اقدامات اولیه جهت استفاده صحیح از دستگاه اسکرابر

25 تیر 1397

امروزه عملیات نظافت و شستشوی سطوح کف با استفاده از تجهیزات مدرن نظافتی امکان پذیر گردیده است. در محیط های وسیع مشکلات موجود در حیطه نظافت که اغلب شامل زمانبر بودن فرآیند، مصرف بی رویه انرژی و استفاده از تعداد زیادی نیروی انسانی بود، با استفاده از این تجهیزات رفع گردید. دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی دستگاهی کارآمد جهت شستشوی آلودگی های به وجود آمده بر سطوح کف می باشد. اقدامات اولیه ای در جهت دستیابی به بازدهی حداکثری دستگاه اسکرابر ضرورت دارد. در این مقاله به صورت اجمالی، اقدامات اولیه و الزامی مورد اجرا قبل از استفاده از دستگاه اسکرابر را تشریح می نمائیم.


شارژ کامل باتری

دستگاه های اسکرابر در انواع برقی و باتری دار موجود می باشند. منبع انرژی در انواع اسکرابر باتری دار از نوع باتری های قابل شارژ اسیدی، AGM یا ژل می باشند. قبل از هر بار استفاده از دستگاه اسکرابر باتری دار ابتدا باتری دستگاه را به طور کامل شارژ نمائید. دستگاه های اسکرابر باتری دار به صورت میانگین با هر بار شارژ باتری و در هر ساعت، مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر مربع را مورد شستشوی قرار می دهند. به منظور افزایش طول عمر این باتری ها شارژ کامل آنها ضرورت دارد.

 

 

کنترل اتصالات

دستگاه اسکرابر متشکل از چند بخش اصلی می باشد، یکی از این بخش ها اتصالات شلنگ ها و خرطومی مکش آب هستند. در صورت وجود هرگونه مشکل اعم از خوردگی، آسیب و محکم نبودن این اتصالات، آب یا مواد شوینده به بیرون نشت پیدا کرده و عملکرد دستگاه را مختل می کنند. قبل از شروع به استفاده از دستگاه اسکرابر ابتدا کلیه اتصالات دستگاه را کنتر نموده و در صورت وجود مشکلاتی همچون آسیب دیدگی هر یک از آنها اقدام به تعویض قطعه مورد نظر نمائید.

 

 

 

مطالعه دفترچه راهنما

دستورالعمل کار با دستگاه و چگونگی عملکرد هر یک از بخش ها در دفترچه ای به صورت کامل درج می گردد. دفترچه راهنمای دستگاه اسکرابر به کاربر این امکان را می دهد که به خوبی توان کار با دستگاه را داشته و با هر یک از قسمت های دستگاه آشنا گردد. علاوه بر این با مطالعه این دفترچه کاربر توان تصمیم گیری صحیح را در هنگام مواجهه با مشکلات بدست آورده و در مواقع لزوم قادر به رفع مشکلات ساده و احتمالی دستگاه می باشد.

 

 

 

بکارگیری برس مناسب

برس در دستگاه اسکرابر نقش اساسی را ایفا می نماید زیرا جداسازی کامل آلودگی ها از سطوح کف به کمک برس ها امکان پذیر گردیده است. اما برس اسکرابر که از جمله اقلام مصرفی دستگاه به شمار می رود، در روند استفاده از دستگاه اسکرابر، دچار خوردگی و آسیب می شود. جهت دستیابی به بازدهی بهینه دستگاه، تعویض برس به صورت منظم الزامی می باشد. قبل از شروع به استفاده از اسکرابر برس دستگاه را کنترل نموده و برس مناسبی مطابق با جنس کفپوش و میزان آلودگی موجود بر سطح انتخاب نمائید.

 

 

آماده سازی محیط

قبل از رون نمودن دستگاه کفشور صنعتی ابتدا به محیط عملیاتی توجه نمائید. وجود موانع و آلودگی های خشک بر سطوح، عملیات شستشوی کف با استفاده از اسکرابر را با مشکلات بسیاری مواجه می نماید. لذا قبل از شروع به کار و روشن نمودن دستگاه کف شوی صنعتی محیط عملیاتی را از هر گونه مانع و آلودگی پاکسازی نمائید.

 

 

 

شروع عملیات شستشوی کف با اسکرابر

در مرحله آخر پس از رعایت کلیه موارد فوق الذکر، کاربر می تواند دستگاه را روشن نموده و عملیات شستشوی کف را آغاز نماید. در این مورد پیشنهاد می شود کاربر محیط عملیاتی را با خطوطی ذهنی تقسیم نماید. در این صورت عملیات شستشوی کف را به صورتی کاملا هدفمند به انجام می رسانند. آغاز فرآیند شستشوی کف از بخش های کم تردد و قسمت های دورتر نسبت به درب ورودی می تواند بسیار مناسب باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: