راهنمای استفاده از دستگاه واترجت صنعتی

9 تیر 1397

دستگاه واترجت صنعتی ، با تجهیز به پمپ فشار قوی، اغلب برای شستشوی سطوح آلوده بوسیله آب پر فشار طراحی و تولید می شود. این دستگاه به منظور افزایش طول عمر و بازدهی نیازمند نگهداری و استفاده صحیح است. در این زمینه دستورالعمل هایی وجود دارد که دنبال کردن آن موجب سود دهی حداکثری واترجت می شود. در این مقاله نکاتی مهم برای استفاده صحیح از این شوینده فشار قوی بیان می گردد.

اقدامات لازم برای استفاده صحیح از واترجت

گام اول، اتصال تجهیزات دستگاه

نصب تجهیزات واترجتابتدا دستگاه واترجت خریداری شده را از کارتن آن بیرون بیاورید.­ در ادامه با توجه به دفترچه راهنمای آن، بخش های مختلف دستگاه را به هم متصل نمایید. یک طرف شلنگ فشار قوی را به پمپ و طرف دیگر را به شلنگ باغبانی متصل کنید. طرف دیگر شلنگ را به یک منبع یا شیر آب وصل نمایید. تفنگی را به لنس و نازل متصل کرده و مخزن سوخت دستگاه ( مدل های دیزلی و بنزینی) را پر کنید. اکنون دستگاه آماده استفاده می باشد.

گام دوم، روشن کردن دستگاه

واترجت الکتریکی را به پریز برق بزنید. این دستگاه با توجه به اتصال به جریان مستقیم برق در محیط های با دسترسی مناسب به الکتریسیته قابل استفاده است. حتما توجه کنید که به دلایلی ایمنی، کلید روشن / خاموش دستگاه بعد از اتصال واترجت به پریز برق در وضعیت on قرار گیرد. در مدل های دیزلی بعد از پر کردن مخزن سوخت، دستگاه قابل استفاده است.

 

گام سوم، اعمال فشار آب مناسب

ایمنی واترجتبعد از روشن کردن دستگاه کارواش صنعتی ، منبع آب را باز کنید. تفنگی را فشار دهید تا آب از نازل دستگاه خارج شود. با توجه به اینکه در ابتدای عملکرد پمپ، آب بطور کامل داخل آن نشده، ممکن است فشار آب مورد انتظار شما نباشد. به همین دلیل بهتر است در ابتدای فرآیند نظافت، آب را بر روی یک سطح دیگر بگیرید و سپس با رسیدن فشار آب به مقدار مورد نظر، آب را بر روی سطح آلوده پاشش نمایید.

گام چهارم، رعایت نکات ایمنی

نوع نازل تعیین کننده نحوه پاشش آب است. اگر نیازمند یک نازل دیگر هستید، پاشش آب از تفنگی را متوقف و با جدا کردن نازل قبلی، نازل جدید را متصل نمایید. حتما از اتصال محکم تفنگی و نازل اطمینان حاصل کنید. همچنین فاصله ایمنی مناسب نازل برای سطح را رعایت نمایید. برای عملکرد بهتر نظافت کناره ها و گوشه ها، نازل صفر درجه یا نازل های با زاویه کوچک پیشنهاد می گردد.

 

گام پنجم، نگهداری دستگاه

واترجتبعد از پایان فرآیند نظافت، دستگاه باید به محلی مناسب جهت نگهداری برده شود. برای اینکار ابتدا شلنگ باغبانی را از منبع آب جدا کنید و برای یک دقیقه، تفنگی را فشار دهید تا آب داخل پمپ بطور کامل بیرون بیاید. تخلیه پمپ به منظور افزایش طول عمر آن اهمیت ویژه ای دارد. اکنون، کابل برق، تفنگی و لنس و نازل را بردارید و در جای مشخص شده روی دستگاه قرار دهید. در صورت عدم استفاده از دستگاه واترجت دیزلی برای مدت زمان طولانی، مخزن سوخت آنرا نیز تخلیه نمایید.

 

 

انواع نازل واتر جت برای کاربرد های مختلف

نازل واترجتنازل های مختلف واترجت برای کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نازل صفر درجه برای شستشوی کناره ها، بین کاشی ها و حذف آلودگی های عمیق کاربرد دارد. نازل ۱۵درجه برای نظافت سطوح کف و دیوار ها، نازل ۲۵ درجه برای شستشوی حیاط خلوت، خودرو و بدنه قایق، نازل ۴۰ درجه برای شستشوی سطوح وسیع مانند دیوار های گچی و محوطه های وسیع و نازل ۶۵ درجه برای شستشوی سطوحی که به فشار آب بالایی نیاز ندارند، استفاده می شود.

 

 

جمع بندی

با دنبال کردن گام های ذکر شده، می توانید آلودگی های سطوح را به خوبی برطرف کنید و محیط زیبا و تمیزی را فراهم نمایید. در صورتیکه کاربر جدید واترجت هستید حتما باید قبل از استفاده از این دستگاه، دفترچه راهنمای آن را مطالعه فرمایید. داشتن اطلاعات کافی در مورد دستگاه همواره مزایایی را به همراه خواهد داشت و مشکلات احتمالی به راحتی قابل حل هستند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: