چگونگی تعمیر و نگه داری کف شوی صنعتی

4 شهریور 1399

برای تعمیر و نگه داری کف شوی صنعتی باید با قسمت های مختلف آن آشنایی داشته و با نگهداری اصولی و صحیح از خرابی و استهلاک دستگاه جلوگیری نمود. زمینشوی دستگاهی طراحی شده براساس تکنولوژی های روز دنیا است و برای شستشوی صنعتی فضاهای بزرگ با امکان تمیز کاری سخت و دشوار مورد استفاده قرار می گیرد. برخی اجزا و قطعات جانبی این دستگاه ممکن است با گذر زمان و در اثر استهلاک نیاز به تعویض داشته باشند. در نتیجه لازم است تا انتخاب این قطعات با داشتن اطلاعات کافی صورت پذیرد.

بخش های دستگاه اسکرابر صنعتی

یکی از بخش های مهم کفشوی صنعتی مخزن هایی است که آب آلوده و تمیز را از هم جدا می نماید. در واقع آب تمیز از مخزن جداگانه به روی زمین پاشیده شده و بعد از شستشو آب کثیف وارد مخزن ویژه می شود. در تعمیر و نگه داری کف شوی صنعتی باید به برس های دستگاه نیز توجه شود برس ها در جلو دستگاه قرار گرفته اند که به صورت دوار حرکت می کنند و سطوح را از آلودگی های بسیار سخت و تثبیت شده پاک می نمایند.

بخش های دستگاه اسکرابر صنعتی

بخش های دستگاه اسکرابر صنعتی

بخش مکش دستگاه نیز بسیار مهم است زیرا وظیفه جمع آوری آب های کثیف را دارد موتور وکیوم، شلنگ جمع آوری و تی که در انتهای دستگاه تعبیه شده به عنوان سیستم مکش شناخته می شوند. موتور جلو برنده از دیگر قسمت های دستگاه اسکرابر صنعتی است که با کمک آن دیگر نیازی به اعمال نیرو برای به حرکت دستگاه نمی باشد. اسکرابر صنعتی دارای مدل های متنوعی بوده که هر کدام برای محیط های گوناگونی طراحی شده اند. در ادامه به چگونگی تعمیر و نگه داری اسکرابر صنعتی می پردازیم.

عیب یابی کفشوی صنعتی

یکی از مراحل تعمیر و نگه داری کف شوی صنعتی عیب یابی دستگاه می باشد. به عنوان مثال در صورت بروز مشکل در سیستم برس زنی دستگاه لازم است تا موتور مورد بررسی قرار بگیرد. مسئول چرخش دوار برس ها موتور چرخشی است که در صورت نقص فنی می تواند عملکرد کل دستگاه با مشکل روبه رو کند. در واقع با تولید سرو صدای غیر معمول در دستگاه باید برای تعمیر و نگه داری کف شوی صنعتی اقدام نمود.

عیب یابی کفشوی صنعتی

عیب یابی کفشوی صنعتی

در صورتی که بعد از انجام کار دستگاه آلودگی و کثیفی روی زمین باقی ماند باید به دنبال تعمیر و نگه داری کف شوی صنعتی در بخش مکش بود و چون این بخش شامل قسمت هایی مانند تی، موتور، شلنگ و مخزن می باشد باید تمام این قسمت ها بررسی گردند. در صورت وجود پارگی در شلنگ و یا خرابی مخزن و یا عملکرد غیرصحیح موتور، سیستم مکش دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد.

تعویض قطعات، تعمیر و نگه داری کف شوی صنعتی

برخی از این قطعات عبارتند از:

– برس

چگونگی تعمیر و نگه داری کفشوی صنعتی به آشنایی با تمام تجهیزات این دستگاه ارتباط دارد. باید دانست که برخی قطعات به راحتی تعویض می گردد. یکی از بخش های قابل تعویض برس ها هستند که دارای کاربرد بالایی می باشند و همچنین با تنوع بسیار زیاد، با توجه به محیط تحت نظافت و جنس سطوح، نوع برس متفاوت خواهد بود. برسها با توجه به جنس به سه شکل استاندارد، زبر و نرم تقسیم می شوند.

– تی

در تعمیر و نگه داری کفشوی صنعتی توجه به کارکرد صحیح تی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این بخش بعد از کار زیاد دچار فرسودگی و استهلاک شده که با تعویض به موقع آن می توان خرابی دستگاه را تعمیر نمود. قطعات دیگری نیز مانند موتور مکش، باطری، موتور برس، فیلتر مخزن آب، شناوری که در مخزن قرار می گیرد همگی قابلیت تعویض را در صورت خرابی دارد.

– مخازن

اسکرابر دارای بخش های فلزی می باشد که بعد از گذشت زمان احتمال خوردگی آنها وجود دارد باید برای تعمیر و نگه داری کف شوی صنعتی به این بخش ها توجه ویژه شود. مخزن ها ی آب تمیز و کثیف نیز باید مورد بررسی قرار گیرند و اگر دچار خرابی شده باشند با تعمیر و نگه داری کف شوی صنعتی مشکل آن رفع خواهد شد. آسیب به مخزن معمولا بر اثر برخورد جسم سخت و یا برنده بوجود می آید. چگونگی تعمیر و نگه داری زمینشوی صنعتی نیاز به آموزش داشته که توسط افراد مجرب انجام پذیر است.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: