جمع آوری آلودگی های خطرناک بوسیله مکنده صنعتی مجهز به فیلتر هپا

26 اسفند 1396

کارمندان و کارگران یک محیط صنعتی، نیازمند شرایطی مناسب و ایمن جهت انجام وظایف خود هستند. حفظ ایمنی افراد و جلوگیری از ایجاد مشکلات تنفسی و دیگر بیماری ها از وظایف مهم کارفرما ها بخصوص در محیط های صنعتی حساس با آلودگی های خطرناک می باشد. برای ایمن کردن محیط کار و بهبود عملکرد نیروهای کار، استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلتر قدرتمند، پیشنهاد می گردد. در این مقاله ویژگی های این دستگاه و مزایای استفاده از آن بررسی می شود.

 

نوع آلودگی خطرناک محیط های صنعتی

جاروبرقی صنعتیخطرات ناشی از سرب، آزبست و مواد سمی بر هیچ کس پوشیده نیست. این آلودگی ها و غبارات ناشی از آن ها در بعضی از محیط های صنعتی، فلز کاری و .. در محیط پخش می شوند. پیمانکاران موظف هستند که نیروهای خود را از خطرات مضر ناشی از این آلودگی ها محافظت نمایند.

 

 

 

معرفی جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی مدل پیشرفته تر جارو برقی خانگی است که از موتور، بدنه و سیستم فیلتراسیون قدرتمند تری بهره می برند. ساختار صنعتی و بدنه مقاوم این دستگاه ها ، به خوبی با شرایط کاری در محیط های صنعتی سازگار است. جاروبرقی صنعتی برای حذف ذرات ریز از فیلتر ایمنی هپا بهره می برد.

 

فیلتر هپا

فیلتر هپافیلتر ایمنی هپا با نام مخفف HEPA که بر گرفته از عبارت High Efficiency particulate air است، شناخته می شود. فیلتر هپا بسته به نوع الیاف آن قادر است ذرات ریز را تا حد سه دهم میکرون جذب نماید. این فیلتر ها معمولا دارای ساختار کارتریجی هستند و بعنوان فیلتر ایمنی در ساختار جاروبرقی ها و در محیط های حساس مانند صنایع غذایی و دارویی استفاده می شوند. بعد از مدتی، منافذ فیلتر هپا دچار گرفتگی می گردد و کاربر باید آن را نظافت نماید.

 

 

 

راه کار حذف آلودگی های سربی

آلودگی های خطرناک ذکر شده باید بطور موثر و منظم از محیط کار حذف شوند. تجهیزات مورد استفاده جهت انجام این فرآیند، باید سازگاری کاملی با قوانین حفاظت از محیط زیست و نیروهای کار باشند. دستگاه جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلتر هپا از موثرترین این تجهیزات است که گرد و غبار محیط را به حداقل برساند. این فیلتر ها که فیلتر ایمنی نیز نامیده می شوند، ذرات بسیار ریز در حد یک میکرون را به دام می اندازند. در نتیجه محیطی تمیز و به دور از آلودگی های خطرناک و غیر خطرناک ایجاد می شود.

 

روش های تایید شده استاندارد های بین المللی برای محدودسازی آلودگی های سرب

مکنده صنعتیبر طبق استاندارد های بین المللی RRP :

۱-دیوار ها باید بوسیله یک جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلتر HEPA و یا یک پارچه مرطوب تمیز شوند.

۲-دیگر سطوح و اجسام موجود در محیط کار باید بوسیله مکنده صنعتی دارای فیلتر هپا نظافت شوند.

۳-دستگاه هایی مانند ساب زن، گریندر و دیگر ابزار های قدرتمند ممنوع هستند، مگر اینکه در کنار آن ها از سیستم دارای فیلتر هپا استفاده شود.

 

خصوصیات مکنده های صنعتی مجهز به فیلتر هپا برای حذف غبارات سربی

۱جاروبرقی صنعتی-سیستم فیلتراسیون قدرتمند چند مرحله ای همراه با فیلتر ایمنی هپا

۲-جذب ۹۹.۹۷ درصد ذرات و غبارات به کوچکی ۳/۰ میکرون بوسیله فیلتر هپا

۳-قابلیت اتصال به ابزار های کار جهت جمع آوری گرد و غبار خطرناک قبل از انتشار در محیط

 

 

 

جمع آوری آزبست و کپک

بر طبق استاندارد های موجود، مکنده های صنعتی مجهز به فیلتر هپا، در حذف آلودگی های خطرناک آزبست که در طول فرآیند های بازسازی و آماده سازی محیط ایجاد می شود، پیشنهاد می گردند. فیلتر های هپا، حذف و جلوگیری از بازگشت کپک و ذرات آزبست به محیط را تضمین می کنند. جاروبرقی های صنعتی با کیفیت برای جمع آوری ایمن آزبست از کیسه های مخصوص بهره می برند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: