حفظ و نگهداری صحیح از دستگاه جاروبرقی صنعتی

6 فروردین 1397

جاروبرقی صنعتی یکی از تجهیزات مدرن و کارآمد نظافتی می باشد که به منظور دستیابی به بالاترین سطح بهداشت محیطی و بازده حداکثری دستگاه نگهداری و رسیدگی به آن بسیار حائز اهمیت می باشد. به میزان کاربرد جاروبرقی صنعتی در فرآیند نظافت، رسیدگی و بازبینی این دستگاه ضرورت می یابد. به عنوان مثال در صورتی که از یک دستگاه جاروبرقی صنعتی به دفعات و در مدت زمان طولانی استفاده شود بهتر است به صورت منظم تری تمامی بخش های دستگاه جاروبرقی مورد بررسی قرار گیرد. در این حالت عملکرد بهینه دستگاه قابل دسترسی بوده و این دستگاه کارایی مطلوبی در محیط های صنعتی خواهد داشت.



بازبینی فیلتر جاروبرقی صنعتی

یکی از بخش های مهم دستگاه جاروبرقی صنعتی فیلتر آن می باشد. فیلتر از بازگشت ذرات آلودگی به محیط جلوگیری به عمل می آورد. هرچه فیلتراسیون دستگاه جاروبرقی صنعتی قدرتمندتر باشد، سطح بهداشت محیط نیز ارتقا می یابد. بازبینی فیلتر به منظور اطمینان از عملکرد مطلوب این بخش ضرورت می یابد. در فرآیند نظافت، فیلتر دستگاه در معرض آلودگی های بسیاری قرار می گیرد. انواع سیستم های نظافت فیلتر در دستگاه های جاروبرقی صنعتی قرار دارند که عملکرد متناسب فیلتر را تضمین می نمایند.

 


نظافت فیلتر

انواع سیستم های نظافت فیلتر از قبیل تکاننده اتوماتیک و دستی هستند. در مدل های پیشرفته مکنده صنعتی از انواع سیستم های هوشمند و اتوماتیک تکاننده فیلتر استفاده می شود. این سیستم ها در مدت زمان منظمی فیلتر را تکان داده و منافذ آن را باز می کنند. این سیستم ها علاوه بر بهینه سازی فرآیند نظافت فیلتر سلامت آن را حفظ نموده و از هزینه های ناشی از ناکارآمدی فیلتر و در نهایت تعویض آن جلوگیری به عمل می آورند. در انواع سیستم های نظافت فیلتر دستی، کاربر وظیفه دارد که ب کمک اهرم مخصوص فیلتر را تکان داده و آلودگی ها را از میان منافذ دستگاه خارج نماید. در طول بازه های زمانی معین فرد این عملیات را به انجام رسانده و از سلامت فیلتر اطمینان کافی را کسب می نمایند.

 

 

 

تعویض فیلتر

گاهی بر اثر عوامل متفاوت فیلتر دچار آسیب های همچون پارگی و یا خوردگی می شود و آلودگی ها پس از نظافت به میزان دوچندان به محیط اطراف باز می گردند. در این صورت تعویض فیلتر ضرورت داشته و مطابق با نوع فیلتر دستگاه کاربر موظف است اقدام به تعویض آن نماید. رعایت نکات ایمنی حین تعویض فیلتر دستگاه جاروبرقی صنعتی الزامی می باشد.

 

 

 

بازبینی خرطومی دستگاه مکنده

در مواردی کاربر متوجه عملکرد نامتناسب دستگاه می شود و مشاهدات وی حاکی از آن است که ذرات آلودگی به خوبی از سطح قابل حذف نمی باشند. این عامل ناشی از افت فشار و یا مکش نامتناسب دستگاه می باشد. در اغلب موارد اشیا درون لوله خرطومی به دام افتاده و از مکش متناسب ذرات جلوگیری به عمل می آورند. گاهی اوقات نیز خرطومی دچار پیچ خوردگی و پارگی شده است. با بازبینی خرطومی امکان دستیابی به بازدهی بهینه دستگاه جاروی صنعتی فراهم می آید. در صورت نیاز اقدام به تعویض خرطومی دستگاه جاروبرقی صنعتی نمائید.

 

 

 

 

 

بررسی های ظاهری دستگاه

دستگاه های جاروبرقی صنعتی متشکل از مخازن بزرگ، چرخ های هرزگرد ( به منظور سهولت در حمل و نقل )، درب و منافذ می باشند. بازبینی هر یک از این بخش ها الزامی می باشد. رسیدگی به چرخ ها به ویژه در محیط های با حجم بالای آلودگی های تیز و برنده بسیار مهم می باشد. منافذ دستگاه همچون فواصل بین درب مخزن و بدنه و عایق بندی مطلوب آنها تاثیر بسزایی بر عملکرد دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارد. در صورت وجود شکاف در هر یک از این بخش ها، فشار جاروبرقی صنعتی کاهش یافته و در نهایت عملکرد دستگاه مختل می شود. اما با بازبینی دوره ای این قسمت ها از آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل می آید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: