کمک به محیط زیست با استفاده از کارواش خانگی

23 خرداد 1396

شستشو و نظافت در مصارف خانگی می بایست فعالیتی دائمی باشد. اما روزمرگی این فعالیت ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد؛ به دلیل صرف هزینه های گزاف و آسیب به محیط زیست به دلیل مصرف زیاد آب، افراد از شستشوی مداوم جلوگیری می کنند. روش های گوناگونی از جمله بکارگیری کارواش خانگی برای استفاده های خانگی شستشو وجود دارد. برای مثال شستشوی روزمره حیاط با روش سنتی شستشو، نظافت خودرو با استفاده از روش دستی سنتی و یا بهره گیری از کارواش تمام اتوماتیک، نماشویی با شلنگ و استفاده از داربست و… همگی از مصادیق مهم شستشوی روزمره هستند که در طی این فرایند ها مقدار بسیار زیادی آب و مواد شوینده صرف شده و این آب به محیط زیست باز نخواهد گشت. روش بهتری برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست وجود دارد که با استفاده از آن می توان به صورت روزمره به نظافت و مصارف شستشوی خانگی پرداخت. استفاده از دستگاه کارواش خانگی از بهترین روش های شستشو و نظافت می باشد که حد مصرف آب را به مقدار زیادی پایین آورده و باعث کاهش هدر رفتن منابع آبی می گردد.

چند تکنیک شستشو با کارواش خانگی برای کمک به محیط زیست

شستشو و نظافت خانگی به دلیل تداوم در شستشو و استفاده هر روزه، در صورت رعایت برخی نکات باعث ذخیره حجم زیادی از آب و کمک فراوانی به محیط زیست می شود. پس با درک لزوم دانستن این نکات، می توان با کمک به حفظ زیست محیط، از مزایای وجود این نعمت بزرگ الهی بهره جست.

 

انجام کار های نظافتی بر روی سبزه بجای آسفالت

شستشو با کارواش خانگیبه دلیل قابل حمل بودن دستگاه واترجت خانگی، می توان از آن در هر مکانی استفاده کرد. برخی از فرآیند های نظافتی مانند شستشوی خودرو و یا شستشوی برخی وسایل، می توانند در هر مکانی صورت گیرند. پیشنهاد می گردد تا این وسائل قابل حمل و دستگاه کارواش دستی را به چمن منتقل کرده و سپس بر روی آن شستشو داد. به این ترتیب آب حاصل از شستشو به داخل زمین می رود، زمین مواد شوینده مضر را از آب جدا کرده و آب تمیز به داخل زمین و به چرخه آبی محیط زیست باز می گردد. این در صورتی است که اگر بر روی آسفالت یا دیگر کف پوش ها انجام گیرد، آب با هر آلودگی به داخل فاضلاب ها منتقل شده و این آلودگی در آب بازگشتی به چرخه طبیعت باقی خواهد ماند.

 

استفاده از شوینده های قابل تجزیه و غیر سمی

نظافت با دستگاه کارواش خانگیبا استفاده از دستگاه کارواش خانگی، نیاز به مصرف مواد شوینده بسیار کم خواهد شد؛ چرا که فشار آب قدرت زدودن آلودگی های خانگی را خواهد داشت. اما در صورت نیاز به استفاده از برخی از انواع مواد شوینده بهتر است که نوع غیر سمی و قابل تجزیه تحت استفاده قرار گیرند. بدین ترتیب از آسیبات زیست محیطی، ضرر رساندن به زمین و سمی کردن تغذیه حیوانات جلوگیری خواهد شد.

 

انجام شستشو پس از باران

کارواش خانگیپس از بارش باران، وسائلی مانند خودرو که در محیط های بیرونی بوده اند، به طور کامل آب خورده اند و تا حد زیادی آلودگی کلی آن ها برطرف شده است. به همین ترتیب برای شستشوی آن نیاز به صرف مقدار آب کمتری می باشد که با توجه به آلودگی کم، فرآیند نظافت با همین میزان آب نیز انجام خواهد شد.

 

استفاده از کارواش خانگی با مصرف آب کم

شستشوی با کارواش خانگیدر حالت کلی دستگاه کارواش دستی خود نسبت به روش های دیگر شستشو و نظافت آب کمتری را مصرف خواهد کرد. اما برخی از انواع این دستگاه به صورت کم مصرف طراحی گشته اند و میتوانند چندین برابر مصرف آب را نسبت به دستگاه های معمولی کمتر کنند. پس می توان با انتخاب و خرید آن ها آسیبات به محیط زیست را بسیار کاهش داد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: