پیشگیری از انتقال باکتری و بیماری در اماکن مختلف با اسکرابر

24 دی 1397

شروع روزهای سرد در فصل های پاییز و زمستان به معنای شروع فصل ابتلا به بیماری های خوردگی و آنفلوانزا می باشد و در این هنگام همواره عموم افراد در تلاش هستند از عوامل سرایت این بیماری ها دوری کنند. یکی از راهکارهای مقابله با ویروس ها و باکتری ها شستشوی منظم دست ها و استفاده از دستمال های ضد باکتری به ویژه در امکان عمومی است. به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های فصلی و سایر بیماری های قابل انتقال به انسان رعایت بهداشت فردی و بهداشت عمومی اقدامات اساسی و ضروری در این زمینه به حساب می آیند. تمیزی محیط و سطح زمین از جنبه های بهداشت عمومی بوده و یکی از مهم ترین عوامل پیشگیری از انتشار میکروب ها و بیماری ها می باشد. نظافت و شستشوی منظم و مداوم سطوح کف با استفاده از دستگاه اسکرابر به این هدف کمک می کند.

باکتری ها

امروزه گونه های مختلف و متفاوتی از باکتری ها توسط دانشمندان شناسایی شده است که بسیاری از این باکتری ها در زمین و خاک به وفور یافت می شوند. در یکی از تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه هوستون آمریکا سطح زمین در محوطه بیرونی و ورودی منازل مسکونی مورد بررسی قرار گرفت تا بدین وسیله میکروب ها و باکتری هایی که امکان انتقال آن ها به داخل خانه وجود دارد شناسایی گردند.

 

نتیجه آزمایش

پس از جمع آوری نمونه ها از آستانه خانه های مسکونی مشاهده شد ۴۰ درصد از نمونه ها به باکتری C.difficile آلوده هستند و علاوه بر آن کف کفش ها نیز این باکتری را دارند. این باکتری یکی از عوامل عفونت های روده ای به ویژه در بیمارستان ها است که به سرعت نیز در محیط پراکنده می شود. این بدان معنا بود که باکتری بیمارستانی در محیطی خارج از بیمارستان و حتی در مناطق مسکونی قابل رشد و تکثیر است.

 

باکتری C.difficile

مبارزه با باکتری C.difficile به عنوان یکی از شناخته شده ترین و رایج ترین انواع باکتری، یک موضوع چالش برانگیز است و برخی گونه های آن در برابر آنتی بیوتیک مقاومت دارند. این باکتری عفونت های گوارشی و التهاب خطرناک روده به جا می گذارد. باکتری و عفونت از زمین به کفش و از کفش به زمین منتقل شده و با رفت و آمد و قدم گذاشتن از محیطی به محیط دیگر باکتری ها انتشار پیدا می کنند. با توجه به آمار ۴۰ درصدی از حضور این نوع باکتری در آستانه درب منازل، تصور این که چه میزان از این باکتری در محیط های عمومی وجود دارد، کار دشواری نخواهد بود. باکتری C.difficile روی سطوح جای گرفته و ماه ها زنده و فعال باقی می ماند.

 

 

آزمایش های تازه

در ادامه این تحقیقات گام دیگری در راستای شناخت میکروارگانیسم ها صورت گرفت. در مرحله بعدی آزمایش تعداد ۱۰ نفر حضور داشتند و به هر یک از آن ها کفش نو و از پیش استفاده نشده داده شد. این افراد کفش ها را به مدت دو هفته پوشیدند. با به پایان رسیدن دومین هفته از آزمایش مشاهده شد که بیش از ۴۲۰ هزار واحد از باکتری ها در کف کفش ها وجود دارد و در این میان ۲۷ درصد از باکتری های مشاهده شده باکتری E.coli بود. این باکتری عامل مسمومیت و عفونت های گوارشی و سایر اعضای بدن می باشد. تحقیقات نشان می دهد باکتری E.coli بیش از مکان دیگری در کف کفش زنده می ماند.

 

 

مبارزه با باکتری ها

میکروب ها و باکتری ها بر روی هر سطحی و هر مکانی یافت می شوند سرعت رشد و تکثیر بالایی دارند. هم چنین آلودگی کفش ها پدیده ای اجتناب ناپذیر است زیرا ما به طور مداوم در حال حرکت و جا به جایی هستیم و در این رفت و آمدها باکتری از سطحی به سطح دیگر انتقال یافته و بستر رشد بیشتر و بهتر آن ها فراهم می گردد. در چنین شرایطی نظافت و شستشوی منظم و اصولی سطح زمین یک راهکار مفید بوده که قطعاً در جهت مقابله با میکروب ها و باکتری ها موثر واقع می افتد.

 

راهکارهای مراقبتی سطوح کف

سطوح سخت همانند بتن، سنگ، سرامیک، اپوکسی و … با استفاده از دستگاه اسکرابر قابل شستشو هستند. اکنون در ادامه به توضیح ویژگی های دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی می پردازیم و می بینیم که چگونه بهداشت محیط را ارتقا داده و تراکم باکتری ها را کاهش می دهد. روش به کار گرفته شده برای تمیز نمودن سطوح کف اهمیت بسیار زیاد دارد؛ تی های سنتی که به صورت رشته رشته هستند نقشی در تمیزی ندارند و فقط آلودگی های موضعی را در محیط پخش می کنند. به منظور شستشوی محوطه بیرونی، حیاط و پیاده روهای مناطق مسکونی می توان از دستگاه کارواش خانگی بهره گرفت و برای ضد عفونی شدن می توان از شوینده های مناسب به همراه دستگاه کارواش خانگی بهره گرفت. در محیط های غیر خانگی یعنی تجاری، صنعتی و … برای شستشو و ضدعفونی نمودن سطوح می توان از اسکرابر و دستگاه واترجت صنعتی بهره گیری نمود.

 

کارایی خیره کننده اسکرابر

اسکرابر یا کفشور صنعتی دستگاهی مجهز به سیستم مکانیزه برس زنی، مخازن آب تمیز و کثیف مستقل و سیستم مکش می باشد. اسکرابر هم زمان با شستشو آب و آلودگی های باقی مانده روی زمین را جمع آوری نموده و به مخزن آب کثیف انتقال می دهد. به لطف سیستم مکش اسکرابر بر خلاف شیوه سنتی آلودگی را در محیط پخش نمی کند بلکه مواد باقی مانده را مکش کرده و در مخزنی مستقل نگهداری می کند. استفاده از مواد شوینده و یا ضدعفونی کننده مناسب سطح تمیزی را به حالت بهینه می رساند و درصد قابل توجهی از باکتری ها را از محیط حذف می گرداند. در صورت استفاده از مواد ضد عفونی کننده مناسب با اسکرابر و یا پاشش ماده به شکل دستی روی زمین در حالی که به اسکرابر آسیب نرساند، روشی ایده آل برای مقابله با باکتری های مذکور به شمار می آید. دستگاه اسکرابر از کارایی بالا و استفاده آسان برخوردار است از همین رو برای کاربردهای روزانه کاملاً مناسب بوده و با استفاده مداوم از آن در یک محیط شلوغ و پر رفت و آمد پاکیزگی محیط بیش از پیش نمایان خواهد شد و نگرانی های مربوط به انتقال میکروب ها و باکتری ها از میان برداشته خواهد شد.

 

جهت مشاهده فهرست محصولات بر روی لینک زیر کلیک فرمایید:

اسکرابر

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: