واتر جت آب گرم و اهمیت استفاده از آن در کاربرد های مختلف

30 بهمن 1395

واترجت ها دستگاه هایی هستند که برای شستشوی سطح زمین، ماشین آلات، دستگاه ها، تجهیزات و .. مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها که در دو مدل کلی آب سرد و آب گرم تولید می شوند، با پاشش آب فشار قوی آلودگی ها را به خوبی از بین می برند. آب ورودی به دستگاه از یک منبع خارجی، بوسیله یک پمپ فشار قوی و با فشار بالا به سمت شلنگ، لنس و نازل می رود. کارواش آب گرم با بهره گیری از سامانه گرم کن الکتریکی یا دیزلی، آب را با حرارت بالا به سطوح پاشیده و سریع تر و بهتر آلودگی ها را از بین می برد.

 

موارد استفاده از واتر جت آب گرم

شستشوی ماشین آلات با واتر جت آب گرمشوینده های فشار قوی که از یک سامانه گرم کن برای افزایش دمای آب استفاده می نمایند، عملکرد فوق العاده ای در از بین بردن آلودگی ها دارند. آلودگی هایی چون روغن، گریس و یا جرم به خوبی توسط واتر جت های آب سرد از بین نرفته و از این رو واترجت های آب گرم انتخاب مناسبی برای این کار می باشند. البته شاید با بالابردن فشار کاری واترجت آب سرد بعضی از این آلودگی از بین بروند اما از نظر اقتصادی خرید یک واترجت آب گرم به صرفه تر از یک نمونه آب سرد با فشار کاری بسیار بالا می باشد. در بعضی محیط ها و حتی صنایع حساس همچون صنایع غذایی، حرارت بالای آب شوینده های فشار قوی آب گرم قارچ ها و باکتری ها را حذف نموده و محیط کاملا بهداشتی را فراهم می آورد. همچنین در ورودی مغازه ها و مراکز خرید یا پیاده رو ها نیز ، ممکن است آدامس یا ماده چسبنده دیگری بر روی زمین چسبیده باشد. آب پر حرارت خروجی از واتر جت های آب گرم قادر است به سرعت این نوع آلودگی ها را نیز بر طرف نماید.

 

انواع کارواش آب گرم

شوینده های فشار قوی آب گرم، از جهات مختلف قابل بررسی هستند که در ادامه آن ها را به تفکیک توضیح می دهیم.

 

از نظر ابعاد

واترجت آب گرمواتر جت های آب گرم از نظر ابعاد در مدل های مختلفی عرضه شده اند. نمونه های صنعتی کوچک برای انجام امور روزانه و کم حجم استفاده می شوند. فروشگاه ها، گاراژ های کوچک و مزارع و دامداری های کم وسعت و صنایعی چون خودروسازی و کشاورزی، از جمله محیط هایی هستند که می توانند از این دستگاه استفاده نمایند. برای محیط هایی که علاوه بر زمان بیشتر انجام شستشو، فشار کاری بالاتری برای از بین بردن آلودگی ها نیاز دارند، معمولا مدل های با ابعاد بزرگ بکار می آید. امور شستشو در کارخانه های مرتبط با مواد غذایی و شستشوی ماشین آلات می تواند به این کارواش های صنعتی بزرگ سپرده شود.

 

از نظر نوع گرم کن

از بین بردن آلودگی روغنی با کارواش آب گرمشوینده های فشار قوی که آب گرم تولید می نمایند، معمولا از سوخت دیزل یا جریان برق استفاده می نمایند. واتر جت هایی که از سوخت دیزلی جهت گرم نمودن آب استفاده می نمایند، ابتدا آب پر فشار را وارد یک کویل استوانه ای می نمایند تا از طریق مشعل سامانه گرم شود. طراحی این گرم کن ها به گونه ای است که دمای آب با دبی بالا را نیز تا دماهای حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ درجه افزایش می دهند. توانایی بالا در افزایش دمای آب و همچنین امکان انجام بیش از ۴ ساعت شستشوی پیوسته، از مزایای واترجت های مجهز به گرم کن دیزلی می باشد. با قطع شدن جریان آب، این سامانه بطور خودکار خاموش می شود. افزایش دمای آب در بعضی مدل های این دستگاه، توسط جریان برق صورت می گیرد. در این نمونه ها، آب پر فشار با عبور از لوله های سامانه، توسط المنت های الکتریکی گرم می شود. سامانه گرمکن الکتریکی معمولا توانایی افزایش دمای آب را تا حدود ۸۰ درجه داشته و در تمامی محیط های داخلی و بیرونی قابل استفاده اند.

 

مزایای واترجت آب گرم

همانطور که اشاره شد، واتر جت های آب گرم توانایی بالایی در از بین بردن آلودگی های روغنی، گریس و جرم ها دارند. از دیگر مزایای این دستگاه ها، صرفه جویی در زمان و هزینه، کاهش زمان خشک شدن سطوح، ضد عفونی محیط و کاهش مصرف آب و مواد شوینده می باشند.

 

شستن گاوداری با کارواش صنعتی آب گرمصرفه جویی در زمان و هزینه

با استفاده از این دستگاه ها تا ۳۵ درصد می توان در زمان صرفه جویی نمود. با بکارگیری کارواش صنعتی آب گرم کاربر وقت خود را بیشتر به کارهای دیگر اختصاص داده و همچنین از حذف کامل جرم ها و باکتری ها اطمینان حاصل می کند. از نظر هزینه ممکن است خرید این دستگاه، در نگاه اول معقول به نظر نیاید اما در دراز مدت حتی موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود. این موضوع بیشتر بدلیل به حداقل رساندن استفاده از آب و مواد شوینده می باشد.

 

کاهش زمان خشک شدن

سطوحی که بر روی آن ها آب گرم پاشیده شده است، سریع تر خشک می شوند. در نتیجه با استفاده از نمونه های آب گرم واتر جت، رطوبت درون و اطراف دستگاه ها کاهش یافته و احتمال رشد قارچ و باکتری بر روی محیط مرطوب نیز به حداقل می رسد. بنابراین در صورتیکه به دنبال تمیز نمودن دستگاه ها پیش از استفاده از آن ها هستید، استفاد از واتر جت آب گرم سودمند تر و از نظر زمانی به صرفه تر است.

 

کاربرد واترجت آب گرم در شستشوی تجهیزات و ماشین آلاتضد عفونی محیط

واترجت ها با توجه به حرارت بالای آب خروجی از آن ها، می توانند در از بین بردن باکتری ها، قارچ ها و عوامل نامطلوب دیگر موثر باشند. بنابراین با استفاده از این دستگاه ها، محیط هایی چون مراکز درمانی، رستوران ها، صنایع غذایی و آشپرخانه های صنعتی به خوبی ضدعفونی می شوند.

 

کاهش مصرف آب و مواد شوینده

از آنجاییکه با استفاده از واترجت آب گرم، سرعت عملیات شست و شو افزایش می یابد، مصرف آب نیز بطور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. این دستگاه با حرارت بالا، قدرت از بین برندگی بالایی داشته و بنابراین لزوم استفاده از مواد شوینده را کاهش می دهد. در نتیجه در هزینه های افراد صرفه جویی شده و محیط زیست نیز کم تر آلوده می شود.



لینک های مفید:

واترجت صنعتی : فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: