کاربرد دستگاه های نظافتی در صنایع سیمان

1 اردیبهشت 1397

در صنایع سیمان، یکی از فعال ترین صنایع در زمینه تولید مواد ریز و پودری می باشد. در این صنایع ، بخش های مختلفی مانند تخلیه و بارگیری، بسته بندی و نوار نقاله وجود دارد. در این بخش ها و در حین فرآیند های تولید و جابجایی مواد پودری پراکنده می شوند. جمع آوری ایمن و سریع این مواد و دیگر آلودگی های موجود در محیط بایستی بوسیله تجهیزات نظافتی کارآمد سوییپر ، جاروبرقی و حتی اسکرابر انجام گیرد. در ادامه نحوه عملکرد این دستگاه ها و نوع کاربرد آن ها در صنایع سیمان بیان می شود.

 

اهمیت استفاده از تجهیزات نظافتی در صنعت سیمان

مکنده صنعتی صنایع سیماندر صنایع سیمان، مواد پودری گرد و غباراتی در محیط ایجاد می کنند که خطراتی را برای سلامتی کارمندان در پی دارند. همچنین مواد پودری بر روی عملکرد تجهیزات و ماشین آلات تاثیر گذارند و بنابراین باید از بین بروند. برای رفع چنین مشکلاتی، استفاده از تجهیزات نظافتی ضرورت پیدا می کند. بعلاوه برای بازیابی مواد پودری که در فرآیند های مختلف بر روی زمین یا تجهیزات ریخته می شوند، می توان از دستگاه های نظافت صنعتی استفاده کرد.

 

 

دستگاه های نظافت صنعتی پر کاربرد در صنایع سیمان

در صنایع سیمان برای کاربرد های مختلف از دستگاه های نظافتی جاروبرقی صنعتی، مکنده مرکزی، سوییپر، اسکرابر و حتی واترجت صنعتی استفاده می شود.

جمع آوری مواد پودری با جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیجاروبرقی صنعتی به منظور جمع آوری مواد پودری در فضاهای داخل کارخانه استفاده می شود. این دستگاه با قدرت مکش بالای خود، ذرات ریز و مواد پودری را جمع آوری می کند و سطح بالایی از بهداشت را برای کارکنان فراهم می نماید. قدرت مکش بالا، نازل مناسب با نوع آلودگی، سیستم فیلتراسیون قوی و مخزن بزرگ از معیار های انتخاب مکنده صنعتی در صنایع سیمان هستند. معمولا برای افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از بازگشت ذرات به محیط، از یک فیلتر هپا در ساختار جاروبرقی استفاده می گردد. جمع آوری ذرات ریز در نواحی با دسترسی دشوار نیز به کمک نازل های مخصوص جاروبرقی قابل انجام است. استفاده از مکنده مرکزی یا متحرک به فضای کاری و وسعت آن بستگی دارد.

 

بازیابی سیمان با مکنده صنعتی

موادی که در حین فرآیند های تولید یا جابجایی بر روی نوار نقاله هدر رفته و بر روی سطح زمین ریخته می شوند، باید به نحوی جمع آوری گردند. بازیابی این مواد از هدر رفتن آن ها جلوگیری کرده و هزینه های تولید و تهیه مواد اولیه را کاهش می دهد. جمع آوری این مواد و استفاده مجدد از آن ها بوسیله دستگاه های مکنده صنعتی قابل انجام است.

 

نظافت محیط با دستگاه های سوییپر و اسکرابر

سوییپر اسکرابرمحیط های بیرونی کارخانجات سیمان دارای وسعت زیادی هستند و به همین دلیل نظافت آن ها نیازمند استفاده از تجهیزات نظافتی کارآمد و توانمندی می باشد. همچنین در محیط های داخلی، آلودگی های حجیم و درشت ایجاد می شوند که جمع آوری آن ها موجب افزایش سطح بهداشت محیط می گردد. سوییپر صنعتی یک دستگاه کارآمد برای انجام سریع و با کیفیت امور نظافتی به حساب می آید. سویپر بصورت مکانیزه و بوسیله برس های مرکزی و جانبی، آلودگی ها را از روی سطح زمین جمع می کند. اسکرابر ها نیز به منظور شستشوی سطح و تمیز کردن محیط های داخلی کارخانجات سیمان و انبار ها کاربردی هستند. برس زنی و پاشش آب و بطور همزمان تی کشی و مکش آلودگی ها توسط اسکرابر انجام می گیرد. البته دستگاه سوییپر اسکرابر ، از بهترین روش ها برای تمیز کردن محیط کارخانجات سیمان می باشد. این دستگاه فرآیند های جاروب و شستشوی سطح را با هم و بطور دقیق انجام می دهد.

 

شستشوی تجهیزات و سطوح با واترجت صنعتی

شستشوی تجهیزات در صنایع سیمان با واترجت صنعتیواترجت صنعتی از دیگر تجهیزات نظافت صنعتی است که در صنایع سیمان کاربرد دارند. این دستگاه، از آب پر فشار برای از بین بردن آلودگی های سطح زمین و تجهیزات بهره می برد. در صنایع سیمان از این دستگاه برای شستشوی ماشین آلات، تاسیسات، کف پارکینگ ها، دیوار ها، مخازن و لوله ها استفاده می شود. انتخاب نوع نازل، فشار کاری و دبی مورد نیاز و دیزلی یا الکتریکی بودن از مواردی است که قبل از تهیه واترجت صنعتی باید به آن ها توجه نمود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: