مزایای خرید یک جاروبرقی صنعتی از نقطه نظر هزینه کل مالکیت

16 بهمن 1395

بدون شک هزینه خرید یک جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی در مقایسه با مبلغ مورد نیاز برای خرید یک تی یا جاروی دستی بسیار بالاتر می باشد و این مطلب کاملا صحیح است که قیمت یک جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی معادل با صدها تی یا جاروی دستی خواهد بود. با در نظر گرفتن این نکته آیا به راستی زمان آن فرا رسیده است که روش های ساده و سنتی نظافت محیط کار خود را کنار گذاشته و با صرف هزینه ای قابل توجه نسبت به خرید یک جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی اقدام نمایید؟ اگر در یک محیط صنعتی به ویژه در صنایع شیمیایی، داروسازی، غذایی یا فولاد و فلزکاری مشغول به فعالیت هستید و در مورد مقرون به صرفه بودن خرید یک جارو برقی صنعتی همچنان دچار تردید می باشید، مقاله حاضر را مطالعه بفرمایید.


هزینه کل مالکیت مرتبط با جارو برقی صنعتی یا نیمه صنعتی

خرید جاروبرقی صنعتی به صرفه از لحاظ هزینه کل مالکیتهزینه کل مالکیت یا TCO یکی از مفاهیم جدید مطرح شده در حوزه صنعت و تجارت می باشد که امروزه اهمیت بسیاری در سرتاسر دنیا پیدا کرده است. به زبان ساده هزینه کل مالکیت، مجموع هزینه های مرتبط با یک تصمیم خاص می باشد نه تنها هزینه های اولیه مانند خرید سخت افزار یا نرم افزار. اگر خرید یک جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی را نه از لحاظ قیمت دستگاه بلکه از منظر هزینه کل مالکیت بررسی نماییم، نه تنها هزینه یک جاروبرقی صنعتی کمتر از سیستم تی و جاروی دستی خواهد بود بلکه در حقیقت این ابزار کاربردی و مفید به صرفه جویی اقتصادی در مجموعه شما به نحو قابل توجه کمک خواهد نمود. برای روشن شدن بیشتر قضیه، مواردی را که یک جاروبرقی صنعتی مطابق با آنها متضمن مزیت هزینه کل مالکیت می باشد، در ادامه بررسی خواهیم کرد:


بالا بودن طول عمر جارو برقی صنعتی در مقایسه با تی یا جاروی دستی

عمر کوتاه جاروی دستی در مقایسه با جاروبرقیتی ها و جاروهای دستی، ابزارهای نظافت گران قیمتی نیستند اما طول عمر بالایی نیز ندارند. بسته به وسعت کارگاه تولیدی یا کارخانه، نوع آلودگی موجود و تعداد دفعات نظافت و کاربرد این ابزار، غالبا هر چند ما یک بار باید تی و جاروی خود را با یک ست جدید، جایگزین نمایید. در مقابل، یک جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی باکیفیت به مدت ۱۵ الی ۲۰ سال برای شما قابل استفاده خواهد بود.


سرعت بالای جاروبرقی صنعتی در مقایسه با جاروب کردن دستی

سرعت کم ابزار نظافت دستی در مقایسه با ابزار نظافت صنعتی مکانیزهانجام عملیات نظافت با دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی، در مقایسه با تی ها و جاروهای دستی بسیار سریع تر می باشد. این مسأله چرخه نظافت شما را کوتاه تر می نماید که به معنای طولانی تر شدن چرخه تولید می باشد.
کوتاه بودن زمان وقفه در کار= تولید بیشتر= درآمد و سود بیشتر




سطح بالاتر ایمنی در برابر انتقال آلودگی

جاروی دستی عامل انتشار گرد و غبارجاروب کردن تنها باعث برخاستن گرد و غبار و ذرات و انتشار آنها در هوا می گردد. این عمل می تواند باعث انتقال آلودگی بعنوان مثال باکتری ها، عوامل آلرژی زا یا ترکیبات دارویی فعال گردد. انتقال آلودگی به معنای لزوم دور ریختن مقدار قابل توجهی از مواد می باشد. در بدترین حالت ممکن، انتقال آلودگی می تواند منجر به شکایت کارکنان یا مصرف کننده از شما گردیده و مبلغ قابل توجهی را به مجموعه شما تحمیل نماید. یک جاروبرقی صنعتی با سیستم فیلتراسیون چند مرحله ای از انتقال آلودگی در محیط کار شما به نحو موثر جلوگیری می نماید.


محافظت بهتر در برابر گرد و غبار قابل اشتعال

عدم استفاده از جارو برقی صنعتی و انفجار در اثر ذرات قابل اشتعال

جاروب کردن همچنین می تواند مشکلات پیرامون گرد و غبارات قابل اشتعال را تشدید نموده و منجر به ایجاد ابری از ذرات قابل اشتعال گردد که برای انفجار نیازمند تنها یک جرقه است. در مقابل، مکنده صنعتی ، ذرات قابل اشتعال را کاملا جمع آوری نموده و از بروز انفجار جلوگیری می نماید.


تطابق با استانداردهای ایمنی و بهداشتی صنعت

در بسیاری از موارد، کاربرد تی و جارو در محیط، استانداردهای بهداشتی و ایمنی مورد نیاز را تأمین نکرده و دست یابی به سطح استاندارد تعیین شده توسط مرجع ذی صلاح تنها در گرو کاربرد یک جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی کارآمد می باشد. عدم رعایت استانداردها می تواند جریمه های سنگینی را به مجموعه شما تحمیل نموده و در موارد حادتر با لغو پروانه استاندارد شما، اعتبار و منافع شما را به شکل جدی به خطر اندازد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: