آشنایی با طرز کار دستگاه پولیشر

16 شهریور 1399

امروزه برای تمیز کردن و نظافت مکان های مختلف به ویژه محیط های بزرگ دستگاه های پیشرفته ای طراحی شده اند که کار نظافت را برای نیروی انسانی ساده نموده اند و برای برطرف کردن هر گونه آلودگی روش و تجهیزاتی ویژه تولید شده است. پولیشر نام دستگاهی است که به صورت تخصصی برای صیقلی کردن کف و دیواره ها می پردازد. نوع حرکت و تمیز کردن این دستگاه به صورت عمیق بوده و طرز کار پولیشر بر اساس حرکت دایره ای برس ها می باشد. قسمت های دیگر دستگاه مانند مخزن آب، دسته کنترلی نیز در کنار برس به نظافت صنعتی می پردازند.

طرز کار پولیشر چگونه است؟

انواع سطوح می‌تواند با استفاده از پولیشر براق شود. پلیشر صرفا برای محیط های مسکونی و تجاری نبوده و در برخی صنایع برای برخی سطوحی که آلاینده ها به سختی در آنها نفوذ کرده باشند، قابل استفاده است. طرز کار پولیشر به شیوه ای است که حرکت دوار برس و اصطکاک آن با سطح موجب ایجاد گرما و براق شدن سطوح می شود. اگر تمیز کاری محیط به صورت مرتب انجام شود ولی باز سطح و دیوار ها براق و تمیز به نظر نرسند به دلیل وجود خطوطی است که بر سطوح مختلف ایجاد شده و آلودگی ها ممکن است در درز و شکاف ها نفوذ کرده باشند. این موارد با پولیش زدن سطح تا ح قابل توجهی رفع می گردد. طرز کار پولیشر عبارتند از:

– ابتدا محیط را از وسایل و تجهیزات اضافی خالی کنید تا دستگاه بتواند به راحتی در محیط حرکت کند و کلیه بخش های سطح تمیز گردد.

– کفپوش زمین باید حتما بررسی گردد تا با برسی که برای دستگاه انتخاب می شود مطابقت داشته باشد تا صدمه ای به کفپوش وارد نشود.

– با توجه به نحوه عملکرد پولیشر بهتر است نظافت صنعتی از کناره دیوار شروع شود. در تمیز کاری با پولیشر از موادی مانند واکس به منظور براق نمودن سطوح استفاده می شود.

نحوه صحیح پولیش سطوح

نحوه صحیح پولیش سطوح

مزایای استفاده از دستگاه پولیشر

از جمله مزایای به کارگیری دستگاه پولیش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– افزایش عمر کفپوش ها

استفاده از دستگاه پولیشر به منظور افزایش طول عمر کفپوش ها و بازگرداندن جلا از دست رفتن سطوح از اصلی ترین کاربردهای این دستگاه نظافت صنعتی می باشد، زیرا لایه برداری بسیار مناسب و بدون هیچ آسیبی ایجاد خواهد شد. طرز کار پولیشر ساده و به شیوه ای است که فقط برای نظافت و براق کردن از آن استفاده نمی شود و حتی بخش هایی از کف که دارای ناهمواری باشند را ترمیم خواهد نمود.

– کاهش نیاز به شستشو

در مکان های با رفت و ‌آمد زیاد سطوح با گذر زمان شفافیت خود را از دست داده و دیگر جلوه سابق را نخواهند داشت. براساس نحوه عملکرد این دستگاه نظافت صنعتی می توان با ایجاد لایه ای محافظ نظیر واکس کف و یا انواع جلادهنده ها از نشست مجدد آلودگی ها بر کفپوش جلوگیری کرده و نیاز به شستشو مجدد را کاهش داد.

– امکان به کارگیری ماده شوینده

طرز کار پولیشر متناسب با مدل دستگاه در مواردی متفاوت است، مثلا برخی از دستگاه ها دارای مخزن مواد شوینده نیز بوده که در حین چرخش برس به سطح پاشش می گردند. سطوح باید با برس های گوناگون که با جنس کفپوش مطابقت داشته باشد تمیز گردند. برس هایی که برای از بین بردن ناهمواری ها استفاده می گردد نیز با توجه به نوع ناهمواری متفاوت خواهند بود و هم سطح شدن را از طریق توزیع نیرو به شکل یکسان انجام می دهند.

امکان به کارگیری ماده شوینده در دستگاه پولیشر

امکان به کارگیری ماده شوینده در دستگاه پولیشر

– حذف آلودگی های عمیق

زمانی که در محیطی رفت و آمد زیاد باشد و یا انواع زباله های کوچک و بزرگ در محیط باقی مانده باشد، سطح محیط دچار آسیب و ناهمواری خواهند شد که تمیز کردن آن بسیار دشوار است. خطوطی که در سطوح بوجود می آید با دستگاه های نظافتی دیگر قابل تمیز شدن نبوده، اما با آشنایی از نحوه عملکرد پولیشر مبی توان دریافت که دستگاهی مانند اسکرابر توانایی های پولیشر را ندارد و فقط قدرت نظافت و برداشتن آلودگی ها را دارد.

– قابل استفاده در محیط های مختلف

طرز کار پولیشر نشان می دهد که این دستگاه می تواند به براق کردن انواع کف پوش ها با جنس های مختلف مانند سطوح پارکت، سنگ، بتن و سرامیک بپردازد. این نوع کفپوش ها می توانند در محیط هایی مانند مراکز تجاری و مسکونی، صنعتی و… وجود داشته باشند. اهمیت دستگاه پولیشر در بین ماشین های نظافت صنعتی کاملا مشخص است و باید به هنگام کار با این دستگاه مراقب استفاده صحیح از تجهیزات درست برای پولیشر بود زیرا انتخاب اشتباه نتیجه دلخواه را برای نظافت و شفاف کردن سطوح نخواهد داشت.

امکان استفاده از پلیشر در محیط های مختلف

امکان استفاده از پلیشر در محیط های مختلف

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: