نحوه نگهداری از واترجت صنعتی و افزایش طول عمر آن

20 آبان 1396

دستگاه واترجت صنعتی ، یکی از پر کاربرد ترین دستگاه ها جهت شستشوی سطوح می باشد. این دستگاه که از آب پر فشار جهت حذف آلودگی ها استفاده می نماید، مانند دیگر دستگاه ها به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. توجه به این موضوع در افزایش کارایی دستگاه و طول عمر آن بسیار موثر است. در این مقاله امور نگهداری و مراقبت از واتر جت صنعتی به تفصیل شرح داده می شود.

 

عملکرد دستگاه واترجت

عملکرد واترجت صنعتیدستگاه واترجت برای شستشوی سطوح کف و تجهیزات و قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ، ابتدا از طریق یک شلنگ ، آب را از یک منبع دریافت می کند. سپس پمپ فشار قوی دستگاه که با روشن شدن موتور فعال می شود ، فشار آب ورودی را افزایش داده و آنرا به سمت لنس و نازل منتقل می نماید. نازل دستگاه تعیین کننده نحوه خروج آب از آن می باشد. نازل های تیغه ای در زوایای مختلف و نازل های دوار از جمله نازل های پر کاربرد به حساب می آیند.

 

 

مراقبت و نگهداری از کارواش صنعتی

مراقبت از کارواش صنعتی شامل مراقبت از بخش های مختلف آن یعنی پمپ ، موتور ، شلنگ و .. می شود. این امور در دو بخش کلی قبل از عملیات شستشو و بعد از آن قرار می گیرند. در ادامه امور نگهداری از واترجت به تفکیک هر بخش بررسی می شوند.

 

نگهداری از پمپ فشار قوی

نگهداری از پمپ واترجت صنعتیپمپ فشار قوی واترجت نیاز به نگهداری و مراقبت چندان زیادی ندارد اما همین مقدار کم در دراز مدت ، هزینه های افراد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با نگهداری از پمپ دستگاه ، موتور آن نیز بهتر و موثرتر عمل می نماید. امور نگهداری از پمپ واتر جت شامل تعویض منظم روغن ، توجه به ورودی آب و بررسی اتصالات می شود. در ارتباط با روغن دستگاه ، نکته مهم این است که تعویض منظم آن از ضروریات بوده و عملکرد روان پمپ را تضمین می کند. مشابه روغن داخل خودرو، روغن درون واتر جت سبب می شود تا بخش های مختلف بدون اصطکاک حرکت نمایند. بهتر است روغن واترجت هر فصل تعویض شود. مورد دیگر ، گیر افتادن آلودگی درون دریچه ها ،شلنگ و نازل ها می باشد که می تواند به پمپ آسیب برساند. بنابراین قبل از اتصال شلنگ آب ورودی به پمپ، حتما آلودگی های احتمالی درون آنرا بر طرف نمایید. مورد آخر در مورد پمپ فشار قوی ، حجم مخزن آب می باشد. در صورت خالی شدن مخزن آب ، پمپ خالی کار کرده و در کم تر یک ساعت می سوزد. بنابراین همیشه مخزن آب را قبل از شروع عملیات شستشو با کارواش صنعتی بررسی نمایید.

 

نگهداری از شلنگ فشار قوی

شلنگ فشار قوی واترجتشلنگ فشار قوی واترجت ، از جنس محکمی ساخته شده و در برابر فشار آب خروجی از پمپ مقاومت می کند. اما در مواردی ممکن است دچار برش یا آسیب شود. کاربر باید قبل از شروع عملیات ، آسیب های احتمالی شلنگ را بررسی نماید تا از اتلاف آب جلوگیری گردد. اتصالات دو طرف شلنگ نیز می بایست به دقت بررسی شود. همچنین اتصال تفنگی با شلنگ باید دارای تناسب باشد تا شلنگ دچار آسیب نشود. عدم استفاده از شلنگ جهت حرکت دستگاه و جلوگیری از پیچ خوردگی آن از موارد دیگر در ارتباط با نگهداری از شلنگ کارواش فشار قوی می باشند.

 

 

نگهداری از بخش های دیگر واترجت

نگهداری از واترجتدر بعضی کاربرد ها ، نیاز است تا در کنار آب از ماده شوینده استفاده شود تا عملیات موثر تر و با کیفیت بهتری انجام شود. در این موارد ، حتما از ماده شوینده ای استفاده کنید که با دستگاه واتر جت سازگاری داشته باشد. بعد از پایان عملیات نیز ، به منظور حذف مواد شوینده از دستگاه ، باید یکی دو دقیقه فقط از آب استفاده شود. همچنین آب باقی مانده درون واترجت باید در پایان فرآیند شستشو تخلیه گردد. باقی ماندن آب درون پمپ می تواند سبب خوردگی آن و در نتیجه آسیب دیدن پمپ شود.بعد از انجام موارد ذکر شده ، دستگاه باید در یک محل سقف دار نگهداری شود تا از تابش آفتاب ، باران و برف در امان باشد. قرار دادن یک کاور بر روی آن و اطمینان یافتن از دسترسی نداشتن بچه ها به دستگاه نیز در این زمینه مورد توجه است.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: