معرفی سویپر خودرویی و ضرورت استفاده از آن

6 خرداد 1396

دستگاه سویپر از جمله دستگاه های نظافتی پر کاربرد جهت جمع آوری زباله و گرد و خاک محیط های صنعتی و شهری می باشد. این دستگاه، جمع آوری مواد را از طریق سامانه مکش یا سیستم مکانیکی، انجام می دهد. سویپر های مکانیکی، از نظر نحوه هدایت در دو دسته دستی و خودرویی قرار می گیرند. در این مقاله به معرفی سوییپر خودرویی، مزایای آن و لزوم استفاده از آن در محیط های شهری و صنعتی پرداخته می شود.

 

معرفی سوییپر خودرویی

سوییپر صنعتیسوییپر خودرویی یکی از انواع سویپر ها به حساب می آید که بوسیله برس های جانبی و مرکزی خود محیط را تمیز می نماید. این دستگاه، در بیشتر مدل های خود، از یک صندلی قابل تنظیم بهره می برد که کاربر با نشستن بر روی آن، سویپر را هدایت و کنترل می نماید. قرار گرفتن صندلی در بخش جلویی دستگاه، دید خوبی به کاربر داده و خطرات احتمالی برخورد با موانع را به حداقل می رساند. کاربر تنها با بکارگیری کلید های کنترلی، اهرم ها، فرمان و پدال گاز، محیط را نظافت می نماید. مخزن بزرگ، برس های عریض و کارایی بالا از جمله ویژگی های مثبت سوییپر خودرویی است که آنرا مناسب نظافت محیط های وسیع نموده است. نحوه عملکرد این دستگاه بدین صورت است که ابتدا برس های کناری زباله ها را جمع نموده و به سمت مرکز آن می فرستد. سپس برس مرکزی، زباله ها را از بالا به داخل مخزن می فرستد.

 

ضرورت استفاده از جاروی محوطه خودرویی

جاروی خیابانی و کاربرد های آنروش سنتی انجام امور نظافتی در محیط های مختلف، استخدام تعدادی نیروی کار و استفاده از جاروی دستی می باشد. این روش کارایی و کیفیت لازم را در محیط های وسیع ارائه نداده و وقت زیادی از افراد می گیرد. مدل های سرنشین دار دستگاه سویپر صنعتی با استفاده از سیستم مکانیزه برس زنی، سطح را به بهترین نحو نظافت نموده و در کاهش هزینه های نظافت و استخدام نیروی خدماتی موثر است. سوییپر های سرنشین دار علاوه بر به حداقل رساندن نیروی خدماتی، سرعت نظافت را چند برابر می نمایند.

 

انواع سویپر سرنشین دار

تخلیه ایمن مخزن سوییپردستگاه های سویپر خودرویی در سایز های مختلفی تولید شده اند که هرکدام برای یک وسعتی قابل استفاده اند. ویژگی اصلی تمامی این دستگاه ها، سهولت استفاده و افزایش سرعت نظافت می باشد. بعضی مدل ها دارای کابین سرمایش و گرمایش هستند که برای انجام امور نظافتی در شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده اند. همچنین در بیشتر مدل ها، تخلیه مخزن زباله به صورت کاملا ایمن و بوسیله یک جک هیدرولیکی صورت می گیرد. سویپر های خودرویی بزرگ نیز که با نام سویپر های شهری شناخته می شوند، با بهره مندی از یک برس متحرک اضافی و سیستم پاشش آب، برای نظافت محیط های بیرونی وسیع و معابر شهری کاربردی اند.

 

انتخاب سویپر خودرویی

سویپر سرنشین دارابعاد و وسعت محیط، عامل مهمی در انتخاب نوع سوییپر مورد استفاده به حساب می آید. سوییپر های خودرویی معمولا حجم وسیعی از محیط را در یک زمان مشخص نظافت می نمایند. بنابراین در انتخاب سویپر خودرویی مناسب، توجه به وسعت محیط و تناسب آن با کارایی دستگاه مورد توجه است. در نتیجه ممکن است برای یک محیط وسیع، استفاده از یک سوییپر خودرویی کوچک مناسب باشد و برای محیط وسیع تر، بیش از یک دستگاه یا یک جاروب خیابانی بزرگ تر بکار آید. نوع سطح عامل دیگری است که در تعیین سوییپر خودرویی مناسب تاثیر گذار است. مدل های با توانایی کاری پایین معمولا برای تمیز نمودن تنها یک نوع سطح بکار می روند. در حالیکه جارو های خیابانی سنگین کار، با بهره مندی از برس های بزرگ تر با قابل تنظیم ارتفاع، جهت نظافت انواع گوناگون سطوح مانند فرش و موکت قابل استفاده اند. با توجه به عدم نیاز به ارائه آموزش های تخصصی جهت کار با دستگاه نیز، سویپر های خودرویی بدون صرف زمان و همچنین هزینه استخدام نیروهای خدماتی جدید، بکار می روند.

لینک های مفید:

سوییپر صنعتی : فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: