راهکار کمپانی نیلفیسک جهت انجام نظافت صنعتی در کارخانه های مواد غذایی

13 شهریور 1396

برقراری بهداشت و ایجاد شرایط مطلوب در کارخانه های تولید مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همواره تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد و انجام نظافت موثر و صحیح سبب افزایش سطح بهداشت، بهبود کیفیت تولیدات، سلامت کارکنان، برقراری ایمنی و امنیت کاری در محیط می شود. عموما نظافتی را موثر گویند که تمامی مشکلات شیوه های سنتی نظافتی را مرتفع نماید. در گذشته ناکارآمدی شیوه های نظافت سنتی روند تولید را در کارخانه های تولید مواد غذایی با مشکلات بسیاری همچون کاهش کیفیت تولیدات، توقف تولید و مسائلی از این دست مواجه می نمود لذا تولیدکنندگان تجهیزات نظافت صنعتی در صدد رفع این مشکلات برآمدند و با عرضه طیف گسترده از تجهیزات مدرن نظافتی به رفع این مشکلات اهتمام ورزیدند. کمپانی نیلفیسک یکی از فعالان عرصه تولید تجهیزات نظافتی می باشد و محصولات این شرکت در طیف وسیعی عرضه گردیده و هر یک بنابر شرایط محیط مورد استفاده قرار می گیرند. این کمپانی راهکار مفیدی جهت انجام نظافت موثر در کارخانه های تولید مواد غذایی ارائه نموده است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.


نظافت و شستشو با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

دو امر نظافت و شستشو با استفاده از تجهیزات نظافتی صورتی می پذیرد این تجهیزات با قابلیت های منحصر به فرد خود این عملیاتها را با کیفیت و سرعت بالایی امکان پذیر نموده اند.

نظافت درون دستگاه ها با استفاده از مکنده صنعتی

نظافت صنعتیروند تولید مواد غذایی همواره حجم بالایی از آلودگی ها را در محیط و به خصوص داخل تجهیزات کارخانه به وجود می آورد که در صورت باقی ماندن این آلودگی ها درون دستگاه ها از کیفیت تولیدات کاسته می شود و به علاوه عمر مفید دستگاه کاهش یافته و یا بر هزینه های تعمیر و نگهداری آنها می افزاید. مکش زباله ها و گرد و غبار ناشی از تولید امکان نظافت موثر را فراهم می آورد که با استفاده ازجاروبرقی صنعتی هواکار مناسب حجم بالایی از آلودگی ها به درون مخزن مکنده انتقال می یابد. مکنده های صنعتی کمپانی NILFISK مطابق شرایط محیط طراحی شده اند و امکان جمع آوری مواد با دمای بالا نیز با استفاده از این تجهیزات فراهم آمده است. به علاوه مکنده صنعتی مناسب انجام این عملیات نظافت دستگاه دارای استاندارد ایمنی ATEX می باشند که ایمنی محیط و کارکنان را تضمین می نمایند. مکنده های صنعتی از کارآمدترین تجهیزات نظافت صنعتی می باشند.

 

نظافت سطوح کف با استفاده از جاروبرقی صنعتی

نظافت صنعتینظافت روزانه سطوح کف در این کارخانه ها چشم پوشی ناپذیر است و جلوگیری از انتشار گرد و غبار، از بین بردن باکتری ها و میکروب ها در محیط سبب افزایش سطح بهداشت می شود. مکنده صنعتی دائم کار نظافت سطوح کف را سهولت بخشیده و از انتشار آلودگی ها جلوگیری به عمل می آورد. از طرف دیگر نظافت موثر سطوح کف با استفاده از مکنده صنعتی از مشکلاتی همچون اختلال در عبور و مرور افراد و ماشین آلات نیز جلوگیری به عمل می آورد.

 

 

نظافت انبار با استفاده از سوییپر

نظافت صنعتیذرات گرد و غبار در محیط های وسیع انبار اجتناب ناپذیر می باشد و باقی ماندن این آلودگی ها در محیط سبب ایجاد لایه هایی از آلودگی بر روی مواد غذایی نگهداری شونده در قفسه های انبار می شود و از کیفیت این مواد می کاهد. لذا حفط بهداشت محیط انبار از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی شیوه های سنتی، نظافت صنعتی را غیر ممکن نموده است. دستگاه سوییپر دارای توان بالای در نظافت سطوح می باشد و حذف آلودگی سطوح را در مدت زمان کوتاهی در فضاهای وسیع انبار امکان پذیر نموده است. با استفاده از سوییپر کنترل آلودگی ها در محیط وسیع انبار فراهم آمده است.

 

 

شستشوی سطوح کف با استفاده از اسکرابر

نظافت صنعتیشستشوی سطوح کف به شیوه های سنتی در کارخانه های تولید مواد غذایی عملا سبب انتقال آلودگی ها به سایر بخش ها می شود و بر میزان آلودگی ها می افزاید. راهکار کمپانی نیلفیسک جهت انجام شستشوی موثر کف استفاده از یکی از پر کاربردترین تجهیزات نظافت صنعتی ، اسکرابر می باشد که با عملکردی منحصر به فرد آلودگی ها را از سطوح کف جدا می نماید و سطح بهداشت محیط را افزایش داده و بر ایمنی کارکنان در محیط می افزاید. عملیات شستشوی سطوح با استفاده از زمین شوی صنعتی با سرعت بالاتری صورت می پذیرد.

 

 

حساسیت تولیدات در کارخانه های مواد غذایی لزوم نظافت و شستشوی سطوح را ملموس تر نموده است. همانطور که گفته شد تجهیزات نظافتی عملیات نظافت و شستشوی را با کیفیت بالایی همراه نموده اند لذا استفاده آنها در این کارخانه ها تصمیمی هوشمندانه بوده که مزایای بسیاری را نیز به ارمغان می آورد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: