کاربرد تجهیزات نظافتی در صنایع سنگین

15 اردیبهشت 1397

در صنایع سنگین، حجم بسیاری از تاسیسات و تجهیزات با آلودگی های اغلب زیاد موجود هستند. بنابراین نظافت محیط در چنین صنایعی نیازمند استفاده از تجهیزات نظافتی قدرتمند می باشد. این تجهیزات باید فضای کاری سنگین و سایش بالا را تحمل کنند. سوییپر صنعتی، اسکرابر و جاروبرقی از جمله این دستگاه ها هستند که مدل های با کیفیت و مستحکم آن ها به منظور پاکسازی محیط در صنایع سنگین کاربرد دارد.

 

صنایع سنگین و ضرورت استفاده از دستگاه های نظافتی در این صنایع

کاربرد جاروبرقی در ریخته گریبطور کلی صنایع سنگین، دارای تولیدات صنعتی با وزن سنگین یا فرآیند های تولیدی سنگین و دشوار هستند. بنابراین در اکثر این صنایع، افراد با حجم زیادی از آلودگی های شدید روبرو می باشند. بکارگیری تجهیزات نظافتی پر قدرت مانند جاروبرقی صنعتی، سوییپر و جاروی مرکزی قادرند ایمنی و سطح سلامت را ارتقا و هزینه های نظافت را کاهش دهند. در ادامه برخی از صنایع سنگین و کاربرد های تجهیزات نظافتی در آن ها تشریح می شود.

 

 

نظافت صنایع ریخته گری با سوییپر و مکنده صنعتی

سوییپر صنعتیصنایع ریخته گری، تا حد زیادی دارای حساسیت های مربوط به سلامت کارمندان و کارگران هستند. تمیز بودن محیط در این صنایع، کار را آسان تر، سریع تر، کم خطر تر و پر بازده تر می نماید. در صنایع ریخته گری، از مکنده صنعتی برای جمع آوری آلودگی ها و بازیابی مواد و از دستگاه سوییپر برای نظافت محیط های بیرونی وسیع استفاده می شود. دستگاه های مکنده و کف شوی در این صنایع، مزایایی مانند کاهش زمان نظافت، بازیابی مواد، افزایش ایمنی، کاهش هزینه ها و منظم تر کردن مجموعه را فراهم نموده اند. با استفاده از مکنده ها می توان مواد ریخته شده از روی نوار نقاله ها را بر روی سطح زمین جمع آوری و مجددا بهره برد. آلودگی های سطح انبار ها، فضاهای تولید مواد و دیگر بخش های وسیع در صنایع ریخته گری نیز به کمک دستگاه سوییپر از بین می روند. سوییپر های دیزلی یا دوگانه سوز، بوسیله برس های جانبی و مرکزی آلودگی ها را جمع آوری می نمایند. قدرت بالای این دستگاه ها و ساختار مستحکم آن ها، شرایط را برای نظافت عمیق چنین محیط هایی میسر نموده است.

 

نظافت کارخانجات سیمان با مکنده های صنعتی تخصصی

کاربرد مکنده در صنایع سیماندر صنایع سیمان، پودری بودن مواد، تمیز نگه داشتن محیط را به یکی از دغدغه های مهم تبدیل نموده است. استفاده از تجهیزات نظافتی مانند جاروبرقی یا سوییپر در این صنایع، مزایایی مانند کاهش زمان نظافت، بازیابی حجم بالایی از مواد، افزایش ایمنی و کاهش هزینه ها را فراهم می نماید. مکنده های قدرتمند بطور گسترده در اطراف کلینکر و دستگاه آسیب کننده سیمان قابل استفاده هستند. نصب لوله های ثابت و اتصال آن ها به یک واحد مکش در این زمینه پیشنهاد می گردد. سطح ایمنی بالای دستگاه امکان بازیابی ایمن مواد را فراهم کرده است.

 

نظافت مراکز زباله سوزی با سویپر و مکنده صنعتی

کاربرد سوییپر در زباله سوزیدر محیط کار مراکز زباله سوزی، گرد و غبار فرار یک خطر قابل توجه برای سلامتی اپراتور ها می باشد. استفاده از یک مکنده مرکزی، جاروبرقی صنعتی به همراه سویپر و اسکرابر صنعتی، موجب جمع آوری کامل گرد و غبار و تمیز و ایمن شدن محیط می گردد. جاروی مرکزی، خاکستر های اطراف کوره ها و گرد و غبار را بطور همزمان از چندین ورودی جمع آوری می کند و به مخزنی که بیرون از محیط کار قرار دارد، منتقل می نماید. جاروبرقی های صنعتی نیز با قدرت مکش بالا برای جمع آوری انواع آلودگی های حجیم کاربرد دارد. همچنین در انتهای یک دوره کاری، استفاده از سوییپر می تواند منجر به جمع آوری گرد و غبار خطرناک انباشته شده روی سطح زمین گردد. حسن ختام فرآیند نظافت، استفاده از دستگاه اسکرابر برای شستشو و خشک کردن سطح زمین می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: