مزایای استفاده از واترجت صنعتی نفت و پتروشیمی

15 خرداد 1399

در صنعت نفت و واحدهای پتروشیمی به واسطه تولید مشتقات نفتی، آلودگی ها و رسوباتی در سازه و تجهیزات انباشته می شود که باعث ایجاد خسارت و کاهش بهره وری و عمر مفید تاسیسات می گردند. مواد نفتی، روغن و گریس، گرد و خاک، آلاینده های شیمیایی، رسوبات کربنی و پلیمری، گل و لای و جرم گرفتگی بیولوژیکی از آلودگی های رایج این صنایع است. از واترجت صنعتی نفت و پتروشیمی برای شستشوی تاسیسات و تمیز کردن این آلودگی ها استفاده می شود، که با توجه به حجم زیاد امورات نظافت در این مراکز کارواش صنعتی مناسب ترین انتخاب برای انجام سریع و با کیفیت نظافت می باشد.

ضرورت شستشوی تجهیزات و تاسیسات صنعتی

در صنایع نفت و پتروشیمی وجود رسوب، روغن و آلودگی بر روی سطوح تجهیزات باعث خرابی و استهلاک، کاهش طول عمر، خوردگی و کارکرد ضعیف تجهیزات می شود. نظافت، رسوب زدایی و جداسازی این آلودگی ها از بخش های مختلف تاسیسات در این صنایع امری وقت گیر، هزینه بر و یکی از مشکلات مهم در این واحدها به شمار می آید. امروزه برای کارامدی و بهره وری بیشتر و جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات پتروشیمی استفاده از دستگاه واترجت صنعتی نفت و پتروشیمی بسیار ضروری است.

واترجت صنعتی نفت و پتروشیمی

واترجت صنعتی نفت و پتروشیمی

تاثیر واترجت صنعتی نفت و پتروشیمی در افزایش راندمان

یکی از راهکارهای مطمئن و ایمن برای نظافت، حفظ و نگه داری سازه ها و اتصالات پیچیده موجود در صنعت نفت و پتروشیمی، استفاده از دستگاه واترجت صنعتی به عنوان یک ابزار مفید و مقرون به صرفه است که باعث کاهش اتلاف وقت و انرژی می شود. از جمله برخی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه واترجت صنعتی نفت و پتروشیمی عبارت است از:

  • شستشوی منظم و بدون محدودیت سطوح در حین عملیات استخراج و فراوری محصولات نفت و گاز به وسیله کارواش صنعتی باعث افزایش راندمان و کاهش هزینه های این صنایع می شود.
  • حذف رسوب ها، جرم و آلودگی ها با بکارگیری این دستگاه که در طول زمان در منافذ الک ها و فیلترها ایجاد می شود افزایش عملکرد آن ها را به همراه دارد.
  • شستشوی مبدل های حرارتی به دلیل ساختار پیچیده که از چالش های مهم در فرایند تولید است، با استفاده از این دستگاه تاثیر زیادی در جریان یابی مایعات دارد.
  • حفظ ایمنی نیروی انسانی و به حداقل رساندن زمان توقف کار در زمان شستشوی مخازن یکی از مزایای دستگاه واترجت صنعتی نفت و پتروشیمی است.
  • شستشوی لوله ها با قطر و طول زیاد، جنس و انحناهای متفاوت نیز با این دستگاه در افزایش بازدهی موثر است.
  • همچنین از دیگر مزایای استفاده از دستگاه واترجت در نوع آبگرم، شستشو با آب گرم فشار قوی است که سبب جلوگیری از خرابی های پی در پی قطعات و تجهیزات می شود. این دستگاه تمیز کننده با طراحی و تولید منطبق با فناوری روز دنیا، برای نگهداری و مراقبت از تجهیزات و قطعات می تواند یک راه حل مناسب و هوشمندانه تلقی شود.

نحوه استفاده از واترجت صنعتی

واترجت، با استفاده از پمپ آب بسیار قوی و نازل های متفاوت، قدرت آب را متمرکز کرده و فشار پاشش بالایی ایجاد می کند، که به تبع آن آلودگی ها را به سرعت از سطح مورد نظر تمیز می کند و هیچ گونه آسیبی به سیستم و تجهیزات وارد نمی کند. واترجت آب گرم کاربردهای زیادی در نظافت و شستشو مواد نفتی سخت در درزها و حفرات و فضاهای غیرقابل دسترس، شستشوی الک ها، فیلترها، شستشوی مبدل حرارتی، رسوب گیری صافی های مکش، شستشوی مخازن و لوله ها دارد. کارواش آب گرم برای شستشوی سطوحی که چرب و روغنی هستند بسیار مناسب است که در برخی مواقع برای نظافت و رفع آلودگی ها و ضدعفونی کردن در محیط هایی که بهداشت باید رعایت شود نیز این واترجت نیاز است. عدم نیاز به مواد شوینده قوی و سمی واترجت صنعتی نفت و پتروشیمی را به یک دستگاه سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: