سه دلیل برای لزوم توجه به نظافت محوطه های بیرونی

11 خرداد 1398

محوطه بیرونی مراکز و مجموعه های مختلف تجاری، صنعتی و اداری شامل پیاده رو ها، پارکینگ و ورودی ها می شود. ضرورت نظافت محیط های بیرونی کمتر محیط های داخلی نبوده و مسئولین امر نظافت بایستی به این بخش ها نیز توجه نمایند. گستردگی این فضاها و ماهیت ریز و درشت آلودگی ها موجب شده تا شیوه و ابزار سنتی و دستی راهگشا نباشد. به همین جهت شیوه های نوین و بهره گیری از دستگاه های نظافت صنعتی مانند سوییپر جایگزین روش دستی شده اند. در این مقاله دلایل اهمیت نظافت صنعتی محیط های بیرونی با تجهیزات نظافتی مکانیزه و راهکار های آن معرفی می شود.

نظافت محوطه های بیرونی  با سویپر

نظافت محوطه با سوییپراز دیرباز تاکنون روش متداول برای جمع آوری آلودگی های فضاهای بیرونی و محوطه ها، استفاده از جاروی دستی بوده است. در این روش علاوه بر اینکه گرد و خاک در فضا منتشر می شود، حذف کامل آلودگی ها نیز صورت نمی گیرد. کاهش کیفیت هوای محیط از دیگر تبعات استفاده از این ابزار های قدیمی می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم، در حوزه تجهیزات نظافتی یک تحول بوجود آمده و دستگاه های نظافتی مکانیزه طراحی و تولید شده اند. دستگاه نظافتی سوییپر یکی از این تجهیزات است که مخصوص جمع آوری زباله و خاک بدون ایجاد ذرات معلق و غبارات می باشد. سوییپر ها با استفاده از سامانه برس زنی شامل برس های جانبی و مرکزی آلودگی ها را جمع می نماید. برس های جانبی این دستگاه با چرخش بر روی سطح زمین، جرم ها و آلودگی ها را از اطراف جمع آوری کرده و برس مرکزی آن ها به مخزن زباله پرتاب می کند. سیستم فیلتراسیون قوی و موتور مکنده بر روی برس این دستگاه ها از انتشار گرد و غبار در محیط جلوگیری می نماید تا محیط ایمن و بهداشتی ایجاد شود.

مزایای نظافت محیط های بیرونی

نظافت محوطه های بیرونی بخصوص با گرم تر شدن هوا بایستی به یک روش کارآمد و بدون زحمت انجام گیرد. در ادامه سه دلیل برای لزوم توجه به محوطه بیرونی جهت نظافت پارکینگ، پیاده رو ها و ورودی محل بیان می شود.

بهبود وضعیت ظاهری محیط

نظافت محوطه با سوییپرشن و ماسه و دیگر آلودگی ها در مسیر های پیاده روی یا رمپ پارکینگ ها مشکلاتی را برای مراجعین و کارمندان بوجود می آورد. این آلودگی ها قبل از انباشته شدن بایستی جمع آوری شوند تا برای مراجعین فضای مطلوبی در بدو ورود ایجاد شود. با توجه به وسیع بودن این بخش ها در اغلب موارد، استفاده از سوییپر صنعتی راهکار مناسبی برای جمع آوری این آلودگی ها به حساب می آید.

 

جلوگیری از انتقال یافتن آلودگی ها به فاضلاب

دستگاه های سوییپر صنعتی قادرند زباله ها و ذرات ریز را از سطح زمین در محوطه بیرونی مراکز و تاسیسات مختلف جمع آوری کنند. این موضوع باعث می شود تا از انتقال ذرات و آلودگی ها توسط روان آب ها به داخل فاضلاب ها جلوگیری شود. برای جمع آوری ذرات پیش از وقوع مشکلات بعدی سوییپر صنعتی بایستی دارای طراحی مناسب و برس های چرخان متحرک باشد تا آلودگی های زیر نیمکت ها و دیگر بخش های پنهان شده بیرون کشیده شود. همچنین دستگاه باید به گونه ای عمل کند که کناره ها و مناطق با دسترسی دشوار به خوبی نظافت شود.

تمیز نگه داشتن محیط داخل

نظافت محوطه با سوییپرحذف برگ ها، خاک و سایر آلودگی ها از پیاده رو ها و آلودگی ها به حفظ تمیزی محیط داخلی نیز کمک می نماید. زمانیکه این آلودگی ها بطور منظم با دستگاه های نظافتی مانند سوییپر جمع آوری شوند، افراد با تردد خود، آن ها را وارد محیط داخلی نمی کنند. در نتیجه بخشی از حجم عملیات نظافت سطح زمین در داخل یک مرکز خرید یا اداره و یا دیگر مجموعه ها کم شده و در هزینه های نظافتی و زمان نیروی خدماتی صرفه جویی می شود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: