ارائه اطلاعاتی در خصوص پد و برس اسکرابر

8 مرداد 1397

دستگاه اسکرابر یکی از تجهیزات مدرن نظافتی است که در بسیاری از مکانها امروزه جهت شستشوی سطوح کف استفاده می شود. این دستگاه دارای عملکردی منحصر به فرد است که بخش های اصلی آن شامل پد یا برس، مخازن آب تمیز و کثیف و تی می باشند. پد یا برس که در بخش زیرین دستگاه قرار دارد، امکان جداسازی بهینه آلودگی ها از سطح را فراهم می آورد بدین گونه که آب بر سطح پد یا برس پاشش شده و حرکت مداوم پد یا برس امکان حذف کامل آلودگی ها از سطح را فراهم آورده و موجب ایجاد درخشندگی و زیبایی کفپوش می شود. هر چه آلودگی های بیشتری در سطح زمین وجود داشته باشد، انتخاب برس یا پد سخت تر ضرورت می یابد. پد یا برس در دستگاه اسکرابر درون محفظه نگهدارنده ای قرار می گیرد و مطابق با هر نوع سطحی می توان پد یا برسی مناسب را انتخاب نموده و آن را به راحتی تعویض نمود. پد و برس را از زبر تا نرم با استفاده از رنگ های متنوع کد بندی می کنند تا در هر شرایط برترین برس یا پد برای دستگاه اسکرابر مورد استفاده قرار گیرد.


برس و کاربرد آن در اسکرابر

برس در دستگاه اسکرابر نقش اساسی را ایفا می نماید زیرا امکان جداسازی بهینه آلودگی ها از میان خلل و فرج کفپوش را فراهم آورده و به دلیل سایندگی بالا هیچگونه ردی از آلودگی بر سطح باقی نمی گذارد. برس های دیسکی که عمدتا همراه دستگاه های زمین شوی صنعتی قابل استفاده می باشند، نیروی ناشی از وزن دستگاه را بر کفپوش وارد نموده و عملکردی فوق العاده را ارائه می دهند. برس ها نیز دارای الیاف زبر و یا نرم می باشند. در صورتی که نیاز به شستشوی سطوحی از جنس سرامیک و کفپوش های اپوکسی با میزان کمی از آلودگی های سطحی باشد، می توان از برس های نرم استفاده نمود. حال آنکه به منظور شستشوی سطوح سخت تر با میزان آلودگی های بیشتر همچون چربی و روغن می توان از برس های زبر استفاده نمود. برس های زبر دارای الیافی از جنس سیم و پلی اورتان بوده و توان خراش و حذف لایه های سخت آلودگی از کفپوش را نیز دارند. از طرفی طول عمر اینگونه برس ها نسبت به برس های نرم نیز بالاتر است.

 

پد اسکرابر و موارد استفاده از آن

در مواقعی که علاوه بر شستشوی سطح نیاز به پرداخت و ایجاد درخشندگی بر کفپوش باشد می توان از پد استفاده نمود. به کمک پد می توان سطح را صیقل داده و خط و خش ایجاد شده بر سطوح کف را حذف نمود. نوع پد بستگی به جنس سطح داشته و در هنگام انتخاب پد همواره باید این موضوع را مدنظر قرار داد که هیچگونه آسیبی به کفپوش وارد نشود. در مواقعی که پد دچار خوردگی و کاهش ضخامت شود، عملکرد دچار اخلال شده و بایستی اقدام به تعویض آن نمود. همانطور که اشاره شد موارد استفاده از آن نیز برای سطوح بسیار هموار و فارق از درز و شکاف می باشد. در صورت وجود هرگونه شکاف عمقی بر سطح که عمدتا بر اثر طراحی خاص کفپوش این شکاف ها ایجاد شده اند، استفاده از برس جایگزین پد می تواند گزینه مناسب تری باشد. پد دستگاه اسکرابر معمولا از جنس الیاف مصنوعی می باشد. از جمله پرکاربردترین مواد مصرفی در ساخت پدهای اسکرابر مواد نایلونی و پلی استری می باشند که این مواد عمدتا در ساختار پدهای نرم به کار می روند. حال آنکه در موارد نیاز به ساخت پد های نرم بعضا از الیاف و مواد طبیعی با خاصیت سایندگی بالا نیز استفاده می شود.

 

کدهای رنگی در پد اسکرابر

پدهای اسکرابر از لحاظ کاربرد و تطابق با انواع عملیات های نظافتی دارای رنگ های متنوعی می باشد. در این بخش انواع پدهای مورد استفاده همراه دستگاه های اسکرابر را تشریح نموده ایم.
پد سیاه: سایندگی فوق العاده و توان بالا در حذف آلودگی های قدیمی
پد آبی یا سبز: مناسب جهت کفسابی و لایه برداری از سطح
پد قرمز: کمی نرم تر از پد آبی یا سبز می باشد و مناسب جهت شستشوی سطحی و سبک سطوح کف
پد قهوه ای: نرم مناسب جلابخشی به کفپوش
پد سفید: بسیار نرم و مناسب استفاده جهت پرداخت نهایی کفپوش

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
  1. Pingback: راهنمای نحوه انتخاب اسکرابر صنعتی مناسب برای کارخانه نساجی

  2. Pingback: راهنمای نحوه انتخاب اسکرابر صنعتی کارخانه نساجی با توجه به انواع اسکرابر

نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: