که با هر بار عبور دستگاه از مقاطع آلوده میزان قابل توجهی آلاینده از سطح قابل حذف می باشند. تی در این دستگاه ها با هدف جمع آوری کامل آب آلوده ناشی از فرآیند شستشوی بر روی این تجهیزات قرار می گیرد. وجود تی در اسکرابر بسیار حائز اهمیت می باشد و در صورت اخلال در عملکرد تی، میزانی آب بر سطح باقی می ماند که موجب لغزندگی کفپوش و باقی ماندن آلاینده ها بر سطح می گردد.

تی اسکرابر

تی اسکرابر

 

نکات مهم در رابطه با تی زمین شوی صنعتی

دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی در انواع دستی و سرنشین دار، دارای تی مکنده می باشند که نکات مهمی در رابطه با تی مد نظر قرار می گیرد. در واقع در صورت نیاز به تعویض تی و یا خرید اسکرابر توجه به این نکات بسیار حائز اهمیت می باشد. در این بخش به بررسی اجمالی نکات مهم در رابطه با تی دستگاه اسکرابر پرداخته ایم.

محل قرارگیری تی

تی در دستگاه های کفشور صنعتی در دو قسمت نصب می گردد. در اسکرابرهای با ابعاد کوچکتر و دستی معمولا تی دستگاه بر پشت برس نصب می گردد حال آنکه در اغلب مدل های بزرگتر تی در بخش پشتی چرخی های دستگاه قرار می گیرد و فاصله میان تی و برس بیشتر می باشد. در حالت دوم آب و مواد شوینده برای مدت زمان طولانی تری بر سطح باقی می مانند و از این جهت آلودگی ها بهتر از سطح پاکسازی می شوند. همچنین در در حالتی که تی در بخش پشتی چرخ ها باشد از باقی ماندن رد لاستیک بر سطح نیز جلوگیری به عمل می آید.

جنس و اندازه تی

هرچه تی دستگاه اسکرابر بزرگتر باشد، سطح مقطع وسیع تری توسط آن خشک می گردد. اما تی دستگاه باید با ابعاد اصلی اسکرابر نیز متناسب باشد، همچنین در فضاهای با متراژ کوچکتر و با محدودیت فضا، تی بزرگ عملیات نظافت را با مشکل مواجه می کند. جنس تی اسکرابر معمولا از لاستیک، لیناتکس و پلی اورتان می باشد. این مواد از مقاومت بالایی برخوردار بوده و ضد سایش هستند. استفاده از مواد نامرغوب در ساختار تی، عمر مفید آن را کاهش می دهد.

خصوصیات فیزیکی و شکل تی

جهت جمع آوری بهینه آب از سطح، تی اسکرابر می بایست دارای خاصیت ارتجاعی و دارای انحنا باشد. در این صورت آب آلوده و مواد شوینده به نحو احسن از سطح جمع آوری می گردد و سطح به خوبی خسک باقی می ماند. از طرفی از باقی ماندن مواد شوینده در میان خلل و فرج کفپوش ممانعت گردیده و طول عمر کفپوش نیز افزایش می بیابد. شکل هلالی مناسب ترین حالت در تی اسکرابر می باشد که جمع آوری کامل آلاینده ها از کناره ها را نیز فراهم می آورد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: